SuperMicke
█ █ █
Fick en SMS-avi igår om att jag hade ett paket att hämta på pressbyrån (DHL Service point).
Glad i hågen åkte jag dit och visade upp mitt sändningsnummer.
-Jag måste be dig att komma tillbaks i morgon.
Det blev nåt fel med leveransen idag så ditt paket är inte här, men dom tar med det i morgon
OK sånt händer, men jag mailade DHL:s kundtjänst i alla fall. Dels för att jag var sur och ville klaga, dels för att jag ville vara säker på att få paketet idag.
Svaret:
"Hej!
Jag har kollat med utlämningsstället och paketet finns där. Det måste ha blivit något fel eller missförstånd.
Best Regards"
Inge bajs Beck! Att det hade blivit något fel kunde jag också ha listat ut.
Najs ändå att allt var ok med paketet.
-Ja just det du var här igår. Ditt paket har fortfarande kommit
-Jo, jag har kollat med DHL att det finns här. Dom har t.o.m. varit i kontakt med er och ni har sagt att det ligger här nu.
-Nä, jag har pratat med DHL och dom säger att du ska ringa det här numret (till DHL kundjänst)
-Men jag har väl inte gjort något fel?
-Nej nej nej...
-Men varför ska JAG lägga ner tid på det här då?!
N-ja men det är det enda vi...
-HIT med numret då!
Kommer fram efter en lång väntan (15min) i kö och förklarar hela historian. Hon jag pratar med sitter precis intill sin kollega som jag hade haft mailkonversation med tidigare och bekräftar att Pressbyrån hade sagt att dom hade fått paketet. Dom ber mig att dröja medan dom ringer upp Pressbyrån igen. Jag står fortfarande i butiken och hör samtalet.
-Näe det finns inte här, ni måste ha pratat med nån annan som inte hade så bra koll.
Jag kopplas tillbaks och DHL konstaterar att dom är virriga på Pressbyrån, men ber mig vänta och se om paketet kommer i morgon. Om inte, så ska dom göra en efterlysning.
-Varför kan ni inte göra det på en gång då? Det har ju redan varit försvunnet en dag!
-Joo, det kan vi ju i och för sig göra.
Jag hör hur hon skriver ner hela historian och jag får ett ärendenummer och ett löfte om att jag ska bli kontaktad så fort som möjligt.
Hur kan det bli så här? Nån som jobbar med sånt här som kan förklara?
Anledningen till att jag fick SMS-avin måste väl ha berott på att Pressbyrån har scannat nån streckkod på paketet?
Var fan har det tagit vägen sen??
Är det nån jävla glassförsäljande sommarjobbare som har snott paketet?
Nån som vill betta på om jag kommer få paketet eller inte?
-Jag måste be dig att komma tillbaks i morgon.
Det blev nåt fel med leveransen idag så ditt paket är inte här, men dom tar med det i morgon
OK sånt händer, men jag mailade DHL:s kundtjänst i alla fall. Dels för att jag var sur och ville klaga, dels för att jag ville vara säker på att få paketet idag.
Svaret:
"Hej!
Jag har kollat med utlämningsstället och paketet finns där. Det måste ha blivit något fel eller missförstånd.
Best Regards"
Inge bajs Beck! Att det hade blivit något fel kunde jag också ha listat ut.
Najs ändå att allt var ok med paketet.
-Ja just det du var här igår. Ditt paket har fortfarande kommit
-Jo, jag har kollat med DHL att det finns här. Dom har t.o.m. varit i kontakt med er och ni har sagt att det ligger här nu.
-Nä, jag har pratat med DHL och dom säger att du ska ringa det här numret (till DHL kundjänst)
-Men jag har väl inte gjort något fel?
-Nej nej nej...
-Men varför ska JAG lägga ner tid på det här då?!
N-ja men det är det enda vi...
-HIT med numret då!
Kommer fram efter en lång väntan (15min) i kö och förklarar hela historian. Hon jag pratar med sitter precis intill sin kollega som jag hade haft mailkonversation med tidigare och bekräftar att Pressbyrån hade sagt att dom hade fått paketet. Dom ber mig att dröja medan dom ringer upp Pressbyrån igen. Jag står fortfarande i butiken och hör samtalet.
-Näe det finns inte här, ni måste ha pratat med nån annan som inte hade så bra koll.
Jag kopplas tillbaks och DHL konstaterar att dom är virriga på Pressbyrån, men ber mig vänta och se om paketet kommer i morgon. Om inte, så ska dom göra en efterlysning.
-Varför kan ni inte göra det på en gång då? Det har ju redan varit försvunnet en dag!
-Joo, det kan vi ju i och för sig göra.
Jag hör hur hon skriver ner hela historian och jag får ett ärendenummer och ett löfte om att jag ska bli kontaktad så fort som möjligt.
Hur kan det bli så här? Nån som jobbar med sånt här som kan förklara?
Anledningen till att jag fick SMS-avin måste väl ha berott på att Pressbyrån har scannat nån streckkod på paketet?
Var fan har det tagit vägen sen??
Är det nån jävla glassförsäljande sommarjobbare som har snott paketet?
Nån som vill betta på om jag kommer få paketet eller inte?