Ditt stoltaste MC-minne!

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Förra sommaren var jag på väg hem från jobbet kl halv 3 på morgonen. Det är bara jag, min ktm 660 och en charterbuss som delar E4an söderut. Bussen ligger i mittenfilen och jag kommer körandes brevid på vänsterfilen. Plötsligt ser jag flera ljus i bussen tändas och gardiner som dras åt sidan! Dom flesta i bussen tittar åt mitt håll..helt facinerade av att se en motorcykel mitt på natten, självklart känner jag mig tvungen att underhålla min publik nu när jag ändå har väckt dom..:hihi

Jag växlar ner till 3an och kopplar upp hojen på bakhjulet, petar in 4an...5an och får till en grymt stabil wheelie på ett par hundra meter samtidigt som jag tittar mot min kära publik som består av turister från södra delen av landet, dom flesta glor och hejar på mig och en äldre man ger mig :yoparty tecknet!

Efter att ha kört på bakhjulet ett par gånger till med lika entuastisk publik så kommer min avfart och ja vinkar hejdå till bussen och kör hem med ett leende i fejan. :hihi

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
Jag och min polare kör en varsin kolsvart Husa FE650-motard och ser en snubbe på en R6 som alltid alltid alltid gasar på utanför jobbet och verkar tro att han är kung i stan. Den här killen stötte vi på på en trafikljusreglerad raksträcka (70-väg) och han kör givetvis mot rött när vi stannar. Ser honom försvinna längre och längre bort men vi kommer ikapp vid nästa rödljus där han faktiskt stannat.

Jag och min polare tittar på varandra och nickar instämmande. Killen med R6 drar fullt spett neråt och vi startar lugnt och fint. Han tittar sig bakom axeln och tycker han var jättehäftig som drog oss. Vi hade ju inte ens gasat. När han sedan försvinner bort och sicksackar mellan bilarna ger vi fullt järn och PRECIS när han kommit emellan två bilar och trodde att vi var långt bakom reser vi cyklarna på bakan och drar om honom på varsin sida med någon meters marginal. Vi släppte ner samtidigt och bromsade framför honom så att han fick sakta ner, när rödljuset sedan kom igen så vända vi oss om och stirrade på honom genom våra spegelglas. Han måste skitit ner sig, för han körde inte om oss en enda gång till.

Husa med akrapovic utan insats låter rätt mycket.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag kom på ett tillfälle som kändes riktigt bra, men det var bara en som såg. En ren...

Någon månad efter att jag fått hojkortet så åkte jag på en lite längre resa som skulle sträcka sig nån min norr om Särna i norra Dalarna. Resan gick lite segt, men ändå rätt bra. Stannade och käkade på ett par ställen. I Särna stannade jag för att fylla soppa och för att ta ut pengar i fall att. Sen rullade jag viader och asfaltvägen blev smalare och krokigare. Helt plötsligt i en kurva står en ren. Lite sliten av resan så hinner jag inte tänka så mycket. Reser upp och bromsar hårt både fram och bak. Känner att det småsläpper lite både bak och fram men jobbar på och sen släpper jag och börjar svänga. Då kliver renen av ca 10m framför mig.

Det var kanske inte vansinnes hastighet eller riktigt nära att smälla, men ändå kändes det väldigt bra. Jag vände tillbaka och tittade på spåren där man kunde se små lakritsar både i från bak och fram och hur det sickzackat lite bak. Jag tänkte då vilken tur att man inte är en sån här som fårr A-kortet på köpet. Hade inte körskolan drillat så hårt på det med bromsning och att väja hade det här slutat med att det gjort ont. Att jag var lite sliten och avtrubbad av resan, samt att trots de få milen totalt jag hade i bageget ändå lyckades mer eller mindre på reflex göra det här tyckte jag kändes väldigt bra. Sen att bara en dum ren fick se det kan jag leva med. Ja antagliden kunde den med. ;)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
varje gång jag stanna första sommarn bygget mitt va klart.
kom alltid fram folk o kika o tyckte till. bara bra grejer.
händer fortfarande men inte lika mycket :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
MC-polis har befogenhet att överskrida gällande hastighet utan att påkalla fri väg(gäller endast MC). Detta har jag läst/hört nånstans. Nån hojsnut här som kan bekäfta?

Det har inte du iaf :D Men trevlig historia :)

Hamrén tar sig jallafall dessa friheter..:gnissla

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
skit i starten...mer intresserad av hur du gjorde med brewden fick hon sig ett skjut lr ej...:rofl
Fan många skönheter :tuttar det finns på våra mackar landet över...:brynad enda nöjet i o stanna...:fakta

haha :D, ja jag tanka där ett par gånger till men då var hon ej där, haha så i höstas då sista turen innan avställning så var man där o tanka o fråga när hon jobbar haha (efter många om o men så bestämde jag mig o fråga hah) men hon hade slutat, hon var sommarjobbare, så man får se om hon jobbar där i år haha :D hon hade stora :tuttar av vad jag kommer ihåg haha så man får hoppas hon ska träffa herr :banana :p,

men det är fan seriöst så många snygga brewdar de jobbar på mackar fan sugen o söka jobb på statoil haha :D:glömdet

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Haha..känner igen mig med trådskaparen. Minus det andra könet då.

På en bankörning för ett tiotal år sedan jagades jag av en maskin med starkare motor. I utgången av kurvan ut på långa rakan tog jag i lite för tidigt för att kompensera för svagare maskin och fick en riktigt snygg bredsladd. I själva verket höll jag på att skita på mig och var helt skakig när jag kom i depå :skrämd Dock var man ju tvungen att hålla skenet uppe och raljerade stolt om det feta gummispåret ut på rakan efter min sladd.. :D Rätt otroligt med tanke på den egna kapaciteten som förare att man inte fick en highsider. Jag hann väl antagligen inte reagera och släppa gasen utan styrde bara instinktivt emot..

I efterhand kan man fundera på om det var nå´t att vara stolt över. Har i skrivande stund inte haft någon fler så bred sladd vilket jag är rätt glad för.

Last edited:

Monstro

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
Ktm 690 SMC
Förra sommaren var jag på väg hem från jobbet kl halv 3 på morgonen. Det är bara jag, min ktm 660 och en charterbuss som delar E4an söderut. Bussen ligger i mittenfilen och jag kommer körandes brevid på vänsterfilen. Plötsligt ser jag flera ljus i bussen tändas och gardiner som dras åt sidan! Dom flesta i bussen tittar åt mitt håll..helt facinerade av att se en motorcykel mitt på natten, självklart känner jag mig tvungen att underhålla min publik nu när jag ändå har väckt dom..:hihi

Jag växlar ner till 3an och kopplar upp hojen på bakhjulet, petar in 4an...5an och får till en grymt stabil wheelie på ett par hundra meter samtidigt som jag tittar mot min kära publik som består av turister från södra delen av landet, dom flesta glor och hejar på mig och en äldre man ger mig :yoparty tecknet!

Efter att ha kört på bakhjulet ett par gånger till med lika entuastisk publik så kommer min avfart och ja vinkar hejdå till bussen och kör hem med ett leende i fejan. :hihi

Förra sommaren??? hmm hahah

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...