Hej alla!
Japp det började suga till i hojtarmen (är det ett ord) när min kollega införskaffade sig en Harley nightrod.
Tyckte det var en ganska bra ursäkt till att köpa sig något riktigt tungt med väldigt lite effekt. Dock finns inte en enda tanke på att låta den vara orörd!
Efter ett flitigt blockande hittade jag en väldigt fin Sportster 883C -00.
För er som inte är så invigda i HD jargongen står "C" för custom vilket innebär ett löjligt stort framhjul och ett tungt helgjutet bakhjul av någon form av pansarstål.
Tanken är att hojen ska bli något lättare, något kraftfulllare och MYCKET snyggare.
Jag vill få bort den från custom och mer till streetfighter/café räcer hoj.
Moderna lätta material och moderna prylar men med klassisk stötstångs V- twin.
Det som kommer göras är följande:
* Borra cylindrarna
* Porta topparna
* Installera effekt- kammar
* Byta till en upsidedown-gaffel
* 17" framhjul
* Fett framdäck
* Bredare backdäck
* Lacka motorn svart
* Kapa skärm
* Lacka om
* Tillverka luftburk i kolfiber
* Tillverka avgassystem + burk
* Tillverka alu-handtag
* Tillverka bakflyttade fotpinnar
* Svarva till diverse täcklock, stötstångsskydd mm
* Montera cliponstyre
* Installera ny instrumentering
* Mini- blinkers
* Annan strålkastare
... Kan nog bli fler grejjer under resans gång och säkert tankar och idéer som jag glömt.
Hojen kommer gå i svart med inslag av "mörksilver-metallic" och många små guldeloxerade detaljer.
Bilder kommer när jag slutat vara förbannad över att de blir i storleken av ett frimärke för att de ska kunna laddas!!!!
Japp det började suga till i hojtarmen (är det ett ord) när min kollega införskaffade sig en Harley nightrod.
Tyckte det var en ganska bra ursäkt till att köpa sig något riktigt tungt med väldigt lite effekt. Dock finns inte en enda tanke på att låta den vara orörd!
Efter ett flitigt blockande hittade jag en väldigt fin Sportster 883C -00.
För er som inte är så invigda i HD jargongen står "C" för custom vilket innebär ett löjligt stort framhjul och ett tungt helgjutet bakhjul av någon form av pansarstål.
Tanken är att hojen ska bli något lättare, något kraftfulllare och MYCKET snyggare.
Jag vill få bort den från custom och mer till streetfighter/café räcer hoj.
Moderna lätta material och moderna prylar men med klassisk stötstångs V- twin.
Det som kommer göras är följande:
* Borra cylindrarna
* Porta topparna
* Installera effekt- kammar
* Byta till en upsidedown-gaffel
* 17" framhjul
* Fett framdäck
* Bredare backdäck
* Lacka motorn svart
* Kapa skärm
* Lacka om
* Tillverka luftburk i kolfiber
* Tillverka avgassystem + burk
* Tillverka alu-handtag
* Tillverka bakflyttade fotpinnar
* Svarva till diverse täcklock, stötstångsskydd mm
* Montera cliponstyre
* Installera ny instrumentering
* Mini- blinkers
* Annan strålkastare
... Kan nog bli fler grejjer under resans gång och säkert tankar och idéer som jag glömt.
Hojen kommer gå i svart med inslag av "mörksilver-metallic" och många små guldeloxerade detaljer.
Bilder kommer när jag slutat vara förbannad över att de blir i storleken av ett frimärke för att de ska kunna laddas!!!!