Diskussion ryggskydd.

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Bearing skrev:
2164968 Har också ett UFO. Mitt åker också uppåt hela tiden.

Kör med Spyke's ryggskydd och som åkte uppåt ibland. Men har inte haft något problem med att ryggskyddet gled uppåt, sedan jag börjat använda mig av T-Shirt, därefter ryggskyddet och en tunn tajt "Kraft" tröja ovanför som håller ryggskyddet på plats. :tummenupp
 

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
ktm 660 - 06
DwD skrev:
2165026 saxsat från annonsen
"Aldrig använd jag har bara tagit ur den ur förpackningen, har inte ens åkt med den.
Köpte den i November förra året."
lol.. hoppas det är en annan du säljer :rofl :Bugar


skämtåsido.. det lät bra att den inte åkte upp.

Nix serrö det är min han saxa ifrån :tummenupp...och den ä klipp ny :)
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Hade också problem med att skenan åkte upp men med nytt tajtare ställ så sitter det gjutet, tror det nya stället (spyke 4-race) har en söm för att stoppa ryggskyddet att åka upp.



Jag har en fråga till bättre vetande: Finns det "saker" i dainese wave som pajar om man vurpar????
Har för mig att jag läst något inlägg om det.
Typ aluminium i bikupemönster som ska ta upp smällen. Kan man känna om dessa är hela och ska man byta ryggskyddet efter en vurpa?
(Ja jag skulle tjöpa nytt direkCt om jag hade tillräckligt med $ men behöver soppa och försäkringspengar.)
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Sen är det väl så också att ett löst skydd oftast täcket hela ryggen, även ryggslutet.
Detta tror jag är den viktigaste skilnaden, skulle jag sätta in ett skydd i mitt ställ så kan jag lova att det sitter på plats minst lika benhårt som det lösa gör, men det beror förståd på hur tajt ställaet sitter
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Köpte ett mjukt Halvarssons igår och har hunnit köra knappa 15 mil med det. Enormt bekvämt måste jag säga.. Fast jag kanske inte ska säga för mycket innan jag testat det i ett tresiffrigt antal mil. Men so far so good. Extremt nöjd! När man haft det på sig en liten stund så det hunnit forma sig lite efter min rygg känner jag knappt alls av det.
 

Ronneby-Benny

Gammel-knutte
Gick med
7 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda VFR 750 97!
:) Intressant att höra att flera haft problem med att det lösa ryggskyddet åker upp och trycker mot nacken, glömde infoga det när jag startade tråden!!
Också ett skäl till att jag använder skyddet utanför stället istället! Ja ställets halvhårda inbyggda skydd sitter kvar som extra skydd som jag tidigare nämnt.

Efter några dagars funderingar efter har läst era tankar, så kan jag ändock stanna kvar med tänkandes att ha det lösa skyddet utanför i fortsättningen också, den tar första smällen ändock och det inbyggda skyddet tar "över" om det lösa glider åt sidan.

Fel tänkandes, ja kan hända men ändock mycket bättre lösning än se så många köra utan skydd överhuvudtaget! Bara igår såg jag på 20 minuter, fem customsförare utan skyddskläder och barhänta, två st sporthojsförare utan skydd fast handskar trots allt och detta i staden!!

Händer olyckan så händer det i staden givetvis pga all trafik från alla håll. På motorväg skulle jag tänka mig köra naken för risken är obefintlig där. En smäll i 30km räcker för allvarliga skador!! :)

Ja på slingriga småvägar utanför samhället också i för sig, men där tycks de flesta ändock ha ordentliga skydd på sig, customsarna undantaget givetvis! "de" vet inte bättre förstås, det är därför de köper customs, he he!! :hihi
 

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Anderstorp
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Det enda som det inbyggda ryggskyddet duger till är som sittunderlag vid fikapauser, dom brukar mest likna nåt som blivit över från skumplastboden, nä ett riktigt ryggskydd hårt och böjbart endast i en riktning är det enda som är värt namnet, CE-märkning kan man "köpa" sig till och som regel skall det vara billigt att producera kläderna så det snålas nog en hel del där.
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top