Diskutera Digital Fotografering här

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
MikkE skrev:
Man kan göra det, hur kan jag inte förklara. Det är krångligt som fan i början, sedan lär man sig. Dock kommer jag inte ihåg HUR man gör (sitter på jobbet).
Använd dig utav Hjälp --> On-line hjälp(??).
En grej är att börja med en färdig mall, ska finnan nån sån med coola bildfunktionen.

tackar, jo jag håller på som fän här med en mall, kul arbete :)
ska kolla med onlinehhjälpen
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
MikkE skrev:
Home Edition
636 kr exkl. moms (795 kr inkl. moms)

Photo Edition
796 exkl. moms (995 kr inkl. moms)

Professional Edition
2.395 kr exkl. moms (2.994 kr inkl. moms)

Pro kostar helt enkelt för mkt för mig.


Stämmer bra det.

Aha okej, hade ingen aning om att de va så dyrt
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Ha!! Då kanske man sitter på en raritet om 20 år då?
Edit:
3300 anställda får gå:
Konica Minolta slutar med billiga digitalkameror

Det går dåligt för Konica Minoltas små digitalkameror. Bara systemkamerorna går med vinst. Därför avvecklar Konica Minolta de billigaste digitalkamerorna och låter 3 300 anställda sluta. De dyra kompaktkamerorna, långzoomarna och systemkamerorna blir kvar.

[2005-11-09 10:01]

Prispressen på digitalkameror är hög samtidigt som marknaden är allt mer mättad. I dag finns det en digitalkamera i de flesta hem.
Konica Minolta lyckas inte få lönsamhet hos sina billigaste digitalkameror och avvecklar nu hela det segmentet. Det innebär att 3 300 anställda tvingas att sluta, vilket motsvarar 10 procent av personalstyrkan. Antagligen blir det inga neddragningar i Sverige där hela säljorganisationen för Norden bara är 20 personer.

De billigaste modellerna blir nu X1 och Z6. Det är alltså inte alla kompaktkameror som läggs ner vilket har stått i många tidningar.
- Vilken elektroniktillverkare som helst kan idag göra en billig kompaktkamera. En del av våra billigaste modeller har vi köpt in från sådana tillverkare. Nu satsar vi på det vi kan bäst - avancerade modeller med bildstabilisering, säger Ola Gustafsson som är marknadschef på Konica Minolta i Norden.
- Det kostar lika mycket att distribuera och marknadsföra en kamera för 1000 kronor som för 3000. Idag är det svårt att få lönsamhet i billiga modeller.

Konica Minolta kommer fortsätta att ge service åt alla modeller tillbaka till Minoltas första digitalkamera liksom äldre analoga modeller. Det sker genom Zieger Teknik i Linköping som tagit över garantiservicen från Konica Minoltas verkstad i Tyskland.

De lönsamma systemkamerorna kommer i framöver att tas fram i samarbete med Sony som står för sensorerna. Detta kan ge konkurrensfördelar mot andra märken som saknar egen sensortillverkning. Samarbetet med Sony kommer bara att gälla systemkamerorna. Konica Minolta kommer att fortsätta köpa sensorer till sina kompakter från Sony, men då i konkurrens med övriga märken.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KetogaN skrev:
Tror du dom kommer köra med tanke på vädret vi har här nere nu?

/Karl

När jag körde cross va det träning sålänge det inte var naturkatastrof :tummenupp

Jag åker dit sålänge det inte snöar. Det är ju träning på söndag också
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Har lite funderingar på att köpa mig en Canon eos 350d, är dock osäker på vad jag vill ha för objektiv, kommer fota både rörligt motiv (hojar och bilar) och även de som står still.
Jag har fått för mig att objektiven man får i de här kamerapaketen inte är dom bästa (kanske är bra vad vet jag) Vad är det man ska tänka på vid val av objektiv? Har försökt läsa diverse artiklar på fotosidan men inte kommit fram till något vettigt.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
lägg ett bud på kameran jag nyss länkade till så kommer du fördjävla billigt undan:=)
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
twinner skrev:
lägg ett bud på kameran jag nyss länkade till så kommer du fördjävla billigt undan:=)


Hehe, inte riktigt min prisklass. Har möjlighet att få en ny Canon eos 350d till bra pris och jag har hört mycket om den kameran. Vet dock inte någonting om objektiv.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
marcus_136 skrev:
Hehe, inte riktigt min prisklass. Har möjlighet att få en ny Canon eos 350d till bra pris och jag har hört mycket om den kameran. Vet dock inte någonting om objektiv.


jag har en 350D och fungerar grymt bra för mig, supernöjd är jag.
Har 18-55mm objektivet som man får i kittet och så köpte jag
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=6468
riktigt nöjd med detta objektiv :tummenupp

42612cebb2a39.jpg
 
Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
marcus_136 skrev:
Vad är det man ska tänka på vid val av objektiv? Har försökt läsa diverse artiklar på fotosidan men inte kommit fram till något vettigt.

Ljusstarka objektiv är bra, men också dyra. Sen beror det på vad du skall fota. Canons L-objektiv är trevliga. :) Jag föredrar canons objektiv framför andra tillverkare. :tungan

Jag hade ett sådant här innan jag bytte upp mig:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=237
Ett bra objektiv med bildstabilistator för en vettig peng. Om du köper det så kommer det garanterat att vara det objektivet som sitter på kameran för jämnan.

Här är ett sådant begagnat, dock är det lite dyrt. Tycker att 3000-3300kr är ett rimligt pris.
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=35718

Mer zoom:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=249 :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top