Detta eviga stängande av trådar...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nu börjar jag seriöst ruttna på det eviga stängandet av trådar, utan att de ens spårat ur!

Det är helt klart dags att genomlysa riktlinjerna för moderatorer. När ska det censureras i trådar, och när ska trådarna stängas? Personangrepp? Fair enough, det tycker jag är en bra nivå att utgå ifrån.

Men en vanlig tramstråd då? Där vi skriver gallimatias, trams och obegripligheter av allehanda slag? Nej, då tycker inte jag att tråden ska stängas eller censureras. Är den konstig - flytta den till OT-delen!

Modereringen måste upphöra med att stänga trådar snarast, för som det hanteras nu dödas all form av spontanitet och glädje skoningslöst. Något som kan ge effekt på de seriösa delarna av forumet, som teknik- och mekhörnan om man inte ser upp.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Det kan ju vara en tråd som verkligen tillför något, och om någon då gör sig skyldig till personangrepp i tråden, ska man då inte varna eller banna den som är skyldig till personangreppet istället för att stänga en hel tråd? :/

Jag tycker moderatorerna och administratörerna håller stämningen på en bra nivå, hade det inte varit någon sorts ironi på forumet hade det inte varit lika intressant att gå in och läsa i trådarna.

Du kan ju starta ett nytt forum annars som man måste vara superduperseriös på, där man måste bete sig som en medlem ut kungafamiljen, jag kommer INTE att regga mig där ;)

Förstår dock vad du menar i vissa avseenden :)

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Det kan ju vara en tråd som verkligen tillför något, och om någon då gör sig skyldig till personangrepp i tråden, ska man då inte varna eller banna den som är skyldig till personangreppet istället för att stänga en hel tråd? :/

Jag tycker moderatorerna och administratörerna håller stämningen på en bra nivå, hade det inte varit någon sorts ironi på forumet hade det inte varit lika intressant att gå in och läsa i trådarna.

Du kan ju starta ett nytt forum annars som man måste vara superduperseriös på, där man måste bete sig som en medlem ut kungafamiljen, jag kommer INTE att regga mig där ;)

Förstår dock vad du menar i vissa avseenden :)

Vem pratar du med??:confused:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Trådskaparen.....

Nu har ju du bara varit medlem här i en kvart, och förstår kanske inte hur det var innan nya ägare, regler o moderatorer km in i bilden.

Men jag är tämligen säker på att TS menar att det modereras för hårt, inte tvärtom.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Vill man tramsa så får man väl göra det i OTdelen. Tyvärr så tramsas det ju i var och varannan tråd och då blir de låsta.
Inget konstigt där.

Synd bara för de som försöker hålla någon form av nivå på diskussionerna.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ja, jag tycker man stänger trådar för fort. Helt ok att flytta dom till OT-delen, eller klippa bort det värsta. Men just att stänga trådarna stoppar all form av fortsättning. Stänga trådar tycker jag man ska göra när man helt seglat bort från regler och förnuft, men inte annars.

Det finns så galet många forum som redan stänger allt och alla trådar helt i onödan, och jag tycker sh hållit modereringen på en bra nivå tidigare, att det finns lite svängrum. Gör inte det här forumet till ett bland alla andra.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Vill man tramsa så får man väl göra det i OTdelen. Tyvärr så tramsas det ju i var och varannan tråd och då blir de låsta.
Inget konstigt där.

Synd bara för de som försöker hålla någon form av nivå på diskussionerna.

Det har blivit kommersiellt mainstream av SH. Många profiler har därmed försvunnit.

SH var för ett typ "fikarum" där det var högre i tak, snackades, hetsades o det fanns mer humor. Kommer en ny Xjelltråd skapas t ex...nä tror inte det.

Idag har mycket av det dött ut och därmed kommer forumet inte att utvecklas vilket den här tråden är bara en av många reaktioner på det där fenomenet.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Stängda trådar går ju iaf att läsa och så finns det oftast ett gnällinlägg av nån mod sist i tråden så tänker man jahopp, PMS igen.

Värre är alla trådar som helt enkelt plockas bort, varit många underhållande trådar som spårlöst försvunnit, ofta då också när man har flera svar på ett inlägg i tråden så ska man gå in och läsa vilka svar man fått men så finns inte tråden alls.

Finns ju några klassiska komiska trådar från svunna tider som folk brukar tipsa n00bs om att läsa ibland, tyvärr blir det aldrig några nya epic trådar då de helt enkelt allt som oftast plockas bort helt och hållet

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Problemet är väl att det till och från är alldeles för godtycklig moderering.

Inlägg som är OK ena dagen leder till trådstängning och ban andra dan. Vissa kan skriva vadsomhelst, andra kan inte skriva nånting utan att bli bannad.

Stängs ju trådar och bannas användare t om i OT-delen av forumet nuförtiden.

Som moderator så vore det bra att inse att bara för att man själv inte tycker att nånting är roligt så betyder det inte att andra inte gör det.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
En del moderatorer kanske tar uppgiften på lite för stort allvar, ja. Men hellre det än tvärtom.
Jag gillar att ta bort enstaka inlägg med motiveringen "gör inte inlägg när du är/spelar full".
Jag tycker även att det är roligt att banna folk.

Mvh

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det har blivit kommersiellt mainstream av SH. Många profiler har därmed försvunnit.

SH var för ett typ "fikarum" där det var högre i tak, snackades, hetsades o det fanns mer humor. Kommer en ny Xjelltråd skapas t ex...nä tror inte det.

Idag har mycket av det dött ut och därmed kommer forumet inte att utvecklas vilket den här tråden är bara en av många reaktioner på det där fenomenet.

Sant, sant. Det är högre i tak på familjeliv.se numer. Mer outlaw med barnvagn än MC. Snart över.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Sämst är när man stänger trådar för att de lagts i fel forum. Orka flytta liksom?

Sen är det lite orättvist att klaga på moderatorERNA, frågan gäller ju bara en eller två individer. De flesta modererar precis som de gjort sen dackefejden; raderar nåt enstaka inlägg eller låter folk gå bananas 10-20 sidor innan de låter bilan falla.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Antar att detta syftar mest på MC-relaterat? Det har en tendens att bli en massa skräptrådar rätt fort upplever jag så jag har full förståelse för moderatorerna i den delen. Tanken med varje enskild forumdel är ju att deras innehåll ska reflektera dess namn och att resten ska sållas bort.

Är inte trådarna irrelevanta för forumdelen redan från början så förstörs dom väldigt fort av någon klyftig medlem som tycker sig ska vara rolig på andras bekostnad eller bara trolla allmänt.

Med tanke på hur oerhört många trådar som skapas och hur många inlägg som görs i forumdelen så är det förhållandevis lite ingrepp tycker jag. Räkna antalet sidor med trådar bara för Juli månad så ser du att det är rätt många. Låt säga att 5st låsts, 3st tagits bort och 30st inlägg ansetts vara olämpliga så är det en fis i rymden i jämförelse med vad som finns kvar för allmän beskådning.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Antar att detta syftar mest på MC-relaterat? Det har en tendens att bli en massa skräptrådar rätt fort upplever jag så jag har full förståelse för moderatorerna i den delen. Tanken med varje enskild forumdel är ju att deras innehåll ska reflektera dess namn och att resten ska sållas bort.

Är inte trådarna irrelevanta för forumdelen redan från början så förstörs dom väldigt fort av någon klyftig medlem som tycker sig ska vara rolig på andras bekostnad eller bara trolla allmänt.

Med tanke på hur oerhört många trådar som skapas och hur många inlägg som görs i forumdelen så är det förhållandevis lite ingrepp tycker jag. Räkna antalet sidor med trådar bara för Juli månad så ser du att det är rätt många. Låt säga att 5st låsts, 3st tagits bort och 30st inlägg ansetts vara olämpliga så är det en fis i rymden i jämförelse med vad som finns kvar för allmän beskådning.

Trots det är det ju inte fel att ta åt sig den konstruktiva kritiken och fundera om det går att förbättra...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Trots det är det ju inte fel att ta åt sig den konstruktiva kritiken och fundera om det går att förbättra...

Nä det har jag inte sagt nånting om. Jag försökte bara framhäva det faktum att procentuellt sett så är det rätt så lite som rörs av oss moderatorer, sen hur det upplevs av andra är svårt att bedöma. Alla har sina egna uppfattningar om vad som är kul och harmlöst kontra osmakligt och dumt. Det gäller både moderatorer och övriga medlemmar.

Tråden nedan tycker jag t.ex. var skitkul. Lite i samma stil som tråden om den felparkerade hojen förra sommarn.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO