din mc sollentuna?

Hej, jag jobbar på DIn Mc men inte på verkstaden utan med hojförsäljningen, har inte kompetensen för att vara verkstadschef. :) Du kunde ju ha väntat på att hämta din hoj eller nåt, vad vet jag, det var därför jag frågade om jag kunde vara till hjälp. Vi har ett jäkla tryck just nu, inte minst på verkstaden så ring mig på försäljningen så kan jag hjälpa dig att komma till rätt person. Välkommen.

Kul att man avancerat från "tjock osympatisk strutt" till "svensktalande herre i Triumph tröja" Nice. :banana

Last edited:
Har ingen koll på verkstaden. Men butiken där uppe är riktigt kass. När jag skulle köpa mc stövlar och bad om tips så följde dom med mig och pekade på hela hyllan med kängor och sa här kan du kolla lite.

Delar till ktm 660 fick dom gå in på lelles för att kolla priser. Då den var så gammal (2006) så dom hade inga böcker kvar.

Jag har gett dom 2 chanser och nu åker jag till lelles istället. Synd då jag bor 5 min ifrån Din mc.

Om du Kommer in i en verskstad och har fem engelsktalande mekar och en svensktalande herre i triumph tröja som pratar med en kund vem gissar du på att du ska prata med och väntar du på din tur eller avbrytter du?
Eftersom Svenska inte är det enda språket för mig (eller för den delen en stor procent av den sk svenska befolkningen), hade jag gått fram till den som såg minst upptagen ut och sagt mitt ärende. Varpå denne garanterat hade hänvisat mig till nån han/hon ansåg vara ansvarig på bygget. Sen hade jag väl väntat på att denne skulle bli ledig..

Bah.

Beställ lite prylar på nätet, t.ex. (googlade bara lite snabbt, ingen koll på den leverantören)

http://www.triumphmcparts.com/cars/...tch-and-Transmission/Street-Triple-parts.html

och skaffa en haynes bok till din hoj så får du säkert dit nya slitdelar till kopplingen fortare än du hinner få en verkstadstid.

Jag tyckte också det verkade läskigt men hade redan bränt för mycket kosing på hojdelar och däck så det var bara att börja skruva. Visade sig att det inte ens var svårt.
Vist är de så och jag bytte koppling på 2h på gixern men har redan en nedskruvad hoj, en bil som väntar på få tillbaka toppen och en cross som behöver lite små mek, så är helt fel tidpunkt sen har den bara gått 1000 mil, men kanske blir så..

Hej, jag jobbar på DIn Mc men inte på verkstaden utan med hojförsäljningen, har inte kompetensen för att vara verkstadschef. :) Du kunde ju ha väntat på att hämta din hoj eller nåt, vad vet jag, det var därför jag frågade om jag kunde vara till hjälp. Vi har ett jäkla tryck just nu, inte minst på verkstaden så ring mig på försäljningen så kan jag hjälpa dig att komma till rätt person. Välkommen.

Kul att man avancerat från "tjock osympatisk strutt" till "svensktalande herre i Triumph tröja" Nice. :banana

Måste säga att det är hedervärt att bara vara go och glad i en sån här tråd! :krama

Micke™;5815298 skrev:
alltför många verkar tro att om man bara står där tyst och dumglor så kommer det per automatik personal och hjälper en?. Jag har testat både det(är ingen vacker syn) och att själv gå fram och prata med anställda. det sistnämnda funkar av nån konstig anledning på samtliga ställen folk skrivit och spytt galla på
Jag hade plockat på mig nån oljedunk, nån kedjespray och lite andra prylar, lagt dom på disken, alldeles bredvid kassan och stod med plånboken i näven. Han som satt och surfade tittade frågande på grejerna och fortsatte med sitt. Några harklingar från min sida gjorde ingen större skillnad, vill dom inte ha mina pengar så kommer jag inte att tjata :fakta

Well... Jag har själv erfarenheten att övriga hojfirmor i Stockholm beter sig lite smådrygt mot mig som tös. På Din MC blev jag bemött med respekt och på det sätt som jag ser det manliga könet bli bemötta generellt. Men allt sånt här är ju egentligen ointressant eftersom allt kan handla om en dålig dag hos en enskild, högt tryck på jobb just den dagen, fel tillfälle... tror man måste åka till samma ställe själv flera gånger för att kunna göra en egen bedömning.
Mitt råd: Försök igen och se om det är annorlunda till det bättre.

Annars finns Hammarströms Motor, inte alltför långt därifrån. Bara snackat med de över telefon men de var jävligt trevliga och måna om att göra ett bra jobb, och snabba dessutom.

Har också dåliga erfarenheter utav Din mc. Kan rekommendera Triumph Länna som fler tippsat om.

Förutom en mekaniker som har dragit min tankbult snett där verkstaden försökte skylla på att jag hade varit där tidigare och pillat, så har DinMC varit hur bra som helst.

Fick en bra "deal" på service och montering av utrustning, får se resultatet i morgon då det är dags.

Jag har bara bra erfarenheter av Din MC, både verkstad och butik.
Dock kan det ta tid vid kassan ibland, ofta mycket folk i butiken.

Har också dåliga erfarenheter utav Din mc. Kan rekommendera Triumph Länna som fler tippsat om.

Vet inte om jag kan hålla med riktigt där om Triumph Länna. Köpte en Daytona därifrån, bytte den nere på Bike i trollhättan mot en annan hoj. När de gjorde inbytestestet så såg de att styrstoppet var borta! Det kallar jag dålig koll från Länna......kanske ska se över sina inbyten.

Har bara gott att säga om dem, ena killen (vet inte vad han heter) i verkstaden är riktigt trevlig och delar gärna med sig av erfarenheter och tips.
Jag och tjejen skulle köpa en hjälm åt henne förra säsongen, vi fick personlig hjälp i över 1 h. Tyvärr passade inte hjälmarna men trots det var det bara glada miner från försäljaren. Mitt nästa hojköp/utrustning blir antagligen från dem.

Jag lämnar iof aldrig bort min hoj till någon verkstad. Det blir alltid bäst gjort om man gör det själv =)

Vet inte om jag kan hålla med riktigt där om Triumph Länna. Köpte en Daytona därifrån, bytte den nere på Bike i trollhättan mot en annan hoj. När de gjorde inbytestestet så såg de att styrstoppet var borta! Det kallar jag dålig koll från Länna......kanske ska se över sina inbyten.

Jag håller med om kassan, de må ha stenkoll på delar eller nåt men att ansträngt lyfta blicken och inte säga ett ljud är lite dåligt kundbemötande tycker jag. De må ha mycket att göra men hör de steg i trappan eller när kunden står framför disken så måste man släppa det man har för stunden och säga hej i alla fall.

Helst tex "hej, kan jag hjälpa till med något, säg till annars om du vill ha hjälp".

De må redan ha bra rulljans och omsättning med det handlar inte om det utan hur mycket mer
kan man växa hur mycket pengar går vi miste om osv. Ett bra kundbemötande i butiken från all personal är nummer ett.

Lite ros också. Som sagt de flesta är trevliga och de har ställt upp med att låna ut saker och bjussat på lite prylar. Dock finns det undantag som sagt.

Hmmm...

Den tjocka strutten i thriumptröja misstänker jag starkt är samma lirare som sålde min nuvarande hoj till mig för ett par veckor sen.
Otroligt service minded och tålmodig skulle jag beskriva honom, jag har hållt på att vela om hoj sen i höstas och han har svarat så vänligt och snabbt på alla mina mail.

Och dessutom betalade dom bäst för min hoj i inbyte. En smidig och trevlig affär helt enkelt.

Killarna i verkstan var också hur tillmötesgående som helst vid 100-milaservicen, dom som snackade engelska letade genast rätt på den svensktalande som också uppträdde på ett mycket trevligt sätt.

summa sumarum är att jag med största sannolikhet kommer att serva hojen där nästa gång igen. Och när det är dags för hojbyte igen så är dom den första firman jag kontaktar.

Shopen har jag ingen åsikt om.

Även jag har pratat med den tjocka strutten, var nära på att beställa en ny hoj utav honom men jag hittade en i princip okörd beggad mkt billigare. Men jag upplevde honom som serviceminded ++++. Skulle inte dra mig för att göra en affär där i framtiden :) Verkstaden och butiken på övervåningen har jag dock inte haft något samröre med!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back