cybertron
IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
- Gick med
- 31 Mar 2006
- Hoj
- Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Hej!
Jag har precis köpt (eller rättare sagt ska, så fort jag får min lön...den väntar på mig) en Yamaha TZR 125 -87
Det är dock några smådelar som behövs
Batteri (sitter tydligen nytt men som troligtvis fick stryk i vintras)
Lås (skivbromslås? Godkännt)
Framgaffeln läcker tydligen jättelite, är det en packning? eller vad behövs?
Ny kedja (hur lång?, vilken sort?)
Reflex bak? (måste väl finnas för besiktningens skull eller hur?)
Varför är gasen "trög" (som på en custom hoj), ? Är det svårt att fixa? eller är det så att det kan vara så därför att den har stått i ca. 8 år (mer eller mindre)
EDIT: Kanske skall ställa själva frågan också, var köper jag dessa delar billigast? (på internet)??
Kan tillägga att den är ostrypt, men det sitter inget trimrör, tror heller inte att dem bytt munstycke/luftfilter, är detta något man måste göra, eller går det tillräckligt bra ändå (nu tänker jag på motor och om den kan skära om man inte byter dessa saker)?
Vad är det mer som dem kan klanka ner på besiktningen ?
Alla kablar/slangar ser bra ut, reglagen är bra (en del är lite slitna, men alla fungerar), tutan fungerar....
Många frågor, men jag litar på att få svar Är ny i sporthoj sammanhang men det var jävligt kul att köra!! längtar tills jag kan hämta den!!
mvh
Michael
Jag har precis köpt (eller rättare sagt ska, så fort jag får min lön...den väntar på mig) en Yamaha TZR 125 -87
Det är dock några smådelar som behövs
Batteri (sitter tydligen nytt men som troligtvis fick stryk i vintras)
Lås (skivbromslås? Godkännt)
Framgaffeln läcker tydligen jättelite, är det en packning? eller vad behövs?
Ny kedja (hur lång?, vilken sort?)
Reflex bak? (måste väl finnas för besiktningens skull eller hur?)
Varför är gasen "trög" (som på en custom hoj), ? Är det svårt att fixa? eller är det så att det kan vara så därför att den har stått i ca. 8 år (mer eller mindre)
EDIT: Kanske skall ställa själva frågan också, var köper jag dessa delar billigast? (på internet)??
Kan tillägga att den är ostrypt, men det sitter inget trimrör, tror heller inte att dem bytt munstycke/luftfilter, är detta något man måste göra, eller går det tillräckligt bra ändå (nu tänker jag på motor och om den kan skära om man inte byter dessa saker)?
Vad är det mer som dem kan klanka ner på besiktningen ?
Alla kablar/slangar ser bra ut, reglagen är bra (en del är lite slitna, men alla fungerar), tutan fungerar....
Många frågor, men jag litar på att få svar Är ny i sporthoj sammanhang men det var jävligt kul att köra!! längtar tills jag kan hämta den!!
mvh
Michael
Last edited: