Detta är billigt - om det stämmer??

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
jaha då fick jag svar idag, vet inte vad jag ska tro! lägg handpenning så går du före i kön, ingen handpenning ingen hoj, skulle tro att det är lockande för många att lägga handpenning:confused:

Hej!



Tack för visat intresse av våra Ducatis 1098 bipostos. Vi har fått en enorm respons på vår annons, vilket gjorde att vi sålde (redan samma dag anonnsen kom ut) de 3 exemplar vi hade hemma.



Däremot har vi beställt hem fler exemplar, då vi har en enorm skörd av intresserade. Tillgången är dock begränsad då det ju är årsmodell-07, dock splitterny.



Ducatin är givetvis importerad, därav priset. Men vilken Ducati i Sverige är tillverkad i Sverige.



Den säljes dock inreggad och klar, för bruk i Sverige.



Är du fortfarande intresserad så går det bra att ställa sig på kö.

Maila oss och anmäl ditt intresse, så kontaktar vi dig för mer detaljer om hur vi går tillväga med en reservation av motorcykeln.



Leverans av motorcyklarna till oss går ganska fort( 5-7 dar), det som tar lite längre tid är besiktning och inreggning av varje exemplar.



Vid 10% (9.900:) i handpenning går man före kön



Vi har först och främst valt att sälja gula Ducatis, men de finns även i andra färger.



Priset: 99.000:- står kvar.

Obs inga byten.



Mvh Micael Koberg

NL.Försäljning i Sverige Ab



NL.Försäljning i Sverige Ab

Org nr: 5561162073

Fick exakt samma svar, verkar vara en mall, fick inga svar på mina frågor om service och garantiåtaganden..



Vi innehar F-skattebvis


Verkar vara en standardmall de svarar efter, jag fick ett exakt likadant svar, men fick EJ svar på service och garantiåtaganden, de verkar alltså inte veta ett dyft om det..
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
I vilket land kan en 1098 säljas för under 100 000, sen så ska det här företaget kostat på inreggning och ha marginal på sin försäljning. Så vad är då deras inköpspris:tungan 60-70 kanske, om det varit sant:gnissla
 

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
GSXR1000 K6
Kollade lite hos bolagsverket. Firman finns sedan 1968, men förändrad flera gånger under åren. Senaste förändringen var 2008-05-05 då i princip allt förändrades (adress, firma, bifirma, verksamhet osv).

Aktiekapital 100kkr. Styrelsen består av två personer båda bosatta i Gävle. Även revisorn bosatt i Gävle. Lite långt från Jönköping kan man tycka..
Inregistrerad postadress är samma som VD hemadress.

Bifirma: Husdjursshoppen i Sverige. :yoparty
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Kollade lite hos bolagsverket. Firman finns sedan 1968, men förändrad flera gånger under åren. Senaste förändringen var 2008-05-05 då i princip allt förändrades (adress, firma, bifirma, verksamhet osv).

Aktiekapital 100kkr. Styrelsen består av två personer båda bosatta i Gävle. Även revisorn bosatt i Gävle. Lite långt från Jönköping kan man tycka..
Inregistrerad postadress är samma som VD hemadress.

Bifirma: Husdjursshoppen i Sverige. :yoparty

Det finns absolut ingenting som styrker att denna firma ligger bakom annonsen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Och hur svårt är det för en bedragare att hitta deras org-nummer?

Det är typ lätt...
Gå in på:
http://www.yreg.se/
Sök på ordet "handel" och vips har du organisationsnummret på 7922 företag.

Välj något som du tycker passar och plötsligt kan du utge dig för att vara en seriös handlare. Någon som har ett litet enmansföretag eller liknande kan självfallet inte sitta och scanna av blocket och allehanda nättjänster bara för att se om någon missbrukar ens företagsnamn och org.nr.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det är typ lätt...
Gå in på:
http://www.yreg.se/
Sök på ordet "handel" och vips har du organisationsnummret på 7922 företag.

Ok, jag missade tydligen ironigubben. :rolleyes:

Självklart är det busenkelt att ta reda på orgnummer för godtyckligt företag. Personnummer för godtycklig person är svårare men går även det utan några större problem...

jo, det är ju sant men det lär man ju märka åtminstone när ev pengar ska betalas in... eller kanske inte. :-S Kontonr borde ju vara reggat på företaget i fråga. :va

Kontonumret har inte nämnts än. När väl det kommer upp är det väl tillhörande någon a-lagare. Eller så görs allt av en 17åring som inte kommer ha några pengar kvar när/om rättvisan kommer ikapp honom. Eller så slussas pengarna omedelbart österut som Nordeabedrägerierna. Etc.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ok, jag missade tydligen ironigubben. :rolleyes:
Nejdå, ironin var uppenbar men jag tyckte ändå det var värt att spinna vidare på eftersom vissa verkade tro att org.nr var något magiskt och superhemligt som kunde fungera som kvitto på att det man sysslar med är seriöst.

Det ingen ens tagit upp är varför ett företag som säljer utbildningar och konsulttjänster inom försäljning plötsligt börjar sälja importerade motorcyklar.

Sen att det nämda företaget verkar en smula flummigt minst sagt är en annan sak. En sida full med buzzwords och svammel och inget mer.

Skulle vara kul att ringa Viasat eller Tele2 och fråga om hur de blivit "hjälpta" av NL Försäljning...
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Hejsan!
Är det sant att ni säljer dessa hojar för så billiga pengar?
Hur kan ni göra det? Ni kan omöjligt göra en vinst på hojarna. Om detta nu skulle vara sant så skulle jag vilja se bilder på hojarna(Tagna av kamera) där dom står hos er. Jag skulle även vilja tala med er på telefon innan något blir bestämt.

MVH/Erik

Skrev iväg det här mailet till:
nicklas@nlforsaljning.se

Skriver svar sen
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Fick också samma standardsvar som epost och ett telefon nummer. Ringde Micael som svarade.

Tre hojar såldes direkt, men flera var beställda. De kan totalt få hem ca 30 hojar.

Frågade om varför hojarna är så billiga. Det är USA modellen som köps via Kina på "överskottsmarknad" var svaret. Jag erbjöd mig att sätta handpenning på ett låst konto som jag släpper när hojen är min. Micael skulle höra med sin chef om detta.

Hojarna levereras till ett ställe utanför Aneby norr om Nässjö.

Vi får se om detta är en bluff.

Fick också samma standardsvar som epost och ett telefon nummer. Ringde Micael som svarade.

Tre hojar såldes direkt, men flera var beställda. De kan totalt få hem ca 30 hojar.

Frågade om varför hojarna är så billiga. Det är USA modellen som köps via Kina på "överskottsmarknad" var svaret. Jag erbjöd mig att sätta handpenning på ett låst konto som jag släpper när hojen är min. Micael skulle höra med sin chef om detta.

Hojarna levereras till ett ställe utanför Aneby norr om Nässjö.

Vi får se om detta är en bluff.

Är det någon som läser detta och har köpt en av de tre hojarna så träd fram.
 
Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Fick också samma standardsvar som epost och ett telefon nummer. Ringde Micael som svarade.

Tre hojar såldes direkt, men flera var beställda. De kan totalt få hem ca 30 hojar.

Frågade om varför hojarna är så billiga. Det är USA modellen som köps via Kina på "överskottsmarknad" var svaret. Jag erbjöd mig att sätta handpenning på ett låst konto som jag släpper när hojen är min. Micael skulle höra med sin chef om detta.

Hojarna levereras till ett ställe utanför Aneby norr om Nässjö.

Vi får se om detta är en bluff.

Fick också samma standardsvar som epost och ett telefon nummer. Ringde Micael som svarade.

Tre hojar såldes direkt, men flera var beställda. De kan totalt få hem ca 30 hojar.

Frågade om varför hojarna är så billiga. Det är USA modellen som köps via Kina på "överskottsmarknad" var svaret. Jag erbjöd mig att sätta handpenning på ett låst konto som jag släpper när hojen är min. Micael skulle höra med sin chef om detta.

Hojarna levereras till ett ställe utanför Aneby norr om Nässjö.

Vi får se om detta är en bluff.

Är det någon som läser detta och har köpt en av de tre hojarna så träd fram.

Jag tror inte att Ducati 1098 säljs på överskottsmarknad..

Men lycka till, så länge du inte tar några risker så har du en chans på tusen att kamma hem årets bästa affär :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ha ha ha överskottsmarknad, skulle tro det, har dom ÖoB i kina med:näsblod
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Jag tror inte att Ducati 1098 säljs på överskottsmarknad..

Men lycka till, så länge du inte tar några risker så har du en chans på tusen att kamma hem årets bästa affär :tummenupp

Vist är det skumt. Jag bara återgav samtalet på telefon. Inte för att jag tror så mycket på det. Men om grabbarna kan visa upp några hojar nästa vecka när de skall komma till sverige så kan jag väl köpa en.
 
Last edited:

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Skulle vara kul att ringa Viasat eller Tele2 och fråga om hur de blivit "hjälpta" av NL Försäljning...

Har bra kontakt med både viasat och tele2 genom jobbet. Man kanske skulle ringa och kolla.

:) :) :tungan :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top