Diverse bilder från LMS licenskurs 9 april

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
RoLLER skrev:
2077244 Är det bara nybörjare där?

Jag såg bara EN enda fabriksförare, han som kör för MTM-stallet.


Du måste mena mig, och jag kör för KTM-stallet! :tungan
I Team-Superbike faktiskt..... :tummenupp Men sist jag kollade så var jag inte en "han"! :lol

Solan skrev:
2076826 Japp, på den här också (dock suddig). Snygg mössa, den hade jag gärna velat låna i söndags. :tummenupp


haha, snygg bild... :rolleyes: Men det var skönt med mössa, fan vad kallt det var!!

Vem var den andra stackaren som inte fick licens för att han inte visste vad rödflagg betydde?
Han borde kontaktat oss efteråt.... :tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mattias skrev:
2074549 Hohoho! Triggerhappys min säger mer än tusen ord. Skammens rodnad. Det ÄR ingen fara, jag lovar!

Grimma bilder, Solan. Behöver du en assistent?
Haha ja jävlar. Hade han haft ett aningen bättre pokerfejs hade han nog kunnat skylla på nån av funktionärerna.
 

MC Doktorn

Guest
VIlka var rödflagg situationerna antar vid de två krascherna på rakan.

Surt men jag tycker att det är rätt om man inte förstått allvaret i vad den viktigaste flaggan innebär.

hur va de nu :va skulle man köra av banan vid stillastående rödflagg :rolleyes:
 
Last edited:

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
2ono skrev:
2078695 VIlka var rödflagg situationerna antar vid de två krasherna på rakan.

Surt men jag tycker att det är rätt om man inte förstått allvaret i vad den viktigaste flaggan innebär.

hur va de nu :va skulle man köra av banan vid stillastående rödflagg :rolleyes:
Detta hände under en av 15 minuterspassen efter kursen va avslutad. En krasch i esset gjorde att man valde att rödflagga vis start och mål.
 

MC Doktorn

Guest
LOTTAK skrev:
2078705 Detta hände under en av 15 minuterspassen efter kursen va avslutad. En krasch i esset gjorde att man valde att rödflagga vis start och mål.

Aha!! för man sa att alla hade klarat kursen men de va ju innan.

De vart en kort RR karriär för de inblandade, hoppas de kan få köra upp igen eller sopa depån som bestraffning. Bara skoja
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
håkan skrev:
2078638 precis! det var de som körde 3 varv vid STILLSTÅENDE RÖD FLAGGA ;) undra hur bra det är? :tomten

Det är inte alls bra.Jag såg bara att folk passerade den stilla rödflaggen på rakan, fastän jag själv inte förstod varför den var stillastående. Borde varit viftande så att folk vet att man ska gå in i depån varvet efter eftersom någon hade kraschat. Nåväl..
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Ja, det var på träningen efter start-träningen...
Men flaggorna är såpass viktiga att kunna, det kan hända allvarliga saker om man inte vet vad de betyder....
Hannes och Torbjörn sprang ut mitt i banan för att få stopp på odågorna då dom varken körde in i depån eller stannade vid viftande rödflagg eller stilla rödflagg. :tummenupp

Inga namn behöver nämnas, jag tror de som gjorde detta aldrig kommer att göra om det!
Hoppas dock att man tar fram en bättre lösning till nästa gång, kanske tom att alla får göra ett test på att de kan flaggorna?
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Egentligen borde ju hela gänget som körde i gruppen "snabb" blivit underkända då ingen stannde på start/målrakan när en funktionär höll rödflaggan stilla vilket innebär att man ska stanna och inte köra förbi flaggan. :) Och ,JA, jag va var en av dom som passerade flaggan. :huvet

Sen kan man ju undra om det är lämpligt av en annan instruktör att uuueeeeeeiiiiiilllllaaaa från torparn till högfartsböjen. :D

Var visst någon som nämnde att det var ett bra sätt att köra på för att inte få licens.

Men hursomhelst så var det en grym helg med en kanonkurs!
Tack som fan för en trevlig helg! :yoparty
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Snygga bilder undra hur du kunde missa mej bara...brukar alltigt hamna i ett hörn ;)

precis hem kommer från två dagar på gälleråsen igår Måndag så hade vi kanon väder med solsken och över 10+ iaf grymt roligt men idag så rengnade det va väl mindre roligt men iaf en erfarenhet att köra på regn däck

kan ju säga det iaf att min team kompis höll sig på hjulen :hihi
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top