Detta drevet var för dåligt för att stegra med

UrbanTiger skrev:
Okej, om man vänder fram får man ju växla åt andra hållet sa en kompis förut. Prova valfett vettja :tummenupp

Det beror också på vilken väg du vänder framdrevet och med hur många håls förskjutning, framåt eller bakåt, du monterar bakdrevet. Det är egentligen en hel vetenskap detta med drevvändning....

Har prövat förut med en grissvål, men det funkade inte så bra, men valfett låter som det kunde fungera...... :brynad
 
Kommer ihåg när dom hade ett sånt drev utställt på Mcvaruhuset... Jag kunde inte fatta hur någon kunnat köra omkring med det... Jag trodde helt seriöst att dom tagit till vinkelkapen eller nåt....

Men nu vet jag bättre...... =)



SKÄMS PÅ DIG!
 
UrbanTiger skrev:
Du kan ringa mej på mobilen så får jag höra om det blir någon skillnad. Kanske kan du få 6:an upp och sedan 1-2-3-4-5 neråt fast det beror helt på frammen och den där splinsen dom snacka om förut. Använd låsbricka med valfett.

Aha! Va det på låsbrickan man skulle använda det? Jag satte grissvålen på växelspaken, och tyckte mest jag slant med foten när jag skulle växla. Jag har länge försökt hitta rätt kombination med bakdrev å framdrev för att få 1-2-3 uppåt å 4-5-6 neråt. Har även försökt svänga hela bakhjulet men utan nåt vidare bra resultat. Nåja, nu kommer ju snart vintern emot så då hinner man testa mera....
 
ska ni vända drev så fattar ni väl att båda måste vändas, annars drar det ju åt varsitt håll o resulterar i en kedja som går av. Men karlssons skulle kunna fixa detta om det redan har hänt. Själv skulle jag testa o byta dreven sinsemellan o ha det stora fram o det lilla bak, hojen hade nog fått en rejäl trimmning då!!!!
 
Hehe, ja det drevet blev riktigt tandlöst.. några av dem
fick ju Tomas smaka på :D

Grejerna verkar slitas fort mot slutet, någon upptäckte
ju vid samma tillfälle att korden kikade fram på min bakslang..

Jaja, bara att byta och gaaaaasa :squid
 
Lokke skrev:
Aha! Va det på låsbrickan man skulle använda det? Jag satte grissvålen på växelspaken, och tyckte mest jag slant med foten när jag skulle växla. Jag har länge försökt hitta rätt kombination med bakdrev å framdrev för att få 1-2-3 uppåt å 4-5-6 neråt. Har även försökt svänga hela bakhjulet men utan nåt vidare bra resultat. Nåja, nu kommer ju snart vintern emot så då hinner man testa mera....



du kan ju inte vända fälgen ditt klantarsle, då snurrar ju den åt fel håll, o det tål inte mateialet!

den kommer att slungas ut av centrifugalkraften o bli en tum större :fakta

gjorde så för att få min framfälg att bli från 16 till 17"..

det är jobbigt att kränga av däcket sen, det har liksom blivit lite i kläm.

men om man tar lite valfett så går det nog, eller kanske lite grenfett? :tummenupp
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top