Intressant att höra att flera haft problem med att det lösa ryggskyddet åker upp och trycker mot nacken, glömde infoga det när jag startade tråden!!
Också ett skäl till att jag använder skyddet utanför stället istället! Ja ställets halvhårda inbyggda skydd sitter kvar som extra skydd som jag tidigare nämnt.
Efter några dagars funderingar efter har läst era tankar, så kan jag ändock stanna kvar med tänkandes att ha det lösa skyddet utanför i fortsättningen också, den tar första smällen ändock och det inbyggda skyddet tar "över" om det lösa glider åt sidan.
Fel tänkandes, ja kan hända men ändock mycket bättre lösning än se så många köra utan skydd överhuvudtaget! Bara igår såg jag på 20 minuter, fem customsförare utan skyddskläder och barhänta, två st sporthojsförare utan skydd fast handskar trots allt och detta i staden!!
Händer olyckan så händer det i staden givetvis pga all trafik från alla håll. På motorväg skulle jag tänka mig köra naken för risken är obefintlig där. En smäll i 30km räcker för allvarliga skador!!
Ja på slingriga småvägar utanför samhället också i för sig, men där tycks de flesta ändock ha ordentliga skydd på sig, customsarna undantaget givetvis! "de" vet inte bättre förstås, det är därför de köper customs, he he!!