Ditt absoluta favoritmärke bland mc och varför?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
- Det är en riktigt snabb hoj du har. Samma tid som Ducati 959 Panigalen (2016).

Jag har personligen inte mätt. Däremot har ju Honda själva uppgivit siffror och det finns dom som roat sig med att köra dom på stripen med officiella mätningar av tid och sluthast.

Min är inte ett dugg snabbare än någon annan VFR 800.
Så länge som du har minst 100 hästar är det ju inte effekten som begränsar accelerationen upp till 100. Det är snarare hojens geometri och tillgängligt grepp som begränsar. (Inbromsning från 100 med en modern hoj eller bil tar ju också någonstans kring 2,8 sekunder och man tilltryggalägger knappt 40 meter.)
Det är över 100 som effekten börjar begränsa vilket ju lätt syns i att tiden från 100-200 är rejält mycket längre än tiden från 0-100. Där är ju den stora skillnaden om du jämför med en literklubba. Den accar ju nästan lika fort från 100-200. Plus att där har man ett annat överflöd av kraft i hela registret.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Märken är inte speciellt intressant utan det från hoj till hoj.

Haft alla japaner utom kawwa men bara en europe men kan fortfarande inte säga att en var överlägsen de andra.

Kommer nog alltid välja efter hur bra affär det är samt hur mkt jag gillar hojen.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top