Diodbaklysen som lyser BRA och är max 10cm breda?

Mackan_80

www.dirytspekers.com
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Ronneby
Hoj
Gixxer 1000
Jag är inne på mitt tredje baklyse på samma hoj, jag har alderig slagit över. Sladdarna lossnar från kretskortet. Men jag vet ju inte hur nu kör me era hojar. Jag har väl fått måndags ex
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Kahobe skrev:
Vad betyder "går sönder" eller "vibrereda sönder" ????
Går de sönder elektriskt eller mekaniskt?
Kan tänka mig at på hojar utan batteri det är problemastiskt med spänningsspikar etc..

Mina lysen har gått sönder mekaniskt. Som sagt, när jag har plockat loss lyset och skakat på det så har det låtit som alla komponenter i lyset har varit lösa...
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
M:et skrev:
Mina lysen har gått sönder mekaniskt. Som sagt, när jag har plockat loss lyset och skakat på det så har det låtit som alla komponenter i lyset har varit lösa...
Usel kvalitet m a o..
Tycks som om det vore dags att kleta på lite transparent silikon på dioderna (motstånden?) innan montering så att de inte vibrerar loss.
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Nån som har tips på vettiga skyltbelysningar som inte är stora som släpvagnslysen men som gärna lyser bättre? E-märkt ska det vara. Ingen batteridrift utan på 12v.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Beställde precis ett... Från danmobility... Under 300 är som taget....
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Måste skyltbelysningen verkligen vara e-märkt????

Annars finns det ju schyssta bultar med vita dioder inbyggt!

Grrrooov skrev:
Nån som har tips på vettiga skyltbelysningar som inte är stora som släpvagnslysen men som gärna lyser bättre? E-märkt ska det vara. Ingen batteridrift utan på 12v.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Gäller att hitta ett lyse som syns också. Många lyser halvpissigt och sen när man bromsar lyser samma dioder upp ytterstlite extra. Alltså syns bromsljuset jättedåligt och det är inte så bra.
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Funatic skrev:
Måste skyltbelysningen verkligen vara e-märkt????

Annars finns det ju schyssta bultar med vita dioder inbyggt!

Japp det måste det också som det mesta vad gäller lysen på en hoj sen vet jag däremot inte om det kontrolleras så ofta, ett par blå/gula dioder är väl inte det bästa valet då. Har för mig dom du tänkter på lyser blått.

Dom ska visserligen lysa vitt men det är lite blåaktig ton i det. Skaffade en gul diod till skylten, den är grön...

WestW skrev:
Gäller att hitta ett lyse som syns också. Många lyser halvpissigt och sen när man bromsar lyser samma dioder upp ytterstlite extra. Alltså syns bromsljuset jättedåligt och det är inte så bra.

Det som inhandlades från danmobility vet jag inte visserligen men modellen i sig från annan firma lyser mycket bra.
 

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
sthlm
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
det här var intressant , berätta gräna hur danmobility bakljuset lyser in action !!
 

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Såld!
BMWM3 skrev:
det här var intressant , berätta gräna hur danmobility bakljuset lyser in action !!

Fungera bra, har inte monterat det på hojen än men, spännigssatt det när jag fick hem det och det lyser bra o bromsljuset lyser mycket bra.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top