DHL - Mitt paket är försvunnet

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag beställde fotogrejor en gång och då var det två kollin. Det ena hamnade på ett ulämningsställe och det andra på ett annat... När jag hämtade det ena så blev jag förbannad. Pungt.

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Låt mig gissa! Det är en iPhone 4 som du väntar på och då kan du räkna med att någon snott den. Har jag rätt?

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Senaste info från DHL:
Sändningsnumret på paketet stämde inte överens med följesedeln vilket har gjort att paketet följde med tillbaks till terminalen. Dom kollar nu att det verkligen finns där, iså fall kan jag hämta det där.
Jag tror på det när jag ser det....
Låt mig gissa! Det är en iPhone 4 som du väntar på och då kan du räkna med att någon snott den. Har jag rätt?

Bingo! och tack för att du hjälper mig att hålla hoppet uppe:krama

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
DHL är skit, skit och åter skit!

Dom slarvar bort, dom förstör osv.

Vi kör 500.000 ton om året med Schenker och det händer nästan aldrig något i transporten. Samtidigt kör vi kanske 20,000 ton med DHL och har reklamation efter reklamation.

Synd att Danzas har förstört DHL´s rykte genom att köpa namnet.

/ Jens

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Till TS:

Kolla så att det är rätt utlämningsställe.

I veckan fick ja en avi där det stod att mitt paket från SCHENKER hade kommit til mitt vanliga utlämningsställe men när jag kom dit sa personalen bakom dsken att de inte hade fått det. Dom skulle ta reda var det tagit vägen och två dagar senare fick jag reda på att paketet fanns på Maxi istället :va

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Ja, kan bara säga det samma att DHL inte alltid har så bra koll. Vi skickar på företagen väldigt mycket med både DHL och Schenker. Det är åtminste en gång i månaden godset försvinner, men jag har lärt mig att det är bara att tjata lite på kundtjänst så dyker det upp så småning om.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ähhh, var glad för att paketet försvann för den nya Iphone är ändå skit. Polarens höll en vecka...

Kneedrag

Guest
Nu har DHL svarat på http://fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=7032
Ingen ny info egentligen, men förhoppningsvis högre prio...

Vi beställde 2 set däck, de försvann ..... men kollinr visade att de skulle ligga på utlämningsstället.

Vi mailade tysken som vi köpt däcken av sa som det var att de slarvat bort och försvunnit. Han skickade 2 nya set däck villket jag tror Shencker fick betala eftersom de försvann hos dem.

Så hör av dig till dem du handlat från och säg som det är.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Han skickade 2 nya set däck villket jag tror Shencker fick betala eftersom de försvann hos dem.

Så hör av dig till dem du handlat från och säg som det är.

Jag har varit i kontakt med dom (Tre) i helgen och dom skulle titta på ärendet och återkomma nu på måndag. Hoppas på att dom kan göra något...

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Yes!
Igår fanns paketet på utlämningsstället. Oklart om det har legat där hela tiden eller kom dit igår eller i helgen. Skönt att det inte var stulet i alla fall och stort tack till er som har engagerat er :banana

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...