Eller hävdar du att invandrare för resten av livet kommer lyfta mer än svenska pensionärer baserat på en insändare som i sin tur återberättar vad någon annan berättat för en bibliotekarie?
Jag vet iofs att den där insändare sprid som en löpeld bland avpixlarna men du får gärna ge nig något mer konkret. Om vi bortser från det första året då invandrare får olika former av etabableringsbidrag, vad mer än garantipension har de att vänta därefter som inte svenska pensionärer får?
Jag vet inte vad Krisianstadsbladet är för tidning, men Göran Dandelo som har skrivit det där verkar definitivt inte vara någon Avpixlatanhängare då han om man letar vidare på samma tidning har polisanmält just Avpixlat.
Vore det kanske inte rimligt att uppgifterna dementerades minst lika stort vitt och brett som dom spreds om det vore så att dom var felaktiga?
Jag har inte sett en enda dementi eller förklaring om att det skulle vara tillfälligt innan du påstod det, jag tycker nästan att någon av dom traditionella medierna skulle ha gått ut med dom uppgifterna i såna fall, dom brukar ju ha bråttom att påpeka felaktigheter om dom hittar några.
Det verkar dock inte bättre än att uppgifterna stämmer.
En biblotekari i sverige har förmodligen studerat några år i början av sin arbetsföra ålder, hon kanske har fött ett par barn som hon har varit mammaledig med, samt hon kanske har jobbat deltid ett par år när barnen varit små.
Hur dom beräknar pensionen på människor som inte ens har bott i Sverige innan pension har jag ingen aning om, då inte jag heller är någon hejare på dom reglerna och det inte är något som Aftonbladet gör en extrabilag om.
Men får dom en spänn mera i månaden än en gammal livstidshemmafru så är det käpprätt åt helvetet.
Min mormor må aldrig ha förvärvsarbetat en dag i sitt liv då hon var hemma och skötte gården då morfar jobbade för två, det var könsrollerna på den tiden, men det har ju ÅAS inte dom som kommer hit efter 65 heller.