notrightrider
Only dimly aware of a certain unease in the air
Trafikverkets uttryck "hålla hastigheten" är ofta på tok för fort för mig...
Trafikverkets uttryck "hålla hastigheten" är ofta på tok för fort för mig...
Hehe, men handen rör sig snabbare än ett lasersvärd över tangetbordet
Jag känner igen den situationen från när jag under ett par år dagspendlade ca 20 mil, då 60% 80-väg och 40% E4. Dock var det biltrafiken som betedde sig på det sättet då (såg inte många hojar längs den sträckan överlag).Helt ärligt så är det inte bara fyllebultar knarkare o övriga idioter som kor för jävla dumt.
Jag pendlar 26mil varje dag från dalsland ner till Strömstad på mindre 80 vägar o logiskt så håller i princip alla 100km oavsett om det är personbilar bussar skolskjutsen timmerbilar och det är vad jag vet till 99% olycksfritt.
Men ett par dagar denna veckan har solen lyst det ar svartis på morgonen på vägarna men på eftermiddagen så kommer hojarna. Omkörning över krön. Omkörning över heldraget i kurvor. Omkörning där hastigheten på dom flesta bilar håller 110-130. Vi pratar fortfarande 80 väg.
Så fortsätter folk köra hoj på detta vis då blir det ett intensivt år i olycksstatistiken
Mvh
Tar man bort lagkrav på hjälm så bör den gruppen individer börja självsanera i större utsträckning, men annars är det svårt att hindra någon från att bruka fordon olovligt utan att börja närma sig ett samhälle med en sjuk nivå av statlig kontroll av innevånarna.
http://wwKvinna påkörd - MC-förare smet
En kvinna har blivit påkörd av en motorcykel i Tensta.
Kvinnan gick på en grusväg på Järvafältet när motorcykeln med två personer körde på henne.
Efter olyckan smet föraren till fots.
Enligt uppgift till Aftonbladet ska kvinnan vara svårt skadad.
Två personer har gripits.
Efter olyckan blev passageraren på motorcykeln kvar på platsen medan föraren tog sig därifrån till fots.
Den påkörda kvinnan har förts till sjukhus med ambulanshelikopter, uppger Stockholms räddningstjänst.
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en skadad man, som misstänks vara föraren, plockats upp av en bilist strax efter och förts till sjukhus.
Senare greps en person på sjukhus samt mc-passageraren som var kvar på platsen.
Brottsrubriceringen är grov vårdslöshet i trafik, grovt vållande till kroppsskada, smitning från trafikolycka, skyddande av brottsling och tillgrepp av fortskaffningsmedel.
Kvinnan vårdas för allvarliga skador.w.aftonbladet.se/nyheter/a/4a9zq/kvinna-pakord-mc-forare-smet
Hur mycket motorcyklister har vi att göra med här?
Skall jag sålla bort såna olyckor i tråden?
/B (Blir inte många olyckor kvar om jag börjar sålla i nyhetsrapporteringen)
Hur mycket motorcyklister har vi att göra med här?
Skall jag sålla bort såna olyckor i tråden?
/B (Blir inte många olyckor kvar om jag börjar sålla i nyhetsrapporteringen)
Det tycker inte jag. Du gör ett grymt bra jobb och det uppskattas!
Tack
Men i just det här fallet så står det ju inte motorcyklist någonstans i texten, den är korrekt. Det var en MC-förare, en MC-passagerare och ett offer för deras antagligen körkortslösa färd.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/personbil-korde-pa-mc-pa-cykelbana
En personbil jagade ifatt och körde på en motorcykel på en cykelbana i utkanten av Eskilstuna under natten mot onsdagen. Polisen rubricerar händelsen som grov misshandel.
Det var vid klockan 00:30 som en 22-årig man framförde en motorcykel på en cykelbana i stadsdelen Slagsta i Eskilstuna. Enligt vittnen och 22-åringen själv ska en personbil ha hunnit ikapp motorcykeln och kört på den bakifrån.
Vittnen: Män avvek skrattande
Det hela slutade med att både motorcykeln och bilen skadades rejält och 22-årigen fördes till sjukhus med smärtor i foten. Polisen misstänker att påkörningen var medveten och rubricerar det hela som grov misshandel och smitning från trafikolycka.
Enligt polisen ska vittnen ha sett två män avvika skrattande från platsen. De två okända männen är i 20-årsåldern och misstänks ha legat bakom påkörningen.
Påkörde mannen också misstänkt
22-åringen som blev påkörd är förtegen om händelsen och är även han misstänkt för brott. Detta då han inte hade körkort och att motorcykeln både var avställd och förlagd med körförbud.
Både bilen och motorcykeln har nu beslagtagits av polis.
http://www.gp.se/nyheter/västsverige/ung-man-svårt-skadad-efter-mc-krasch-1.4227030
Ung man svårt skadad efter mc-krasch
VÄSTSVERIGE En ung man är svårt skadad efter en krock mellan en motorcykel och en personbil. - Han är förd till sjukhus och har ganska allvarliga skador, säger Peter Adlersson, presstalesperson vid polisen i region Väst.
Det var vid 16.57 på tordagseftermidagen som larmet om olyckan nådde polisen.
En personbil och en motorcykel var inblandade i en allvarlig olycka i Lerum utanför Göteborg.
Enligt polisen ska motorcykeln ha kört in i sidan av personbilen.
- Föraren av motorcykeln är en ung man är förd till sjukhus med handled- och lårbenfrakturer. Han har skadat sig svårt, säger Peter Adlersson, presstalesperson vid polisen i region Väst.
"Allvarligt men stabilt"
Föraren av personbilen har klarat sig utan allvarliga skador.
Polisen har upprättat en anmälan gällande vårdslöshet i trafik och tagit motorcykeln i beslag för en teknisk undersökning.
- Hans tillstånd är allvarligt men stabilt, säger Carina Larsson, presskommunikatör vid Sahlgrenskas pressjour.
Uppdatering
En motocrossförare skadade sig på torsdagseftermiddagen efter att ha kört in i en bil på Alingsåsvägen.
Larmet om olyckan kom vid 17-tiden. Enligt polisen i Alingsås ska föraren, en minderårig kille, ha kört omkring vårdslöst på cykelbanor innan han krockade med en bil vid en överfart. Exakt hur olyckan gick till är oklart. Han fick därefter föras med ambulans till sjukhuset med en höftskada och en handledsfraktur.
Killen är misstänkt för vårdslöshet i trafik och olovlig körning.
Den 51-åriga tvåbarnsmamman som legat i koma sedan olyckan har nu avlidit.Från SVT.se
Kvinna påkörd i Järva – nu tas krafttag mot vårdslös körning
http://www.dn.se/sthlm/kvinna-dog-efter-att-ha-blivit-pakord-av-motorcykel/Den 51-åriga tvåbarnsmamman som legat i koma sedan olyckan har nu avlidit.
Fruktansvärt och helt onödigt. Vilket jävla sätt att sluta sitt liv på.
Och på lördag håller dom en manifestation mot buskörandet: http://www.dn.se/sthlm/manifestation-for-kvinna-som-kordes-ihjal-av-smitare/http://www.dn.se/sthlm/kvinna-dog-efter-att-ha-blivit-pakord-av-motorcykel/
"Thomas Sandin, kommissarie på Järvapolisen och ärendets förundersökningsledare, säger till Aftonbladet att händelsen inte är att betrakta som en olycka."
"Enligt Thomas Sandin ligger olycksplatsen i ett uttalat problemområde och polisen tar nu krafttag mot den vårdslösa körningen.
Polisen uppger att de flesta mopeder och motorcyklar som buskörs i området är stulna. De används ofta som transportmedel vid personrån, butiksrån och narkotikabrottslighet i Järvaområdet.
Christoffer Bohman, biträdande områdeschef i Järva, säger i ett pressmeddelande att polisen ser det intensifierade arbetet mot den aggressiva körningen som ett medborgarlöfte."
På tiden att polisen gör nått åt de stulna hojarna som rullar runt på gångvägarna.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|