Din Mc, vilken jefla klåparfirma

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Är så arg att jag nästan skakar.

Ringde Din mc förra onsdagen till deras reservdelsavdelning för att beställa db-killer till min hoj. Petter svara som var otroligt hjälpsamm och duktig. Han säger att grejerna kommer finnas hemma torsdag då dom själva hämtar den hos en leverantör.

På torsdagen får jag ett bekräftelse sms på att varorna är hemma.
Jag skickar en av min anställda dit för att plocka upp det men får då höra att dom har lunchstängd mellan 12:30-13:30. Så jag ringer in senare och ber dom skicka den till mig istället och plusar även på med 2 oljefilter medans dom ändå skickar. Då jag har mycket att göra både på jobbet och sen i helgen eftersom jag drog till mantorp.

På måndagen kollar jag brevlådan men inget kommit. Idag lika så. Fortfarande inget som kommit. Så jag ringer Petter och frågar var mina varor håller hus. Han svara att dom fortfarande ligger hos dom :huvet

Så jag frågar hur dom hade tänkt lösa det här med tanke på att jag berätta när jag beställde att det var brottom och skulle han det innan ons pga att jag drar till Mantorp då. Han ber att få återkomma och ringer senare upp. Och berättar då att chefen ska ringa mig och komma överens om nått. Men chefen ringde ALDRIG. Så jag ringde upp igen. O Petter koppla mig, men inget svar. Till slut lessna även Petter och springer efter chefen för att ge han telefon i örat.
Får då som svar att ända alternativet dom kunde erbjuda var att köra grejerna till OK/Q8 i Västberga efter kl 18 och innan kl 19.

Så han garanterar att dom ligger på OK innan kl 19.
Prick 7 är jag där för att plocka upp mina grejer och står i kassan. Samtidigt som det ringer. Då är det killen dom har skickat som ringer och säger att han är sen. Och åker från sollentuna nu. Kl 19:30 Kommer han till ok där jag väntat 30 min.

Med sig har han 2 filter och 1 db-killer som är FEL:huvet
Ingen kompensation som chefen LOVA i form av ett EXTRA oljefilter.

Så nu sitter jag här hemma med en db-killer jag inte har någon användning för och är arg så jag har lust o skicka datorn genom rutan.....

FY FAN för din mc vilken jefla SKIT firma:mad::mad::mad::mad::mad:

Men tummen upp för Petter som Alltid återkomm när han lova och även ringde upp för att kolla om chefen hade hört av sig och kollat vad vi kom överens om!:tummenupp Ring mig den dan du vill ha jobb!!
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
I can feel your anger... it gives you focus, it makes you stronger!

Surt att få fel grejer. :mad:
 
Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Feel ya! Känner lite samma om mc-varuhusets verkstad, jag snackade med en kille som heter christofer där, skit trevlig kille som sa att jag kunde lämna in hojen på en helgdag då det var stängt för att underlätta för mig.. Men så nästa gång jag ringer för att jag hade en fråga så svarar en annan kille där som säger att det absolut inte är möjligt och är skit otrevlig.

Lite senare så ringer Christoffer igen och säger att jag skulle strunta i vad hans arbetskamrat sa, och nästa gång så skulle jag fråga direkt efter honom.
Sagt och gjort, hade en till fråga så ringde dit en dag eller två senare. sura killen svarar, jag frågar efter christoffer och får ett svar med en bitter ton: Vad gäller saken?.. Jag svarar lugnt att det är mellan mig och christoffer, men dumhuvudet vill ändå inte låta mig snacka med han. Då till slut så tänker jag att nu skiter jag i det här, vill de inte ha kunder så ska de fan inte få kunder!

Ringde hondacenter sen. Gick jävligt mycket smidigare.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Haft liknande problem i omgångar med din mc i göteborg. Har de genomgående organisationsproblem?
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jag skickar en av min anställda dit för att plocka upp det...
Slavdrivare Lindquist är i farten med oxpiskan hör jag :whip

Trist som fan med grejerna dock, men vad kan man förvänta sig av en affär som kallar(kallade?) sig "Sveriges största KTM shop!" och sen inte har någon lagerhållning :rolleyes:
 
Last edited:

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Stuvsta
Hoj
KTM 990 SMT -09
Trist men alla kan väl klanta till sig ibland.. De har funkat bra för mig hittills.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Själv vart jag lack på dem redan förra året när jag ville provköra en GSXR750 då det var en potentiell hoj för mig, svaret jag fick var att de inte hade något och skulle förmodligen inte ha någon för provkörning heller... för de kunde ju inte ha alla modeller för provkörning. Sen att den var så poppis att de sålde slut på den var tydligen inget de tänkte utnyttja och skjutsa på försäljningen ännu mer.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Ja det är konstiga beteenden på vissa mc-butiker.

Ok att det varit låg konjuktur och mc-branschen drabbats väldigt hårt. Så att lagerhållningen varit på minimum. Och att dom kanske inte har råd med provex på alla modeller.

Men är det så lugnt så får man ju kompensera det med mera service till kunderna. Ett trevligt bemötande, svara i telefon, återkomma som man ska tex.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ja det är konstiga beteenden på vissa mc-butiker.

Ok att det varit låg konjuktur och mc-branschen drabbats väldigt hårt. Så att lagerhållningen varit på minimum. Och att dom kanske inte har råd med provex på alla modeller.

Men är det så lugnt så får man ju kompensera det med mera service till kunderna. Ett trevligt bemötande, svara i telefon, återkomma som man ska tex.

Absolut, det förstår även jag... och självklart tror jag inte att man kan ha alla för provkörning men när det handlar om den populäraste modellen så vore det nog en bra idé att ha en för provkörning för att kunna beställa fler åt kunder som inte köper grisen i säcken.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Kan bara tilläga att Petter tog sin bil idag och åkte själv ut till Tumba för att byta db-killern!

Vilken kille! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Synd bara att inte alla förstår vikten av nöjda kunder.

Hos oss så ser vi alltid till att kunden är nöjd även fast just denna affär blir en minus affär. Då har man ju iaf en nöjd kund som stannar kvar och potential storkund.
Än att ha 1 missnöjd kund som berättar för 10 andra vilken jefla skitfirma det är.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Kan bara tilläga att Petter tog sin bil idag och åkte själv ut till Tumba för att byta db-killern!

Vilken kille! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Synd bara att inte alla förstår vikten av nöjda kunder.

Hos oss så ser vi alltid till att kunden är nöjd även fast just denna affär blir en minus affär. Då har man ju iaf en nöjd kund som stannar kvar och potential storkund.
Än att ha 1 missnöjd kund som berättar för 10 andra vilken jefla skitfirma det är.

Jävligt snyggt gjort! :tummenupp

Petter verkar vansinnigt service minded.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Själv vart jag lack på dem redan förra året när jag ville provköra en GSXR750 då det var en potentiell hoj för mig, svaret jag fick var att de inte hade något och skulle förmodligen inte ha någon för provkörning heller... för de kunde ju inte ha alla modeller för provkörning. Sen att den var så poppis att de sålde slut på den var tydligen inget de tänkte utnyttja och skjutsa på försäljningen ännu mer.

Har också funderat över "Din MC" tycker Lelle på verkstan har varit bra men några vidare försäljare är det inte. De gånger jag har provkört hoj där har de inte ens försökt sälja in hojen till mig. Har typ varit tack och adjö. 750 fanns inte inne för mig heller för provkörning.

//Dafe
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Jag tycker Din mc är bra har aldrig haft nåt strul med dom beställda varar har aldrig kommit mer än max en dag senare än vad dom sagt och aldrig vart fel grejer...
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jävligt snyggt gjort! :tummenupp

Petter verkar vansinnigt service minded.

Lär nog ha varit den killen jag haft ett göra med också.

Sköter sitt jobb otroligt bra och gör det är "lilla extra" som gör att man väljer vissa firmor framför andra!

Hatten av. :tummenupp
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag kan inte hålla med om att en firma som missar lite i en beställning är en klåparfirma. Visst att chefen gjorde fel, men du fick ju bra service till slut och det är ju inte så att du lämnade in din hoj på service och fick tillbaka den med massor av nya fel och repor plus en saltad faktura på det.

Det gällde ett par oljefilter och en dbkiller. Ta ett djupt andetag och säg "det gällde bara ett par oljefilter och en dbkiller". Om det var så extremt viktigt för dig att få tag på dessa innan ett visst datum så ska man aldrig lita på tex posten. Bäst att åka dit till butik.

I mina ögon är de inte klåpare.... än. Jag kanske ändrar uppfattning efter lika många hatinlägg som AVA har, men det är ganska kasst att de har lunch-stängt.

ps. jag tror att TS är lite kär i petter. <3
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top