Dilemma

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Taz skrev:
Tja girls and grabbs,

...jag har aldrig åkt (stor)bana förut och jag tror det är svårt, det går för fort och det är farligt, vet helt enkelt inte om jag vågar.

Övertyga mig eller få mig att avstå!

//D

KERSTIN FÖR F**N!!! :skrämd Vad håller du på med...? :eek: Vem är det som loggat in med ditt namn...? :rolleyes:

Tillägg: Värmlänningar är till vardags tuffa tappra krigare, dock vet jag inte vad som hänt med detta svarta får...

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Givetsvis ska du åka!!!

Instämmer med alla föregående svar på din tråd. Klart att du ska åka (du har ju iofs redan anmält dig nu). Tror du inte att det kommer bli ett antal grupper, beroende på erfarenhet, snabbhet osv? Det är väl bara att köra i en grupp som passar dig och sedan kliva upp eller ner beroende på hur det känns. Du kör ju enormt bra så det lär inte bli några problem. Tänk på mig, jag är bland de långsammare på Rörken men jag skulle inte tveka en sekund.

När jag köpte min Fireblade (hos Carlbarks i Kumla) så ingick en dags förarkurs just på Gelleråsen. Jag startade tidigt på morgonen och körde de knappa(?) 30 milen till Karlskoga från Uppsala, körde sedan hela dagen för att till slut köra hem igen till Uppsala. Det var kanske i mastigaste laget, jag var rätt trött på hojkörning när jag kom hem. Det var första gången jag körde på bana och man lufsade runt i ett väldigt makligt tempo, det var synd att man inte kunde spara den kursen till t.ex nu, då hade man fått ut mer.

Jag tror det var Penguin som påpekade att det finns ett antal rätt långsamma kurvor på Gelleråsen där det väl inte går så väldigt fort och det tycker jag stämmer också.

Jag lovar, du kommer att tycka att dagen går alldeles för fort och om du inte åker så lär du få ångra det!

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Intressen: Knyppling, broderi och långa sällskapliga promenader med allvarliga samtal

Dina intressen talar emot banåkning så jag tycker du ska stanna hemma :rolleyes:

Men detta talar för,
Taz
En Värmlandspôjk han kan

// Danne

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jag trodde oxå att jag hade en stöddig, kaxig värmlänning som visste hur man tog ett beslut själv utan fråga andra om råd först :D Jag känner inte riktigt igen honom.....måste kolla om det är samma karl som bor med mig fortfarande :p

AMBIVALENT (skulle man kunna kalla dig)

TAZ: fick inte ledigt (info från säker källa)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Re: Re: Re: Hmmm....

Penguin skrev:
Jag och M:et siktar på att klämma in en åkning senare i sommar. Då får du haka på så att vi kan busa lite! Kanske har man hunnit få tebax på skatten då....

Klart du skall ta dig till en riktig bana Taz! Där sa du nått Penguin, tillbaka på skatten, men lite tur och plannering kanske jag kan haka på i höst med min softtourer R1100S (har nu satt på kutsen), har ju inte ens 100 kusar men kan jag resonera så så kan Taz lugnt ta sig till en bana utan att oroa sig över sin hoj och dess förmåga!

/Simba

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping