Nyteknik
Bannad
GSXR1100R skrev:Din fetöverbestyckade moppe kanske inte går fortare
/Valmers
Jag trodde inte heller det först. Men på SM-deltävlingen märkte jag att den var lika snabb som övriga B-förares 250. Och dessa gick runt 220.
GSXR1100R skrev:Din fetöverbestyckade moppe kanske inte går fortare
/Valmers
Jag provade ett annat made in China fabrikat på cykeldator, 99:- på Kjell & co, problemet va istället att den tog en j-a tid på sig att uppdatera, prova att köra 220 på en längre sträcka så ska du se.Nyteknik skrev:Jag trodde inte heller det först. Men på SM-deltävlingen märkte jag att den var lika snabb som övriga B-förares 250. Och dessa gick runt 220.
Kom just på att du ju kör Mac och därför inte kan köra ett visst program som visar såna här saker alldeles utomordentligt.Nyteknik skrev:Jag trodde inte heller det först. Men på SM-deltävlingen märkte jag att den var lika snabb som övriga B-förares 250. Och dessa gick runt 220.
GSXR1100R skrev:Jag provade ett annat made in China fabrikat på cykeldator, 99:- på Kjell & co, problemet va istället att den tog en j-a tid på sig att uppdatera, prova att köra 220 på en längre sträcka så ska du se.
Racerpelle skrev:Vad har du för magnet?
Originalmagneten som levereras med funkar inget vidare på mc.
Eltema har extra starka neodymmagneter, finns två storlekar av den cylindriska där den större är 1/2 aning för stor för att passa inuti en bromsskivenit. Men den mindre duger, se bara till att den monteras så att en av de plana ytorna är närmast triggern.
Har läst av mer än 199 på min sigma (tror det är en 800).
Torkel skrev:Kom just på att du ju kör Mac och därför inte kan köra ett visst program som visar såna här saker alldeles utomordentligt.
Men jag klipper in en bild bara för det, var det 14-41 du körde med? Osäker på omkretsen på bakhjulet men har för mig att den är 1800 mm. Så över 200 var du nog ganska säkert.
(Växellådan är den som Watz körde med på Anderstorp 2000 fast då med 39 bakdrev istället, inte säkert det är samma utväxling på sexan som du har)
Nyteknik skrev:Se där – snyggt!
Stämmer: 1820 mm är omkretsen jag har lagt in och 14-41 drevningen. 228 km/h ska den alltså göra. Teoretiskt?
Bj.O.rn skrev:Vad har du hastighetsmätaren till?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|