Mc och bil i krock på E4 – 28-årig man död
Motorcykeln körde, enligt polisen, in i en framförvarande bil. Kollisionen blev så kraftig att delar av mc:n slungades över i motsatt körbana och orsakade skador på en bil.
Föraren av personbilen klarade sig utan skador, men mc-föraren– en 28-årig man hemmahörande i nordvästra Skåne – fördes med ambulans till sjukhus i Helsingborg.
Strax efter midnatt meddelade polisen att han avlidit. Anhöriga är underrättade.
Det där var väldigt intressant och på nåt vis en tröstJag har tillbringat en del tid med att analysera dödsolyckor och jag måste säga att jag är imponerad av Trafikverkets utredare, de kollar verkligen ALLT.
De kollar själva olyckan i sig, där man mäter, ifrågasätter, funderar och kommer fram till en slutsats. Man kollar också de inblandades situationer med hur de mår, inkomster, familjesituation, vad som hände före olyckan och såklart allting som har med körkort, ägande av fordon, droger och alkohol och så vidare. Det finns ALLTID en oerhörd massa saker som inte berättas här. Om jag får vara med på våren 2019 och gå igenom materialet efter 2018års olyckor så ska jag fundera på just den här olyckan och jämföra det som stod i media med det som verkligen hade skett.
Kan ju bara nämna, utan att på nått sätt koppla detta till ovanstående olycka, att det 2016 skedde 36 dödsolyckor, av dessa var det bara sju stycken som var olyckor där föraren var nykter, hade körkort och inte satt på en lånad/stulen hoj... Alla övriga 29 hade varianter på temat droger/alkohol, stulen hoj, inget körkort och extremt beteende, oftast i kombination...
Kan ju bara nämna, utan att på nått sätt koppla detta till ovanstående olycka, att det 2016 skedde 36 dödsolyckor, av dessa var det bara sju stycken som var olyckor där föraren var nykter, hade körkort och inte satt på en lånad/stulen hoj... Alla övriga 29 hade varianter på temat droger/alkohol, stulen hoj, inget körkort och extremt beteende, oftast i kombination...
Det där var väldigt intressant och på nåt vis en tröst
Förfärlig säsongsstart, att det är så märks inte minst när anhöriga börjar skicka länkar o skärmdumpar från dessa olyckor...
Känner att jag hamnar i försvarsställning eftersom jag för egen del inte är orolig, har på tok för många mil på sporthoj för det.
Men jag tycker ändå att Mc-förare är så jäkla duktiga på att kasta sten i glashus.
Det verkar som att vi ska kräva av vägverk o stat att vi ska kunna bomba satan och krasha utan földer. De flesta MC-kompisar jag känner, inklusive mig själv, kör alltid olika mycket över laglig fart. Om vill alla höll hastighet skulle statistiken antagligen vara lite snyggare, så de är inte helt fel ute. Gasa klokt.
Men jag tycker ändå att Mc-förare är så jäkla duktiga på att kasta sten i glashus.
Det verkar som att vi ska kräva av vägverk o stat att vi ska kunna bomba satan och krasha utan földer. De flesta MC-kompisar jag känner, inklusive mig själv, kör alltid olika mycket över laglig fart. Om vill alla höll hastighet skulle statistiken antagligen vara lite snyggare, så de är inte helt fel ute. Gasa klokt.
Det kan ju inte ha varit en riktig motorcyklist...
Buy quality, cry once
Det är vi själva som förstör för oss själva...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|