Det var denna mc säsong... :-(

Johanholst

JohanHolst
Gick med
26 Mar 2007
Ort
Hammarby
Hoj
Honda VTR 1000
Min Suzuki Gsxr-750 - 98 blev stulen medans jag var på jobbet fredagen 29/6.
Visst jag hade den försäkrad och jag hoppas att försäkrinsbolaget verkligen bevisar varför man ska försäkra sin MC.

Men det handlar ju inte bara om pengar.. Jag har skruvat, putsa, gjort en del inköp samt förbättringar under vintern. Nu när äntligen sommaren kommer så får jag har MC en halv månad. Tillräckligt länge för att besikta min best!

Nu önskar jag Er mc-innehavare en säker och trevlig mc-sommar - Jag kommer stå vid vägkanten och avundas!!!

Mvh Johan

Ps. Hoppas ni som stulet den krockar med Hummer.
 

P3113

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ingen just nu.
Lägg gärna upp bilder och tala om registreringsnummer så ifall man ser den så kan man ju tipsa polisen eller höra av sig till dig!

Jag beklagar din otur och stör mig som f*n på folk som inte kan skillnaden på mitt och ditt.
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
De e förjävligt att man ej får ha sina grejjor ifred, lider mkt med dig, vet exakt hur de känns. :mad: Verkar vara en stöldvåg här söder om söder, blev av med min natten mellan 4/7-5/7 man blir så förbannad. Hittad ca 2 timmar efter stölden vid enskedehallen i ett minst sagt annorlunda skick, så jävla onödigt.:huvet
Min förhoppning är att den eller dom åtminstånde gjorde sig jäkligt illa.
Sommar resan inställd. Hoppas de löser sig fort för dig så du hinner åka lite innan hösten kommer,,
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ni skulle haft ett larm på hojen:huvet
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
ni här i denna tråd som fått era hojar stulna, ni körde knappat några crosshojar direkt utan rena sporthojar. Du som hittade din vid Enskedehallen, jag tolkar det som att hojen buskörts och kraschats?
Min fråga är bara.. hur snor man en hoj och kör iväg?
Är det en baggis att tjuvkoppla en hoj som saknar elektronisk startspärr??

Snackade med en xtx-broder i veckan som påstod att det kostar runt 20.000kr för att byta startmotor, startbox och nya nycklar och allt vad det heter om man skulle sno en ny xtx, kan det stämma?

Isf.. min -05a kostade 50.000kr, skulle nån lyfta upp den och göra sig besväret att byta alla grejer för att få den körbar skulle dom MAX ändå bara få ut 30k om man sålde den svart och då är den fortfarande stulen och vem pröjsar så mycket för en stulen hoj?

beklagar förlusten förresten, jag fick en p-bot i veckan och då gick jag i taket för att nån jävel ens hade pillat in en papperslapp mellan mina bromsvajrar utan min tillåtelse så jag kan kanske förstå hur du känner dig >>>:mad: :mad:
Eller har jag missat nåt?
 
Last edited:

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Så jävla tråkigt med stölder alltså :mad:

Jag får hoppas att jag har ett säkert garage. Dock så står hojen väl fastkedjad i ramen, fast har någon en vinkelslip på sig så är det väl inga större problem att sno den antar jag.

Tillsaken hör att det inte finns något tändlås ens på min hoj så så det känns inte så säkert... Jag får hoppas att eventuella tjuvar inte kan kicka storstånka :)
 
Last edited:

Cerberus

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Gsxr
Onej, inte en Svart/silver 98.
Jag köpte en sådan ny 98 när jag var liten pojk (19) hehe
Jag kan fortfarande inte glömma den, de är så satans fina.

Jag förstår dig, man våldtar inte folks hojjar och privatliv så som man gör när man tar någons ögonsten.
Det är nästan dödstraff för det enligt pricipen öga för öga.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top