Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Har packat upp och laddat batterierna nu, satan va mycke knappar och grejer, :va :va . Kommer ta ett tag att lära sig det här med seriös fototagning. :D :D

Det e lite kaos i huvet i början. Det finns en 1-timmes lång instruktionsfilm som behandlar Nikon D80. Den rekomenderas. Tveka inte att fråga om du undrar över nåt.

Köpte nya dator och 20 tums skärm oxå:yoparty :yoparty :yoparty

Det är klass på dig mannen! :tummenupp

Men det fattas lite innan du e på min och Kungens nivå. Men det kommer. Det e bara att fortsätta handla. Mycket!

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tack, kommer nog komma lite frågor framöver tror jag. Vad är det för film ? Är den med på någon av skivorna till kameran ?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Tack, kommer nog komma lite frågor framöver tror jag. Vad är det för film ? Är den med på någon av skivorna till kameran ?

Vetti tusan vilken film som skall vara till kameran. jag bara köper saker :)

Jooo det var ngn som sa att det är ingen film i kameran längre utan typ minneskort som en hårddisk. jag köptte en sådan också på 1tb men har inte lyckats få in den i kameran än.. men,men..

Pssssst.. har köpt en Suunto D9 nu Roller som jag får nästa vecka.

google. sök efter Suunto D9..

det fetaste :)

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Cool! Dyker du också? Eller köper du bara dykgrejer? :D:yoparty

Själv tjackade jag en Polar RS 200.

ahhh NAJS. kuta runder är väl inte min grej med denna titan kroppen.

det är bara matrial sporter. Plåtning, Dykning, Motorcyklar, sen är en runda till Ringen bookad med så då får man väl köpa M3:an. så man kan ha lite kul :)

Hmm.. kanske man skulle börja med att spela fyrairad. INOMHUS tänk med stålar man kunde givit bort till välgörenhet.

Cool! Dyker du också? Eller köper du bara dykgrejer? :D:yoparty

Själv tjackade jag en Polar RS 200.

den var ju billigt..
kolla på en Suunto T6.

Suunto Training Manager

Suunto Training Manager is an integral part of the Suunto t6 experience. It stores and organizes training sessions, allowing athletes to analyze their performance and create ideal training plans. Athletes can view their performance over a single workout or a specific period of time, with a detailed analysis of seven different body parameters including heart rate, energy consumption, ventilation, oxygen consumption, respiratory rate, Training Effect, and EPOC. Equipped with a Suunto Foot or Bike POD, the program allows Suunto t6 users to evaluate their performance in terms of speed, distance, hills and altitude

http://www.suunto.com/suunto/Worlds...>cnt_id=10134198673961005&bmUID=1206701980795

finns mkt roliga saker på Suuntos sida.. o du..
Dem är dyra med..

D9 klockan har trådlös överföring av luftentrycket i tuben rakt ner i klockan..

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Gillar mitt nya objektiv!

Riktigt snabb fokusering! Dock är det svårt att få perfekt fokus när man kör frihand med bländare 1.8. Men när man lyckas blir det riktigt bra!

Skönt att kunna göra flera flugor på smällen! Jag gillar kort skärpedjup och jag hatar att öka ISO för mycket. Perfekt glugg för mig =)

För dig som precis köpte D80 kan jag verkligen rekommendera 50mm/1.8!!!

ÄDIT: Ni får ta det för vad det är. Bilden är helt oredigerad plus att jag körde RAW+Basic och det är med andra ord basicbilden direkt från kameran ni ser.

Bifogat

• DSC_0178.JPG
    DSC_0178.JPG
    200.4 KB · Visningar: 51

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
RoLL(on)ER: När ska du kirra en hemsida för foto snart då?

:)

Det e en lysande idé! Men hemsidor e inte min starka sida. Vet inte riktigt i vilken ende jag skall börja.

Gillar mitt nya objektiv!

Riktigt snabb fokusering! Dock är det svårt att få perfekt fokus när man kör frihand med bländare 1.8. Men när man lyckas blir det riktigt bra!

Skönt att kunna göra flera flugor på smällen! Jag gillar kort skärpedjup och jag hatar att öka ISO för mycket. Perfekt glugg för mig =)

För dig som precis köpte D80 kan jag verkligen rekommendera 50mm/1.8!!!

ÄDIT: Ni får ta det för vad det är. Bilden är helt oredigerad plus att jag körde RAW+Basic och det är med andra ord basicbilden direkt från kameran ni ser.

Jag tycker det va en skön bild du har tagit. Den e riktigt najs den där gluggen.

Men snabb är den inte. Köp en 70-200 VR för 18.500.- så skall du får se på snabb! :yoparty :kulspruta :bow

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag hängde med proffset Jesseboy i en studio ikväll. En grymt cool kväll med mycket trevligt folk.

Jesse at work #1
Jesseboy-1.jpg

Jesse at work #2
Jesseboy-2.jpg

Resultatet = 250 underbara bilder på mig! :drool
RoLLER-best.jpg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Du är sanslös Roller, vet du det? :hihi

Jag har inte sett ett så där falskt leende sen morsan försäkte förklara att tomten inte finns.

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Dax att hoppa upp från soffan

Bifogat

• 008.JPG
    008.JPG
    144.8 KB · Visningar: 67

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Läste om det där i någon fototidning jag köpte, fattade ingenting, hur kan det bli så där ? Syftar på bilden ovan...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...