Ditt mest meningslösa jobb!

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Kan nån bräcka att stå hela dagarna och doppa smörpaket i varmt vatten för att sedan klämma ut allt smör i en stor fyrkantig maskin som gör nytt smör?
Ska väl få något vettigare att göra längre fram hoppas jag.

Detta är vad jag gör på dagarna sen i måndags :).

Har jobbar med massa skitjobb allt från slaktare till telefonförsäljare men detta tar priset...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Julgransförsäljare på en regning dag för mig... 3 kunder på 8 timmar...

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Servitör,bartender, telefonförsäljare...
helt stört tråkiga/menigslösa/jobbiga jobb jag haft!
Hatar människor... kan ju ha med det att göra! :död

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Nja, är typ fel stämplar på eller något litet skönhetsfel på katongerna :).

Riktigt inspirerande jobb!, man hinner ju tänka lite på att man kanske ska ta och utbilda sig så man inte hamnar där resten av livet. Inte för att det skulle vara fel men jag skulle inte trivas med det.

Har tvättat mig säkert 20 gånger men fettet går ta mig satan inte ur huden, då var det bättre på scan, blod luktar inte och var lätt att tvätta bort hehe.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ah okej, låter inte så jättekul. Hoppas du har hyfsad lön iallafall.
Du fyller ju 20 iår, du har lång tid på dig att hitta något annat jobb.
Kontakter är bra att ha!

landen skrev:
Nja, är typ fel stämplar på eller något litet skönhetsfel på katongerna :).

Riktigt inspirerande jobb!, man hinner ju tänka lite på att man kanske ska ta och utbilda sig så man inte hamnar där resten av livet. Inte för att det skulle vara fel men jag skulle inte trivas med det.

Har tvättat mig säkert 20 gånger men fettet går ta mig satan inte ur huden, då var det bättre på scan, blod luktar inte och var lätt att tvätta bort hehe.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Ja lönen kan jag knappast klaga på!

Men som du sa att ha kontakter skadar inte i dagens arbetsklimat.
Så du studerar till mediahooker, finns det mycket jobb i den branchen?

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
landen skrev:
Kan nån bräcka att stå hela dagarna och doppa smörpaket i varmt vatten för att sedan klämma ut allt smör i en stor fyrkantig maskin som gör nytt smör?

Har jobbar med massa skitjobb allt från slaktare till telefonförsäljare men detta tar priset...

hahahahhahahahahahahahha, samma här :rofl :rofl :rofl :rofl :lol

Det äger fett! :rock

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har aldrig haft nåt meningslöst jobb tror jag. Fast 5 års trappstädning var inte sådär göörkul...

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Har en gång i tiden tömt 40 fots containers på säckar med nötter, valnöt, hasselnöt, m.m. (juletider).

Dessa säckar vägde 25 kg styck vi lade dem på SJ pallar plastade in dem och sen körde vi in dem i samma jäkla container igen .... :(

Fruktansvärt tråkigt arbete ... :gnissla

Men det hade som de flesta jobb sina fördelar. Allt arbete utfördes på beting så vi fick betalt 4 timmar för en container men om man slet hårt gjordes en klar på 2 - 2,5 timmar så vi jobbade 6-7 timmar och fick betalt för 12 ... :hihi

freddg

Kompis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TT600R -98, Honda CB650f -14
berggren_martin skrev:
Har aldrig haft nåt meningslöst jobb tror jag. Fast 5 års trappstädning var inte sådär göörkul...

iiik!

Jag jobbade på Skogaholms, kollade på när tunnbröd åkte förbi på ett rullband. Två dagar stog jag ut, sen gick jag aldrig dit igen. Skyllde på att jag fick astma av mjöldammet.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hela min tid på Saab Automobile AB. Fy fan för biltillverkning. Tur att man har disciplin och började plugga för att komma bort från skiten.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag har skrapat färg från ett gammalt hus i 2 veckor. Värma med värmepistol....skrapa en decimeter...värma en decimeter...skrapa en decimeter....
Efter 2 veckor hade jag fått nog!

/HW

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag öste 4 ton Pellets FÖR HAND efter att pelletsförrådet hade vält hos den lokale leverantören :kocko
DET var det absolut värsta jobb jag någonsin gjort! Fick väl en femtilapp svart i timmen dessutom... 25grader varmt i tre veckors tid och då står jag och öser pellets i säckar som lilla jag sen ska slänga upp på ett traktorsläp och när jag fyllt det ska det köras vidare till ett nytt förråd :( Blev några repor med traktorn.
Dammig pellets är inget kul att jobba med när man är dyngsvettig :4skrika
Iofs har jag jobbat som pizzabagare i två år också men det var bara dåligt för hälsan egentligen fast så värst upphetsande jobb vad det inte direkt. Man är ju kung på att snurra pizzadegen på fingret iaf :yoparty

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Har spenaderat en dag på ett sommarlov för många är sedan med att sortera ut filmjölkspaket med fel datum hos Arla i Linköping. En av två förpackningsmaskiner hade gått en hel natt med fel datum. Var runt 10.000 liter (minns inte exakt) filmjölk som kasserades och blev grismat.

Men jag var glad åt jobbet. Var inte helt fel med lite extra cash.

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Mitt sämsta jobb jag har haft va nog Donken. Fan att stå i 30 graders värme vid fritöserna när det är rusch, är inte roligt.

/Annicka

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Jag var på en parkförvaltning en sommar för länge sen, och trädgårdsmästarn gick in till chefen och sade att vi har lite hönsgössel här som blivit över, och det borde vi nog använda eller slänga snart (Platsbrist eller bäst före eller nåt). Chefen sade att jaha, men sprid det på den där fula taggbuskhäcken så kanske den tar sig igen.
Visst, jag och en sommarjobbare till fick sprida tonvis med hönsgössel en hel vecka för hand på en häck som alla visste skulle tas bort eftersom den var så ful, taggbusk-häck märk väl !

Nån här som har luktat på hönsgössel ??
:3freak :3freak :3freak

det jobbet "sög rätt hårt" !
/XJR

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Oh... Jag glömde det värsta jag gjort.

Prao på SAAB i Linköping. Fick "jobba" på stationen där de satte in brälslesystemet i vingen på SAAB 340. Första dagen fick jag och den andra prao-eleven fetta in packningar. Kladdigt som fan, men man överlevde. Det var ju bara det att det förbannade fettet hade en övernaturlig vidhäftningsförmåga. Det märkte vi först när vi skulle tvätta oss. Vi använde fan alla tvålsorter och kemikalier som fanns, men fetthelvetet ville inte försvinna från händerna. Till sist upptäckte vi att om man gnuggade sig med en hård svamp (typ insektssvamp) så försvann det någorlunda.

När vi kom tillbaka till stationen med helt skinnflådda händer så garvade bara de anställda åt oss. SCHYSST! :finger

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
landen skrev:

Då jobbar du på ett mejeri,det har jag åxå gjort, diska tombackar, doppa smörpaket, fylla exportsmör i 20 kg kartonger och stapla dessa på en pall (tungt och stressigt) lyfte 40 ton smör varje dag, köra truck i frys, köra förpackningsmaskin, skotta ur 20 ton smör med en hink ur en tank som gått sönder, grovstädare samt jobba SAMTLIGA långhelger.

Bara att bita ihop och kämpa, du hittar snart något bättre jobb :tummenupp

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Kanske inte det meningslösaste men i alla fall det värsta..
Hade sommarledigt ett par veckor under värnplikten. Passade naturligtvis då på att försöka tjäna några spänn.
Ringde en saneringsfirma och frågade efter jobb, fick börja dagen därpå.
När jag kom dit fick jag veta att jobbet bestod av att sanera gamla spillolje cisterner från insidan.
Stod med högtryckstvätt och med livet som insats och gjorde ren dessa.
Högt som tusan, mörkt, halt, snurrig av cancerframkallande gaser och olja tamigfan överallt.. Fy satan vilket skitjobb. Tur det bara gällde några veckor, då kan man ju stå ut.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...