Detta kan väl inte stämma

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Enligt http://www.einszweidrei.de/ så har Yamaha R6-02 bättre prestanda på 0-100 än vad årsmodell 03-07 har:va är det olika personer som har gjort testerna eller är det så??

0-100km/h
R6 02 :2,9sek
R6 03-05:3,1sek
R6 06:3,3sek

detta kan väl inte stämma
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
om de stämmer så säger jag YES FUGGE ÄGER!! :hihi

kan ju vara olika drevat mellan fugge å insprut
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Kan väl ha massor med utväxling etc att göra.

T.ex. spöar väl en gammal rf900 dom flesta moderna tusenkubikare på 0-100, det är väl inte direkt det som tillverkarna prioriterar...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nån tiondel hit eller dit på ett papper är väl sak samma? :va Man får stryk av en Puch Dakota med ett proffs på iaf :hihi Jag skulle inte ge mig på ett rödljusrace mot en Rocket III tex :skrämd
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Nån tiondel hit eller dit på ett papper är väl sak samma? :va Man får stryk av en Puch Dakota med ett proffs på iaf :hihi Jag skulle inte ge mig på ett rödljusrace mot en Rocket III tex :skrämd

Faktum är att Performace Bikes testade en Raket-trea mot en Fireblade-05 och bladen spöade såklart raketen från stillastående och uppe i hastighet, det som var det intressanta var att den även gav raketen smisk i segdragning på högsta växel och liknande. Japan regerar:tuttar

Hur som helst. Tiondelar hit eller dit kan betyda en mängd saker, som tex annan förare som inte grillar kopplingen lika länge, annan utväxling, max effekt och vrid vid annat varvtal, annorlunda chassie, andra däck, tyngre/lättare fälgar, annan mätutrustning och en del annat. Det känns alltså som att man inte orkar bry sig.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Faktum är att Performace Bikes testade en Raket-trea mot en Fireblade-05 och bladen spöade såklart raketen från stillastående och uppe i hastighet, det som var det intressanta var att den även gav raketen smisk i segdragning på högsta växel och liknande. Japan regerar:tuttar

Hur som helst. Tiondelar hit eller dit kan betyda en mängd saker, som tex annan förare som inte grillar kopplingen lika länge, annan utväxling, max effekt och vrid vid annat varvtal, annorlunda chassie, andra däck, tyngre/lättare fälgar, annan mätutrustning och en del annat. Det känns alltså som att man inte orkar bry sig.

det ligger lite i de du säger, men man tycker ju ändå att tillvärkarnas målsättning (en utav dom iallafall) ska va att uppföljaren ska spöa den tidigare modellen...
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
sidan samlar tester från olika tidningar (står vilken tidning testet kommer ifrån) så det är olika förare med mera. men känns lite fånigt o stirra sig blind på 0.3sek kanske?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Min hoj gör 100-200 lika snabbt som en R6 -06 gör 0-100 då :tungan.
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Det kan inte vara så att det har kommit nya avgaskrav som sänker effekten, pga mer trögblåst katalysator mm? Så för håller det sig iallafall på Yamaha XT660, där var -04:an den med flest hk, sedan har det bara gått utför vilket i det fallet beror på ökade avgaskrav.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
det ligger lite i de du säger, men man tycker ju ändå att tillvärkarnas målsättning (en utav dom iallafall) ska va att uppföljaren ska spöa den tidigare modellen...

Faktum är att jag tror Yamaha tyckte det var viktigare att den nya var snabbare runt banan än den gamla och inte prioriterade 0-100. Du kan säkert hitta andra tester där förhållandet är omvänt och lika många tester där de är lika snabba, känns väl som en bagatell i sammanhanget?
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Byte av däck, testtemperatur i luft/väg, asfaltstyp samt teknik har stor betydelse för resultat här. Förutsättningar är nästan omöjligt att få exakt lika vid olika tillfällen. Tiderna säger inte mycket om inte de är mätta vid samma tillfälle med samma däck och person(er).
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är väl lite därför man kör dragracing med gamla långa/framtunga reliker som oljekylda suzukis (och även förlänger dom), dom är startsnabba för att dom inte klättrar upp på bakan så lätt...

Däremot får man bara på ett ungefär välja spår in i böjen, ut väljer dom själva...
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top