Detta eviga stängande av trådar...

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Det har blivit kommersiellt mainstream av SH. Många profiler har därmed försvunnit.

SH var för ett typ "fikarum" där det var högre i tak, snackades, hetsades o det fanns mer humor. Kommer en ny Xjelltråd skapas t ex...nä tror inte det.

Idag har mycket av det dött ut och därmed kommer forumet inte att utvecklas vilket den här tråden är bara en av många reaktioner på det där fenomenet.

Samma fenomen i alla forum, ju fler medlemmar desto mer styrning krävs.
Alla är inte här för att diskutera seriöst...eller snarare, vissa är seriösa under ett namn men inte ett annat.
Funkar när det är litet, blir cirkus när det är stort.

Tycker modereringen är på en lagom nivå.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Alla är inte här för att diskutera seriöst...eller snarare, vissa är seriösa under ett namn men inte ett annat.

Fast det här forumet blir ju bara mindre och mindre?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Att flytta till OT är ingen lösning, då spam inte är OK där heller.

Som nämnt tidigare, hellre tidig stängning än sen. För det är så att många kan bli sårade i slutändan om en tråd får fortsätta för länge. Finns rätt många fall av polisanmälningar jag fått hantera för att trådar spårat ur och folk kallar en dittan o dattan och ja allt mellan himmel o jord.

Och att sitta och radera inlägg och svar på inlägg om vartannat är väldigt tidsödande och kräver många timmar framför datorn för att följa varenda diskussion. Och att sen "rättvist" ta bort inlägg. Det klagas VILT när inlägg tas bort av en moderator som TROTT att det bör vara si eller så.

Oavsett! Visst ska vi ha kul här på SH, det är ju syftet med sajten. Men fylleinlägg, påhopp och generellt spam tas bort och det tycker jag är rätt. Men känner ni verkligen att det vid något tillfälle är fel, hör gärna av er direkt till mig eller annan moderator och påpeka specifikt fall.

Att vara så här generell som denna tråd är gör ju att man inte alls egentligen vet vad det klagas på. Kanske bara är en viss tråd som fått TS upprörd för att den modererats för hårt, eventuellt.

Det finns dock alltid nån som klagar oavsett hur SH modereras. Men jag är rätt säker på att skulle det släppas på modereringen så skulle FLER klaga på att SH inte modererar något alls!

Ni är aldrig nöjda :) typ

(sådana här trådar är bra och gör att moderatorer kommer fundera igen vid nästa moderering, så jag har inget emot denna tråd och den kommer inte stängas såvida inte något "bumpar" den i onödan eller att den går över i något helt annat. Notera, tråden är kvar och läsbar = den får fortfarande igenom sitt syfte)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Bra sagt, ju fler medlemmar ju fler åsikter och ju svårare att hitta en median som fungerar över hela skaran som besöker sajten. Det går aldrig att få alla nöjda tyvärr.

Men självklart lyssnas klagomål på, så det faller inte på döva öron. Jag har alltid försökt styra upp SH baserat på ros / ris och vad man själv ser i trådar över tid. Men även då och då frågat folk på "stan" / på hoj om vad man tycker om sajten. Jag gör ibland ett bra jobb ibland ett kasst jobb. Får jag ju lov att erkänna.

Men det är även så att jag oavsett inte kan genast ändra på sajtens "ton" bara för att ett par få klagar. Det finns en stor skara som gillar som det är och inte vill gör sig hörd om det. De flesta som hörs mest är de som klagar. Jag måste invänta eller se en större skara som klagar. Jag har gjort misstaget förr att ändra på vissa saker bara för att nån ensam klagar, och det visade sig att typ ingen annan tyckte om ändringen. Så det blev att återgå.

Så jag försöker låta viss tid gå även denna gång, och se hur viktig frågan var genom att se om ämnet håller i sig.

En del som kommer med den "vassaste" kritiken är ju de som är långtidsmedlemmar som ser ett annat SH än det dom signade upp för. Och dessa är svåra att göra nöjda tyvärr, då det ÄR andra tider nu. Jag kan inte ändra SH tillbaka till den lilla klubbsajt den en gång var. Den tider är över. Det är nu mainstream, kommersiellt men förhoppningis ändå njutbart och man får träffar / prata med andra hojmänniskor i Sverige.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Det regnar helt enkelt för mkt i Sverige i år för att kunna hålla en bra nivå på ett mc-relaterat forum.

En krenGKT håjåkarr3

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag vill öppna diskussionen INNAN modereringen blir för hård, det är syftet med tråden. Tycker nivån är bra överlag, men så slår det till helt plötsligt och modereras hårdare.

Hellre att lyfta bladet från munnen och påminna om att inte moderera för hårt nu än att en dag bara tröttna och aldrig logga in igen.

Det är just modereringen som jag tycker varit (är) så otroligt bra här, och det är värt att slå vakt om.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Finns rätt många fall av polisanmälningar jag fått hantera för att trådar spårat ur och folk kallar en dittan o dattan och ja allt mellan himmel o jord.

Det är fan i mig tragiska tider vi lever i, iaf i Sverige. Folk är så satans lett-krengCkta, så man undrar ju om hela landet består av en samling kärringar??

Och att sen polisanmäla nån på andra sidan skärmen för lite skrivna ord... herregud. :dummer

Ja, ord kan göra ont - men då gråter man en skvätt och sen är det bra. Ingen som TVINGAR en att läsa det som skrivs. Man KAN stänga ner skärmen och gå ut med polarna och ta en öl istället. :fyllisar

Yttrandefriheten krymper för varje dag som går, och ingen verkar bry sig. :va

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag tror att problemet i grund och botten är att någon eller några på sporthoj.com vill att denna sida skall bli seriösare. Man sänker nivån på när moderering ska ske, tar in fler moderatorer och delar ut banningar här och var. Problemet med seriösa forum är att de kommer att tappa besökare och blir inaktivare. Man märker för varje dag som går att sporthoj.com blir inaktivare vad det gäller antal trådar som skapas samt att de äldre lustiga trådarnas stil försvinner alltmer. Sporthoj.coms moderering börjar likna zatzys och det är inget att eftersträva.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tror att problemet i grund och botten är att någon eller några på sporthoj.com vill att denna sida skall bli seriösare. Man sänker nivån på när moderering ska ske, tar in fler moderatorer och delar ut banningar här och var. Problemet med seriösa forum är att de kommer att tappa besökare och blir inaktivare. Man märker för varje dag som går att sporthoj.com blir inaktivare vad det gäller antal trådar som skapas samt att de äldre lustiga trådarnas stil försvinner alltmer. Sporthoj.coms moderering börjar likna zatzys och det är inget att eftersträva.

Kan ju oxå vara vädret.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det är typ ok, emellanåt lite småpetigt men hittills bra nog (fast Vems hojtråden var inte tillräckligt urspårad när den stängdes).

Men jag håller med, friheten gör forat levande och det får inte gå samma öde till mötes som b**e.
Sporthoj kan mycket väl ersättas av en facebookgrupp och då tror jag det blir svårt att komma tillbaka.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO