GSXR1100R
The older i get the faster i was
Fick vi på senaste racet, kopplingen hugger, vad kan det bero på, är lamellerna slut eller är det oljan (Castrol syntet).
Hojen är en GSXR 750-00
Hojen är en GSXR 750-00
Riv ur lamellerna tre gånger, justera sedan kopplingsspelet vid kopplingsgreppet.GSXR1100R skrev:Fick vi på senaste racet, kopplingen hugger, vad kan det bero på, är lamellerna slut eller är det oljan (Castrol syntet).
Hojen är en GSXR 750-00
valmers skrev:Riv ur lamellerna tre gånger, justera sedan kopplingsspelet vid kopplingsgreppet.
Jag vet ingenting.Chrille skrev:Ligger det någon typ av verklighet bakom detta!?!?
Isf har ni slarvat med mekhandböckerna…
Har du haft isär kopplingen?? Det första jag skulle kolla är om det ligger en annorlunda lamellskiva längst in i korgen(med större invändig diameter) . Det ska visst vara en relativt vanlig rejsmod på sexhundrorna(och även på 750) då den innersta lamellen är klenare för att ge ett mjukt ingrepp vid gatkörning. Kopplingen på den hojen har alltid varit brötig med ett brutalt ingrepp men sen har ni väl problem med korgen? Har den stuckit kan ju vad som helst hända….
Nya lameller är min röst. Sen ska det nog vara kirrat. Och så justerar man inte bara på handtaget
Ska kolla lamellskivan & smörja vajernChrille skrev:Ligger det någon typ av verklighet bakom detta!?!?
Isf har ni slarvat med mekhandböckerna…
Har du haft isär kopplingen?? Det första jag skulle kolla är om det ligger en annorlunda lamellskiva längst in i korgen(med större invändig diameter) . Det ska visst vara en relativt vanlig rejsmod på sexhundrorna(och även på 750) då den innersta lamellen är klenare för att ge ett mjukt ingrepp vid gatkörning. Kopplingen på den hojen har alltid varit brötig med ett brutalt ingrepp men sen har ni väl problem med korgen? Har den stuckit kan ju vad som helst hända….
Nya lameller är min röst. Sen ska det nog vara kirrat. Och så justerar man inte bara på handtaget
GSXR1100R skrev:Ska kolla lamellskivan & smörja vajern
GUL skrev:Har du redan börjat mecka
Vi skulle väl vänta till sista helgen i April
Nej för satan, vi ska skaffa prylar, sen ska vi tokmecka i april.GUL skrev:Har du redan börjat mecka
Vi skulle väl vänta till sista helgen i April
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |