Dilemma

Vem väljer du

• Antal röstningar
    0

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Ponera att du ska sälja nått och hittat köpare men försäljningen kräver transport av godset och en del jobb. Helt plötsligt kommer köpare nr2 med cash och hämtar prylarna. Vem säljer du till? Den du lovat eller nr2?

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Beror på hur lång den första affären gått och hur lång transporten är. Jag skulle inte köra särskillt långt utan extra betalt för leverans, och har man fått det är det ju inga problem.
Har vi bestämt tid och plats samt att köpare 1 verkar seriös och inte strulat skulle jag absolut inte sälja till nån annan! :cool:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
farmerlip skrev:
Ponera att du ska sälja nått och hittat köpare men försäljningen kräver transport av godset och en del jobb. Helt plötsligt kommer köpare nr2 med cash och hämtar prylarna. Vem säljer du till? Den du lovat eller nr2?

Du ska sälja till den där du får in mest pengar.
Får du 20lök av båda men måste lägga penghar på transport och skit så kräng den till nr2.

750RR
snyggt skinnställ förresten ;)

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Det finns lagliga aspekter som säger ganska klart vad som gäller.
Har du sagt att han skall få köpa det så har ni ingått ett avtal. Och bryter du det så kan du åka dit på det..
Men å andra sidan så är det ganska liten chans att det ska hända... större är nog chansen att han enbart blir sur på dig.
Helt klart skönare att bli av med saker om det inte medför massa strul...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ring till köpare 1 och berätta som det är. Att en till har blivit intresserad och fråga om han är berädd att lägga lite mer pengar för att få hojen.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Är den första killen ett rötägg så skulle jag nog sälja till den med pengarna i handen.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
chevafantast skrev:
Hehe bara jag som röstat på 2:an... jag är inte snäll jag inte... :D

Inte jag heller tydligen....

Jobbigt om A då ångrar sig så har man inte B heller...för han kanske köpte en annan......*DUMT*

Therudeboy

Guest
Man säljer väl ändå till vem man vill,annars drar man en fin vit lögn :fakta

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Therudeboy skrev:
Man säljer väl ändå till vem man vill,annars drar man en fin vit lögn :fakta
Det beror på om man är ärlig och rakryggad eller inte. Hade det varit jag som varit i Farmerlipps skor hade jag kollat av med A först.

Therudeboy

Guest
Ugluk skrev:
Det beror på om man är ärlig och rakryggad eller inte. Hade det varit jag som varit i Farmerlipps skor hade jag kollat av med A först.

Jag hade med ringt person A och sakt att det finns en kille som kan komma direkt med pengar i näven utan massa krångel (fast med finare ord) och sen frågat om han kan gå lite högre för att få den dit transpoterad,säger han nej så är det ju bara att sälja till person B

Iallafall för att slippa problem. För oftast vill man ju sälja utan krångel och så snabbt som möjligt.

TiGgEr!

Häradsbetäckare!
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Imaginär R1
Själv behandlar jag andra som jag vill bli behandlad själv!

Ponera att du precis har hittat drömbågen i ......knäckebröhult (en fiktiv ort i avlägsnaste häcklefjäll)! Ni avslutar affären och du tycker......... livet är bra gött ändå! Det visar sig senare, när du redan har planerat att du skall ta ut finaste gå bort flickvännen på en uppblötnings runda, att din affärspartner snikade till det och blåste dig på den berömda konfekten!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln