Detta visste inte jag!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Saxat från aftonbladet i artikeln där Madde kör på gågata:

"Enligt regeringsformen är det bara statschefen, alltså kungen, som inte kan åtalas för sina gärningar."

:skrämd
Då kan han i princip göra vad som helst. En grundlag ändrar man ju inte varje dag precis....

750RR - glad midsommar alla :hej

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
knugen får skaffa sig en hoj och testa hur lagen fungerar mao :)

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Då kan ju kungen leka GR utan att oroa sig för de blå/vita bilarna. kanske är kungen som är GR... :fakta ..vid närmare eftertanke så...Nää det är inte han.men han har ju förutsättningarna :crash

Just ja...glömde fråga..va fan körde hon på en gågata för?

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
maverick_750rr skrev:
"Enligt regeringsformen är det bara statschefen, alltså kungen, som inte kan åtalas för sina gärningar."

Hmm, då har han ju en perfekt sits om han vill bli diktator!

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Såg en intervju med K om det för ca 15 år sen - Om han skulle utnyttja det så kommer säkerligen riksdagen ändra lagen....

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Jag vill inte vara moralkärring, men hur i helvete kan man vara så jävla dumm så att man kör förbi 11 förbudstavlor, rakt in på en gå-gata och parkerar utanför en affär för att shoppa? :mad:

En seriös fucking realitycheck skulle vara på sin plats i det svenska kungahuset, vid närmare eftertanke så lägg ner det! :4skrika

Varför ska vi betala skattepengar (rätt mycket dessutom) till en invandrad idiot som inte har lärt sig svenska på 27 år, en obildad gubbe som aldrig ens har torkat sig själv i arslet, en bortskämd snorunge som skiter i allt eftersom pappa råkar vara en kvarleva från 1700-talet, en annan snorunge som utnyttjar skattebetalarna genom att leva på sin far (vars "lön" betalas av oss) och supa skallen i bitar och handla märkeskläder på pappas kontokort??? :mad: :mad: :mad: :kulspruta

Den enda som är någorlunda vettig och normal och förhållandevis intelligent är ju Victoria! THANK GOD att hon föddes först och därmed blir tronföljare, hon skulle iaf ha en tillstymmelse till förmåga att kunna leda ett land om det skulle behövas.

Kort sagt, AVSKAFFA KUNGAHUSET! Dom är de dyraste socialfallen detta land har! :fakta

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Jag skulle ju dock hellre se kungen leda Sverige istället för den jätte bebis, person som vi har idag göra det!!

Vårat kungahus är ju iaf den största reklamen som finns för sverige!

Bara min åsikt, sedan tjafsas det om att vi betalar så mycket till Kungahuset o.s.v. Men faktum är ju faktiskt att kungen har rätt mycket pengar själv, som inte varken jag, du, eller ngn annan levande person idag betalat!!

okej, såga mig nu då...;)

XXXX

experience,..what's that?
Gick med
3 May 2003
Hoj
FZR1000, TT600R
Nice.. :D
Han har ju redan kört 220+ i Danmark med sin 456GT utan problem så tydligen gäller "fribrevet" överallt. :fakta
Avundsjuk.. :crash

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
campar skrev:
Jag skulle ju dock hellre se kungen leda Sverige istället för den jätte bebis, person som vi har idag göra det!!

Vårat kungahus är ju iaf den största reklamen som finns för sverige!

Bara min åsikt, sedan tjafsas det om att vi betalar så mycket till Kungahuset o.s.v. Men faktum är ju faktiskt att kungen har rätt mycket pengar själv, som inte varken jag, du, eller ngn annan levande person idag betalat!!

okej, såga mig nu då...;)

Det är kronjuvelerna han lever på.

Kolla vad det kostar att ha en president i landet :skrämd

Right on Limstift :rock

750RR

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
maverick_750rr skrev:
Det är kronjuvelerna han lever på.

Kolla vad det kostar att ha en president i landet :skrämd

Right on Limstift :rock

750RR

Tänk om man hade det så bra så att man kunde leva på sina kronjuveler :D :D :D

Nä det klart att det inte är gratis att ha en president heller, men nu har vi ju som "campar" så stilfullt uttryckte det en jättebäbis som leder landet OCH en knug. Jag tycker att det rimliga är att ha antingen en kung som bestämmer eller en president, inte en statsminister + en kung som inte gör något annat än att resa runt och säga att Sverige är jättebra.

Anledningen till att jag inte vill ha en kung över huvudtaget är att den som leder landet ska inte göra det bara för att han är född i en speciell familj. Sverige är en demokrati, då skall folket bestämma vem som skall leda landet.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Limstift skrev:
Jag vill inte....

klipp klipp

Varför ska vi betala skattepengar (rätt mycket dessutom) till en...

klipp klipp

Kort sagt, AVSKAFFA KUNGAHUSET! Dom är de dyraste socialfallen detta land har! :fakta

Nu ska vi inte vara dumsnåla, kungen är en stor tillgång för landet. Det är min bestämda åsikt! :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Caffe skrev:
Nu ska vi inte vara dumsnåla, kungen är en stor tillgång för landet. Det är min bestämda åsikt! :fakta

Skriv gärna varför nästa gång - nu kan det kvitta.

750RR

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Inte för att jag vet, men är det inte så här:

- Bara för att man inte kan bli åtalad, så kan man väl ändå få nån sorts straff.
Jämför med att köra för fort. Om jag gör det så kan jag bli av med mitt körkort, men måste det till ett åtal för det?
Visst kan väl en jävulskt sinnad polis ta knugens krökkort om han har krökt för fort med bilen (skrivet på knuglig rikssvenska) :confused:

har tatt :öl :öl :öl :öl :öl :öl innan jag skrev detta så jag kan givetvis ha fel...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Psychodad skrev:
Inte för att jag vet, men är det inte så här:

- Bara för att man inte kan bli åtalad, så kan man väl ändå få nån sorts straff.
Jämför med att köra för fort. Om jag gör det så kan jag bli av med mitt körkort, men måste det till ett åtal för det?
Visst kan väl en jävulskt sinnad polis ta knugens krökkort om han har krökt för fort med bilen (skrivet på knuglig rikssvenska) :confused:

Krök-kort :D

Jag såg en gubbe idag som satt o drack folköl i bilen :tummenupp

Fan att jag inte hann stanna honom...

750RR

Henken

Guest
Låt han vara kvar men dra in alla pengar & låt han ta ett vanligt jobb så han kan finansiera sina döttrars/sons leverne.
Kungen som taxichaffis?

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...