DID kedjor

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Jag ser inte det du ser (€70 < 999:- / €115 < 1749:).

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
De enda DID-kedjor som har imponerat på mig är ERV3 och de handbyggda ERV4. De finns dock bara i 520 dimension och ERV4 är stört omöjlig att få tag på nuförtiden. I vilket fall som, jag har monterat sådana på tidigare gathojar och båda har uppvisat lika bra eller bättre livslängd än OEM 525 och 530 kedjor och de är dessutom flera hundra gram lättare.

Nuförtiden använder jag uteslutande EK's värstingkedja ZVX3, en vidareutvecklad variant av den tidigare värstingkedjan ZZZ. Bättre tabellvärden än alla DID-kedjor som nämnts i denna tråd och hyfsade priser och bra lagerhållning hos Addemoto i Lund. Jag har använt en sådan i 520 dimension under de sista fyrahundra milen på min nuvarande milslukare (2015 YZF-R1). Har inte behövt justera kedjeslacket en enda gång under de milen.

Min erfarenhet är också att icke lackerade kedjor uppvisar en mindre initial sträckning, men om detta gör någon större skillnad för livslängden flera tusen mil senare vet jag inte.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Fast....530 kedja och 102 länkar tyder på att det är då till en Firestorm. ZZZ kedjan är ju totalt overkill för 120 kusar.

Jag har krängt till VTR några RK XSOZ1 kedjor med JT drev för ca elvahundra. Duger alldeles gott och blir över eftersom det är en 530 kedja. Duger det inte så finns ju för nån hundring till GXWkedja med guldlänkar....och då får man ju en XW-rings tätning.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag håller med Alatalo det finns ingen anledning att handla DID från Italien när man kan få EK från Addemoto i Lund. En EK 530 MVXZ är en utmärkt kedja för kring tusingen.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Kan även säga att Addemoto är ett företag som bör supportras! Alltid varit i topp med kedjor (pris, service och tillgång). Är du fysiskt i butiken kan du låna kedjeverktyg också :banana.

Har handlat utav addemoto sedan 17 år tillbaka :tummenupp
Jag jobbar inte med dem eller har någon relation, bara nöjd och bor i samma stad.

Länk: http://www.addemoto.se

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
EK's värstingkedja ZVX3, är super man behöver aldrig spänna kedjan den är fan omöjlig att sträcka 1000+ mil med aludrev bajk o det syns inte på drevet sanslöst bra kedja

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år