Display till Z750 -04?

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
90 Kawasaki ZX10
Tjena!

Har ett fel på på kawwan och det är när jag blinkar så blinkar alla lampor runt om hojjen som de ska men på displayen så blinkar inte höger och vänter givare så jag måste titta på blinkerserna om de blinkar eller ej. Känns lite risky så jag for till sundsvall och bad de på moped och motor att kolla på saken. De kunde inte lösa felet eftersom det sitter nånstans i displayen, men vart? Så det enda de kunde erbjuda var att byta ut den, 5 papp! Lite surt.

Åsso till själva frågan:

Nån som vet vart man kan fåtag på en beg display för en mer rimlig summa? Har kollat lokala skroten samt närliggade utan resultat, samt ebay. Tyskland kanske? Men hur går man tillväga då? Eller kanske nån känner till nån som är stadig på handen när det gäller att fixa microsaker?

Mvh
Stefan

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
90 Kawasaki ZX10
garantin är 2 år så nej. Men jag kan ju alltid slå dem en pling för att se vad de säger.

Ingen som kan tippsa om vart man kan fåtag i beg grejjor?

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Gah, måste finnas andra lösningar än att punga upp för en ny. Blir bara arg när jag hör att de änns nämner en sådan lösning. När jag var där och skulle handla kedjelås till min båge visste de inte vad en gixxer var, och började
leta originalkedjelås i katalog till originalkedjan från 1985. Tacka vet jag Alviks MC.

Det är inte någon lysdiod som gått måntro?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det är inte någon lysdiod som gått måntro?
Mjo, antagligen. Antingen det eller så är det glapp någonstans.

Så därför kan man göra som Wiseguy rekommenderar: kolla om det inte finns någon elektronikreparationsfirma som kan kolla igenom den. Alltså en firma som reparerar t.ex. komradio, bilstereo, mobiltelefoner, tv eller något liknande. Det borde inte kosta så många hundra att få det åtgärdat om det bara beror på en diod och det inte krävs en massa felsökning.

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
90 Kawasaki ZX10
De på kawwa verkstan kollade dioderna och de var helt ok. Ström går till dioderna men inte ifrån dem. Fattar ingenting jag. Men nog kan man försöka med att lämna in den till någon "expert".

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
90 Kawasaki ZX10
Ringde till Kawasaki idag och de sa att de skulle se om de kunde byta delen fasten garantin gått ut pga att det troligen gått sönder pga produktionsfel och då går det fasten garantin inte gäller längre. Det kallar jag service! =D

Tack alla för ert angarsemang.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...