Hardrock Ragge
Lifetaker and heartbreaker
- Gick med
- 27 May 2005
- Hoj
- Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Haha, värst vad många som snackar ner om diesel!
Undrar vad Y2K drivs med.....
Undrar vad Y2K drivs med.....
RedBaron skrev:2060375Den går både på diesel till stridsvagnar samt flygfotogen till flygplanen. Bara att slanga tanken full var man än är
Diesel.Hardrock Ragge skrev:2060394Undrar vad Y2K drivs med.....
Mig vill ha.HDT skrev:ENGINE:
Type: Four stroke, IDI DIESEL, single cylinder, four valve DOHC, liquid cooled.
Displacement: 611 cm3
Power: 28 PS [21 kw] @ 5500 rev/min.
Torque: 32lbft [44 Nm] @ 3000 rev/min.
Lubrication: Wet sump, compatible with MIL-L-2104 lubricants.
Air Filtration:High capacity, 3-stage, oiled foam, reusable.
Transmission: Gear primary drive. Wet multi-plate clutch. Five speed, constant mesh gearbox, return shift.
Final Drive:Self lubricated, sealed O-ring roller chain.
WEIGHT & DIMENSIONS:
Dry Weight:380 lb [172 kg]
Overall Width:35.75 inches [908 mm]
Overall Length:85 inches [2160 mm]
Wheel Base:57 inches [1448 mm]
Ground Clearance:10.7 inches [272 mm]
PERFORMANCE:
Acceleration: 0-30 mile/hr [48 km/hr]: 3.6 sec, 0-60 mile/hr [97 km/hr]: 10.4 sec
Maximum Speed: In excess of 80 mile/hr [130 km/hr]
Minimum Speed: Less than 3 mile/hr [4.8 km/hr]
Gradeability: 60% (31º)
Fording Depth: 24 inches [610 mm]
Turning Circle : Less than 14 ft [4.3 m]
Fuel Consumption: 110 mile/US gal [140 mile/Imp gal, 50 km/l]
@ 55 mile/hr [88km/hr]
Range: 400 miles [650 km] @ 55 mile/hr [88km/hr
En PanEuropean med diesel måste ju vara den perfekta hojen att åka kors å tvärs i europa med!gluffis skrev:2060320Jänkarna har väl konverterat en massa gamla Tengal hojjar till diesel, mest för att det är större tillgång i krig på diesel, allt annat går på diesel lixom Som långtourer skulle jag nog lätt kunna åka diesel, brukar va fint vrid i dom
Nej, antagligen inte!Esquire skrev:2060599Mig vill ha.
Kan det finnas någon bättre hoj att ha som pendlingsfordon?
Nah, inget jag pytsar i min CelicaGuW skrev:2060581Det gör en vanlig mercadiesel också, om man tillsätter cetanhöjare, ett litet tips, flygfotogen kostar hälften så mycket cigaretter som diesel gör i ryssland.
(prisbilden kanske har ändrats på senare tid, erfarenheterna är något föråldrade , och det stora landet i öst är flera mindre länder nu)
Klok tanke.überjahn skrev:2060753Min fråga är varför alla "framtidsfordon" ska se ut som rymdmonster!?
Vartför inte prova att göra något snyggt så kanska någon är intreserad iaf.
Mvh Erik.
Mc-Krille skrev:2070053På tal om diesel, Royal Enfield hade en 250 diesel med 12hkr, (finns två ex i svea rike?).
Det behövdes inga backspeglar man såg ändå inget för all röken, den toppade hisnande 80km/h, men så drog den knappt 2dec/milen.
Men alltså.. Kolla längst ner på denna sida: http://www.dieselmotorcycle.co.uk/dieselmotorcycle_picture_info.htmPebl skrev:2060309Dieselmc skulle kunna vara kul om man vill ha nåt annorlunda, dieselbilar är tokpopulärt nere i europa.Man ändock: ett "företag" som endast kan presentera datorgenererade bilder ger jag inte mycket för. finns troligen inte pengar tillräckligt för att starta produktion och då knåpar man ihop en hemsida för att hitta folk som vill lägga handpenning eller investera, några hojar ute på vägarna lär vi inte se före oljan tar slut.
Den som låg på Blocket häromdagen? Skulle varit kul att äga, men garagets väggar bågnar redan......Ok, då tar vi i och lyfter denna tråd för undertecknad har råkat bli med Enfield Taurus Diesel.
325cc av ren urkraft ger 6,5 hästar på veven men vibrationer som måste synas hos statens geologiska institut.
Tanken är på endast 14,25 liter men det är nog ändå dags att pausa innan 100mil så det gör inget.
Detta verkar vara specen på den varianten jag har: http://www.epfguzzi.com/4bullets/models/nothere.html
Kommer väl någon bild och film när vintern ger sig lite.
Ok, då tar vi i och lyfter denna tråd för undertecknad har råkat bli med Enfield Taurus Diesel.
325cc av ren urkraft ger 6,5 hästar på veven men vibrationer som måste synas hos statens geologiska institut.
Tanken är på endast 14,25 liter men det är nog ändå dags att pausa innan 100mil så det gör inget.
Detta verkar vara specen på den varianten jag har: http://www.epfguzzi.com/4bullets/models/nothere.html
Kommer väl någon bild och film när vintern ger sig lite.
MultiMCuellJag som gillar både elbilar och elhojar. Är det schizofreni?
Jag som gillar både elbilar och elhojar. Är det schizofreni?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |