Digital hastighetsmätare som fått frispel

bengtn

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
sverige
Hoj
zx12r
Hejsan!

Jag har en gsxr1000 som hastighetsmätaren hoppar fram och tillbaka i hastighet på, ibland kan den stabilisera sig efter ett tag men den flippar alltid ur till att börja med, den kan även lägga av helt ett tag efter man har tvättat hojen, det känns som det då kommer fukt i nåt relä, någon som har någon aning om vad man kan göra för att fixa detta?

MVH Bengt
 

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
bengtn skrev:
Hejsan!

Jag har en gsxr1000 som hastighetsmätaren hoppar fram och tillbaka i hastighet på, ibland kan den stabilisera sig efter ett tag men den flippar alltid ur till att börja med, den kan även lägga av helt ett tag efter man har tvättat hojen, det känns som det då kommer fukt i nåt relä, någon som har någon aning om vad man kan göra för att fixa detta?

MVH Bengt


Ja du har ju så gott som sagt svaret själv...
Kolla alla kablar och kontakter som sitter på kablarna, så att de inte sitter lös eller har någon spricka o.s.v.
Du kan ju börja med det..
 

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
T-Län
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
bengtn skrev:
Hejsan!

Jag har en gsxr1000 som hastighetsmätaren hoppar fram och tillbaka i hastighet på, ibland kan den stabilisera sig efter ett tag men den flippar alltid ur till att börja med, den kan även lägga av helt ett tag efter man har tvättat hojen, det känns som det då kommer fukt i nåt relä, någon som har någon aning om vad man kan göra för att fixa detta?

MVH Bengt

Det sitter en givare på utgåendeaxel den läser av en fyrdelad
mutter, Oftast så är det bara em massa kedjesmörjgegg som har skitat ner både givaren och sjläva muttern den läser av.
Muttern som jag menar sitter längst ut på axeln som framdrevet sitter på, givaren sitter i kåpan som täcker framdrevet.

Är det inte det så vet jag inte
 

bengtn

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
sverige
Hoj
zx12r
oki..tack..ska kolla givaren/muttern och göra ren den ifrån smuts och sånt ikväll
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Min R1:a visade exact samma symtom och det visade sig efter lite letande att det bara var plus-kabeln till batteriet som satt löst, så kolla detta först.
 

bengtn

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
sverige
Hoj
zx12r
Oki tack för hjälpen..nu funkar det...muttern satt löst..!..rengöring och åtdragningen gjorde susen
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top