Diskriminering av arbetslösa

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hej, jag tänkte gå en utbildning som makeupartist, tyvärr kan jag inte gå den då jag är allergisk mot puder å skit. Jag ser ut som Yoda i Star wars när jag vevar igång.
Ni kan inte diskriminera mig på detta viset så nu vill jag ha en säck pengar.

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
tydligen så gåra att gøra en hacka på vilket vis som helst nu før tiden.
hon visste væl innan att hon hade en annan tro eller konverterade hon
om sig under utbildnings tiden...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
DO har förvandlats till den svenska motsvarigheten av de amerikanska skadeståndsadvokaterna.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Var finns myndigheten som granskar DO och ser till att skattebetalarnas får valuta för pengarna i form av en diskrimineringsombudsman som faktiskt jobbar för vettiga saker och inte sprider pengar till precis alla som är lite missnöjda med något?

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Jag blir KrenCkT av att andra får pengar för att inte göra någonting medan jag måste jobba för dem. Undrar om jag skall gå till DO?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jamen, i helvete, vad ***** har ni för ryggradslösa tomtar i regeringen där på andra sidan plasket egentligen?!

Man kan ju inte som normalt folk acceptera att man ska behöva betala för såndär idioti? :va

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Var finns myndigheten som granskar DO och ser till att skattebetalarnas får valuta för pengarna i form av en diskrimineringsombudsman som faktiskt jobbar för vettiga saker och inte sprider pengar till precis alla som är lite missnöjda med något?

Jag tror det är JO:s jobb, eller?

edit: Helvete vad förbannad man blir! Jag ska nog försöka bli präst men ändå fortsätta vara ateist, bli diskriminerad av svenska kyrkan och få en stor klumpsumma, enklare än att jobba! :huvet

Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kommunen projektanställde en gravid kvinna anställningen skulle vara lite mer än 1 år.Innan projektet var slut blev så klart kvinnan mammaledig och en ny fick anställas de sista månaderna.Kommunen vill ju inte anmälas

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fantastiskt vad bra jag mår när jag ser mina skattepengar i arbete,det Är kul att betala skatt!

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Yeeesss, första personen som någonsin fått 1 krona av skit arbetsförmedlingen!!!!!!!

Edit, men vill att det ska stå med capslock nedtryckt juee!!!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tror det är JO:s jobb, eller?

edit: Helvete vad förbannad man blir! Jag ska nog försöka bli präst men ändå fortsätta vara ateist, bli diskriminerad av svenska kyrkan och få en stor klumpsumma, enklare än att jobba! :huvet

Inget svenska kyrkan skulle ha några invändningar emot. En mängd präster tror inte i traditionell mening, tom forne ärkebiskopen K-G Hammar är på den linjen. Att du skulle bli diskriminerad där för en sån sak är fullständigt utopiskt. Det är inte det de ligger i toppen av anmälningar till DO för.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fantastiskt vad bra jag mår när jag ser mina skattepengar i arbete,det Är kul att betala skatt!

Den ursprungliga ordalydelsen var väl att det häftigt att betala skatt, det finaste beviset på demokrati. Jag tror många håller med om att det är häftigt....som i "väl häftigt". (Eller var det sexigt, som SGM skriver. Det skulle ju förstöra min poäng).

Nu var ju detta ett skadestånd och det tror jag inte beskattas, inte om det utgår som ideell ersättning. Vad gäller våra sociala försäkringar är skattaesatsen, (helt riktigt), högre än den på arbete. Det tillför ju inget, men lindrar minuset.

Jag stör mig på vad som stod på samma tidningssida om att ensamstående kvinnor ska få rätt att inseminera för att få barn vilket öppnar dörren för en helt galen flod av bidrag. Detta då de förutom moderskapsersättningen, (även felaktigt kallad barnbidrag), kommer uppbära underhållsstöd, ökat bostadsbidrag samt troligtvis socialbidrag för att båda skall ha existensminimum. Barn som inkomstkälla per definition. Way to go sossemoderater! Vad är nästa steg, legaliserad trafficking?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Inget svenska kyrkan skulle ha några invändningar emot. En mängd präster tror inte i traditionell mening, tom forne ärkebiskopen K-G Hammar är på den linjen. Att du skulle bli diskriminerad där för en sån sak är fullständigt utopiskt. Det är inte det de ligger i toppen av anmälningar till DO för.

Där ser man, då gick min plan i stöpet direkt då. Får fortsätta knega som alla andra suckers istället. :mad:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Känns stabilt o bra det här. Fint att Alliansen för sossepolitiken vidare. :lol

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...