Ditt mest meningslösa jobb!

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Efter gymnasiet fick jag ett riktigt drömjobb som ungdomspraktikant på lokala skattemyndigheten... sortera deklarationsblanketter. Hela kommunens alla invånares inkomstdeklarationer ska sorteras in i nummerordning efter personnr... det var då jag bestämde mig för att plugga vidare på Universitet, en snubbe hade jobbat där i 15 år... samma sak varje år runt deklarationsdags. :kocko

Sen en sommar stod jag i ett kylrum o malde o packade köttfärs på Konsum, var konstant förkyld hela den sommaren.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Vet inte vad som är värst, för 3 år sedan jobbade jag på Scan. Min syssla var att dra ut ister hur grisen.
Ister=fett som luktar illa!

medium976

Violently happy
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
CR500, Fzr1000
Jag har haft ett riktigt tråkigt jobb...

Jag stog i frysen på Hemglass och packade de lass som förarna sedan vid runt 11 - 12 tiden på dagen skulle lasta i sina bilar. Det är inte ett roligt jobb.. -35 grader och 13 olika lass med c:a 1 pall glass till varje. För att inte tala om lördagar då de flesta utgick vid 9 på morgonen.. då fick man börja packa lass vid 3 på morgonen för att hinna.... det tar ju mellan 5-7 timmar att bli klar.. :tomten

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Jobbade med att passa en maskin som smällde ut gångjärn till SJ-pallsramar ur en plåtremsa. Man bytte plåtrulle en gång i timmen, kolla linan som drog iväg beslagen genom färgbad och tork till fjollen som hade ännu sämre jobb o plockade ner skräpet i lådor.

Första gången jag somnat stående. Om jag satte mig på toa eller i fikarummet när det "rullade på" så stängde fjollen av maskinen för han kände sig ensam. Mitt sämsta jobb (3mån). :huvet

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Finns inget jobb som är värdelös så länge man är nöjd med lönen. :yoparty

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Jag sommarjobbade en gång på ADA (ApotekensDistributionsAktiebolag) där man stod vi ett löpande band som for en massa blåa plastlådor på. Man tog en låda, i den fanns en lapp om vilka artiklar som skulle läggas i lådan, sen var det bara och leta fram dom och ställa lådan på bandet igen........... såååå jääävla tradigt....

Henken

Guest
Paketera korv på Scan sög rätt hårt. Lokalvårdare sög rätt hårt, Industrigolvläggare sög rätt hårt men man fick bra betlat när man jobbade mycket. Studera är rätt kung fast "lönen" suger =)

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag har jobbat som hästskötare...
Allt man gör under arbetsdagen är ogjort dagen efter...(Mocka, putsa, etc)
Men, det är väl OK, särskilt när man verkligen ÄLSKAR djuren...

Problemet ligger i hästägarna som helst inte betalar någon lön (kost, logi och fickpengar), förväntar sig att man aldrig är sjuk och jobbar 25 timmar om dygnet 8 dagar i veckan, samt är jävligt tacksam för att man får detta generösa utbildningstillfälle. :rolleyes:

Alla är inte på detta sätt... men det finns fler än en och det är en för mycket! :zpy

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
landen skrev:
Gör du samma skitgöra?

Ja! :)

Idag arbetade vi 1,5 timmar och var ledig resten. Satt bara o läste tidningen, åt bananer, snacka träning....

Fan bästa jobbet ever ju :rock

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
landen skrev:
Kan nån bräcka att stå hela dagarna och doppa smörpaket i varmt vatten för att sedan klämma ut allt smör i en stor fyrkantig maskin som gör nytt smör?
Ska väl få något vettigare att göra längre fram hoppas jag.

Detta är vad jag gör på dagarna sen i måndags :).

Har jobbar med massa skitjobb allt från slaktare till telefonförsäljare men detta tar priset...

Vad ere fö smör? hehe :rofl

MikkE

Guest
hmm, har inte jobbat på så jättemånga ställen då man bara e 20... men det värsta av allt var nog Donken,, där var jag i 2 år under gymnasietiden.. stod i köket bara med fettångor mm. fan va man luktade lök, sallad, tomare, surka osv. om händerna.. blääää.. det enda som höll mig kvar var arbetspolarna. taskig lön var det också!!!

nu trivs jag med mitt nuvarande jobb, resursassistent på högstadieskola :tummenupp

EDIT.. skriver ju som ett ollon :huvet

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag ligger bra till ser jag.

Jobbade som slaktare. anatomisk slakt. Kul att kunna kanske, men man använder det sällan i vardagslivet om man inte är slaktare. Fick in tre grisar och två kor. Slakt igång bara.

När vi var klara skulle ALLT skäras ner till grytbitar. Jag menar allt. Sätta sig och skära grytbitar. Sen kom arbetsledaren igen. När vi nästan var klara (flera timmars jobb). "Nej, vi ska ha köttfärs. Släng det i kvarn". Då hade vi suttit o skurit kött i ett antal timmar till ingen nytta. Vi hade kunnat mala det på en gång.

Sen gick frysen sönder och vi fick slänga allt kött. allt. Efter ca. 3 dagars jobb. Snacka om meningslöst.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
har varit dammsugar försäljare =P.. jobbade 2 dagar och sjukskrev mig en månad.. sen lät jag chefen riva mitt kontrakt mot 2000:- kontant i näven.. skattefritt =) hehe..

sen har jag jobbat 1 vecka på ideal plast.. löpande bandet, grada plastdetaljer typ.. slutade efter en vecka för att jag började ha tankar som "om jag skär mig i handen får jag säkert gå hem".. inge vidare...

sen har jag haft en massa schyssta jobb också.. men det är en annan historia..

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
Per skrev:
Kanske inte det meningslösaste men i alla fall det värsta..
Hade sommarledigt ett par veckor under värnplikten. Passade naturligtvis då på att försöka tjäna några spänn.
Ringde en saneringsfirma och frågade efter jobb, fick börja dagen därpå.
När jag kom dit fick jag veta att jobbet bestod av att sanera gamla spillolje cisterner från insidan.
Stod med högtryckstvätt och med livet som insats och gjorde ren dessa.
Högt som tusan, mörkt, halt, snurrig av cancerframkallande gaser och olja tamigfan överallt.. Fy satan vilket skitjobb. Tur det bara gällde några veckor, då kan man ju stå ut.

HAHAHAHA samma här.... tog typ 1 månad innan man va ren från olja :yoparty

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
XJR skrev:
Jag var på en parkförvaltning en sommar för länge sen, och trädgårdsmästarn gick in till chefen och sade att vi har lite hönsgössel här som blivit över, och det borde vi nog använda eller slänga snart (Platsbrist eller bäst före eller nåt). Chefen sade att jaha, men sprid det på den där fula taggbuskhäcken så kanske den tar sig igen.
Visst, jag och en sommarjobbare till fick sprida tonvis med hönsgössel en hel vecka för hand på en häck som alla visste skulle tas bort eftersom den var så ful, taggbusk-häck märk väl !

Nån här som har luktat på hönsgössel ??
:3freak :3freak :3freak

det jobbet "sög rätt hårt" !
/XJR

Hur fan kan bajs bli gammalt??? :va

:rofl

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Jobbade ganska länge med att åka runt i lastbil till Stockholms olika djursjukhus för att samla upp alla döda och avlivade djur. Desdsa kördes sen ut till Uppsala för bränning/kremering. Mest absurda jobb jag har haft iallafall.
Kan ju inte direkt tänka på Rotweilern Glenn som ett gullig husdjur, när jag var tvungen att bryta ryggraden på han för att få upp honom i containern på flaket...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Villee skrev:
Vad ere fö smör? hehe :rofl

JAG VET, JAG VET, JAG VET!!!! :tungan

lätt&lagom, milda, netto, becel, lätta, minilätta, stekmargarin, frityrolja, flora etc etc etc....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
StAnger skrev:
Jobbade ganska länge med att åka runt i lastbil till Stockholms olika djursjukhus för att samla upp alla döda och avlivade djur. Desdsa kördes sen ut till Uppsala för bränning/kremering. Mest absurda jobb jag har haft iallafall.
Kan ju inte direkt tänka på Rotweilern Glenn som ett gullig husdjur, när jag var tvungen att bryta ryggraden på han för att få upp honom i containern på flaket...

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAA :rofl :rofl :rofl :lol :lol :Bugar :yoparty
fan det roligaste jag läst detta året :lol :lol
Jag måste söka sånt jobb :D

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...