Detta drevet var för dåligt för att stegra med

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
UrbanTiger skrev:
Okej, om man vänder fram får man ju växla åt andra hållet sa en kompis förut. Prova valfett vettja :tummenupp

Det beror också på vilken väg du vänder framdrevet och med hur många håls förskjutning, framåt eller bakåt, du monterar bakdrevet. Det är egentligen en hel vetenskap detta med drevvändning....

Har prövat förut med en grissvål, men det funkade inte så bra, men valfett låter som det kunde fungera...... :brynad

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Kommer ihåg när dom hade ett sånt drev utställt på Mcvaruhuset... Jag kunde inte fatta hur någon kunnat köra omkring med det... Jag trodde helt seriöst att dom tagit till vinkelkapen eller nåt....

Men nu vet jag bättre...... =)

SKÄMS PÅ DIG!

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
UrbanTiger skrev:
Du kan ringa mej på mobilen så får jag höra om det blir någon skillnad. Kanske kan du få 6:an upp och sedan 1-2-3-4-5 neråt fast det beror helt på frammen och den där splinsen dom snacka om förut. Använd låsbricka med valfett.

Aha! Va det på låsbrickan man skulle använda det? Jag satte grissvålen på växelspaken, och tyckte mest jag slant med foten när jag skulle växla. Jag har länge försökt hitta rätt kombination med bakdrev å framdrev för att få 1-2-3 uppåt å 4-5-6 neråt. Har även försökt svänga hela bakhjulet men utan nåt vidare bra resultat. Nåja, nu kommer ju snart vintern emot så då hinner man testa mera....

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
ska ni vända drev så fattar ni väl att båda måste vändas, annars drar det ju åt varsitt håll o resulterar i en kedja som går av. Men karlssons skulle kunna fixa detta om det redan har hänt. Själv skulle jag testa o byta dreven sinsemellan o ha det stora fram o det lilla bak, hojen hade nog fått en rejäl trimmning då!!!!

benzzon

ride on, ride on..
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
CBR929, WR426
Hehe, ja det drevet blev riktigt tandlöst.. några av dem
fick ju Tomas smaka på :D

Grejerna verkar slitas fort mot slutet, någon upptäckte
ju vid samma tillfälle att korden kikade fram på min bakslang..

Jaja, bara att byta och gaaaaasa :squid

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ravetrancer skrev:
Själv skulle jag testa o byta dreven sinsemellan o ha det stora fram o det lilla bak, hojen hade nog fått en rejäl trimmning då!!!!
Haha det har jag faktiskt gjort en gång :D På en BMX som vi satte grästrimmermotor på. Såg lite cp ut :tummenupp

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Lokke skrev:
Aha! Va det på låsbrickan man skulle använda det? Jag satte grissvålen på växelspaken, och tyckte mest jag slant med foten när jag skulle växla. Jag har länge försökt hitta rätt kombination med bakdrev å framdrev för att få 1-2-3 uppåt å 4-5-6 neråt. Har även försökt svänga hela bakhjulet men utan nåt vidare bra resultat. Nåja, nu kommer ju snart vintern emot så då hinner man testa mera....

du kan ju inte vända fälgen ditt klantarsle, då snurrar ju den åt fel håll, o det tål inte mateialet!

den kommer att slungas ut av centrifugalkraften o bli en tum större :fakta

gjorde så för att få min framfälg att bli från 16 till 17"..

det är jobbigt att kränga av däcket sen, det har liksom blivit lite i kläm.

men om man tar lite valfett så går det nog, eller kanske lite grenfett? :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM