Dina dumheter du inte får tummen ur att göra något åt?

Merovingian

Guest
Rubriken säger det mesta.
Alla har åtminståne en mild grad dumhet i sig ibland.

Jag öppnar med att jag har två stycken matlådor i frysen innehållandes 12 köttbullar vardera. Ludna köttbullar. Som i mögliga köttbullar.
Tanken har två gånger varit som så att jag ska ha med mig en enkel matlåda till jobbet, och då stekt köttbullarna kvällen innan för att "gå upp på morgonen och koka makaroner".
Anledningen till att jag inte kokade makaroner på en gång var att jag åt stuvade makaroner till hälften av köttbullarna för att äta till middag, och stuvade makaroner gör sig tämligen dåligt att värma i mikron. Som du säkert redan gissat så blev det inget makaronkok på morgonen.
Istället för att tömma lådorna och diska dem ställde jag dem i frysen för att på så vis stoppa eländet vid den grad det befann sig.
De har stått där över en månad nu. :gnissla
I övrigt kan jag trösta mig med att vara prydlig och ren. Detta får ses som ett slags skelett i garderoben. Idogt agerar de som en slags påminnelse över att man inte är perfekt. Varje gång man ska ha nåt från frysen står de där och hånar en. :crash

Vad gör du för dumheter?

Last edited:

MikkE

Guest
Laga en punka på en cykel som jag lånat. Dock måste jag gå hela vägen dit, typ 1 km, för att sedan släpa med den hem och laga däcket. Den har stått där i 3 månader nu.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag reggade en firma för ca 6 år sen helt i onödan, har aldrig fått tummen ur å avregistrera vilket gör att skatteåterbäringen kommer i november istället för på sommarn när den behövs.

Har även en annan dumhet som jag inte gjort nåt åt än men den är så dum så jag vägrar skriva om den här. :)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Köpt en Ducati?

Jag reggade en firma för ca 6 år sen helt i onödan, har aldrig fått tummen ur å avregistrera vilket gör att skatteåterbäringen kommer i november istället för på sommarn när den behövs.

Har även en annan dumhet som jag inte gjort nåt åt än men den är så dum så jag vägrar skriva om den här. :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

pungpiercing med förstörda gängor?

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Har en 2 suzukis och en xr650 som stått i garaget 1 år utan att jag rört dem, alla ska säljas, men har inte "orkat". riktigt dåligt.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har en 2 suzukis och en xr650 som stått i garaget 1 år utan att jag rört dem, alla ska säljas, men har inte "orkat". riktigt dåligt.

Skicka över lite info om xr:en så ska vi väl se ifall vi inte kan ordna försäljning på den lite snabbt. (polaren letar nåt sånt)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Min hyresvärd kom hem till mig och monterade energisparande munstycken i duschen, handfatet och i köksslasken. Sjukt dåligt tryck på vattnet nu. Så länge jag bor solo funkar det hyffsat, men att ta hem en brud som skall duscha ur sina skumma oljor ur håret e inte aktuellt.... :död
Detta är nästan ett år sedan, och jag har inte kommit mig för att byta munstycken än.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min hyresvärd kom hem till mig och monterade energisparande munstycken i duschen, handfatet och i köksslasken. Sjukt dåligt tryck på vattnet nu. Så länge jag bor solo funkar det hyffsat, men att ta hem en brud som skall duscha ur sina skumma oljor ur håret e inte aktuellt.... :död
Detta är nästan ett år sedan, och jag har inte kommit mig för att byta munstycken än.

Det gjorde dom i sista lägenheten jag bodde i också, jag hade ungar i åldern att dom gillade att plaska i badkaret.

Det tog så lång tid att fylla badkaret att man var tvungen att använda enbart varmvatten för att det hann kallna innan badkaret var fyllt.

Den plastbrickan åkte åt h-vete direkt!

Ett plus var dock att jag upplevde det som att jag fick bättre tryck på vattnet än innan, eftersom alla andra hade kvar sina brickor...

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Du har precis lyckats lägga ut en liten annons :tummenupp

mmm, synd att man missade att folk svara....:död

Skicka över lite info om xr:en så ska vi väl se ifall vi inte kan ordna försäljning på den lite snabbt. (polaren letar nåt sånt)

Jag är lite sugen på en xr.. skicka gärna info

Sorry att jag missade era svar.... får lägga till "svara på sporthoj" på listan dumheter man inte gör någonting åt... xr:en är undanstoppad tillsammans med min gamla is-hoj nu så blir nog inte tummen ur och sälja förrens i vår..

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Har en dunk med... ja nästan 5 år gammal bensin i garaget. Vågar inte röra den.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har en dunk med... ja nästan 5 år gammal bensin i garaget. Vågar inte röra den.

Slå den i bilen när du har nästan full tank.

Jag sopade i en 5a diesel av misstag i min bil när jag hade nästan tomt, men hade väldigt nära till macken så jag körde dit och tankade fullt, den gick bara fint på det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
I ett svagt ögonblick lät jag mig bli pålurad sånna däringa telefonförsäljar-kallingar som dimper ner i brevlådan. Trots att kalsonglådan är överfull har jag inte lyckats avsluta kalsonprenumerationen. Jag ville ju bara åt de där första gratis provexemplaren.....

Nu har jag förvisso NIX-at telefonen men jag har inte fått tummen ur och sagt upp kallingarna. tjÖpa nån?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Men stuvade makaroner blir väl ändå bra i micron.
Det är ju de vattukokta som blir torra som fnöske.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...