jesseboy skrev:2246203Nu har jag till slut dristat mig till att köpa en kamera jag inte har råd med.
Blev en 350D.
fick ge 5800 + frakt, då ingick 1GB kort och 18-55 obj. Ny med garanti.
Hoppas jag får den innan jag går i pension...
Vad rekommenderar ni för objektiv om man vill fota mest hojåka?
100-300, är det vad man behöver, eller ska man ha mer?
Fan, sitter som och hoppar på stolen, man vill ju inte vänta nu, när man tagit mod till sig att förslösa alla sina pengar...
Men jag har iaf provat 350:n och vet att det är en precis lagom kamera för mig.
Blir nog skitbra det här.
Förresten...
Jag fnular på att gå fotoskola.
Any rekommendationer?
Alla tips välkomna!
Babar skrev:2246271Sigma har ett objektiv 70-300 som är ganska populärt och bra. Använder det själv och är helnöjd. Objektivet har även en makrofunktion. Priset är ca 2300kr ute på nätet. Finns givetvis mycket bättre teleobjektiv men då får du lägga till en nolla med på prislappen.
Du får länk dit jag först hittade det nu.
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/sigma/70-300_apo.php
jesseboy skrev:2246203Nu har jag till slut dristat mig till att köpa en kamera jag inte har råd med.
Blev en 350D.
Any rekommendationer?
Alla tips välkomna!
Babar skrev:2246661Ett litet tips om du köper begagnade objektiv. Undvik begagnade äldre icke-original objektiv till kameran. Det är lätt hänt du får Err99 med de objektiven. Err99 är nåt fatalt fel som gör kameran låser sig och måste startas om. Prova kamera tillsammans med tilltänkt äldre objektiv i olika situationer innan du gör köpet.
Nice. Sommar för mig medtwinner skrev:2247854OKi, ingen annan postar ju bilder så jag ägnade en timme åt att jaga solnedgången idag igen. Detta är sommarkvällar för mig:=)
Fan!! Jag gjorde vita ramar i PS, dumt var det.
xyx skrev:2249334Har som novis precis beställt mig en Nikon D50 med bundlat 18-55 objektiv samt ett 2Gb SD-kort etc.
Nu undrar jag, är det något jag kommer vilja komplettera med direkt i optikväg? 55-200/70-300?
Jag tänker väl främst ägna mig åt en del natur/miljöfotografering, men även en del porträtt och en och annan bandag
xyx skrev:2249334Har som novis precis beställt mig en Nikon D50 med bundlat 18-55 objektiv samt ett 2Gb SD-kort etc.
Nu undrar jag, är det något jag kommer vilja komplettera med direkt i optikväg? 55-200/70-300?
Jag tänker väl främst ägna mig åt en del natur/miljöfotografering, men även en del porträtt och en och annan bandag
JKay skrev:2249748
Fixade till en himmel jag med....
Babar skrev:2249738Nåt teleobjektiv kommer du snart vilja ha. Den 70-300 jag nämnde till 350D finns även för Nikon. Vad du väljer för omfång på objektivet blir smaksak. Jag är helnöjd med 70-300. Möjligen vill jag nästa år få tag på nåt i stil 18-80.. Börja lätt och du kommer märka vad du känner du begränsas. Sen kompletterar du med mer.
När du fotat ett tag dyker nästa önskemål upp. Hitta ett ljusstarkt objektiv. sen kommer väskor, filter, lampor.. kommer aldrig sluta..
SuperKnutte skrev:2249882Jag får tacka för kommentaren, och samtidigt säga att din bild är grymt fin!
Sol upp/nedgångar har blivit mitt favoritmotiv på sistone.
Får börja fota lite lite annat snart innan min hårddisk svämmar över av såna bilder..
Så jävla skön!!Thundercat skrev:
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |