Diverse Mito frågor....

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Jag köpte en Cagiva Mito -95 i torsdags... Men nu har jag lite frågor...
1. Hade den vanliga Miton från 1995 36mm Mikuni förgasare??
2. Min avgasport är nog lite felinställd, så jag bara undrar hur den ska ställas in... Nu är den ena pilen på själva hjulet rakt upp (mellan vajrarna) och när den öppnar så står den andra pilen/punkten rakt upp... Ska den vara inställd så?? jag har nämligen inte sett nån märkning på själva huset...
3. När ska projektorlampan lysa?? Eller ska den lysa?? Vi får fram 12V, jorden är bra och lampan är hel... Men den tänder inte ens en lampa på 5w...
4. Ibland när man kör på 2:an så lyser neutral och oljelampan... Nån som har haft samma problem?? Jordfel?? Det här är iofs inte störande men, men...

Det var nog allt för den här gången... :) :hej

HA DE GÔTT

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ludde skrev:
4. Ibland när man kör på 2:an så lyser neutral och oljelampan... Nån som har haft samma problem?? Jordfel?? Det här är iofs inte störande men, men...

Både oljelampan och neutrallampan ska lysa när den ligger i friläge, så det e möjligt att den lyser om du missar växeln från 1an till 2an men det låter konstigt att den skulle lysa när du ligger i tvåan och kör....

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Re: Re: Diverse Mito frågor....

kaZmur skrev:
Både oljelampan och neutrallampan ska lysa när den ligger i friläge, så det e möjligt att den lyser om du missar växeln från 1an till 2an men det låter konstigt att den skulle lysa när du ligger i tvåan och kör....

Ok... Men jag missar inte växeln... Den lyser när man kör på tvåan... Vet du när projektorlampan ska lysa?? Hel/Halvljus???

HA DE GÔTT

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Ludde skrev:
Jag köpte en Cagiva Mito -95 i torsdags... Men nu har jag lite frågor...
1. Hade den vanliga Miton från 1995 36mm Mikuni förgasare??
2. Min avgasport är nog lite felinställd, så jag bara undrar hur den ska ställas in... Nu är den ena pilen på själva hjulet rakt upp (mellan vajrarna) och när den öppnar så står den andra pilen/punkten rakt upp... Ska den vara inställd så?? jag har nämligen inte sett nån märkning på själva huset...
3. När ska projektorlampan lysa?? Eller ska den lysa?? Vi får fram 12V, jorden är bra och lampan är hel... Men den tänder inte ens en lampa på 5w...

Det var nog allt för den här gången... :) :hej

HA DE GÔTT

den lyser för mig oxå ibland när 2:an är i....! går väl justera men upplevs inte så störande för mig iaf

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Re: Re: Diverse Mito frågor....

Cagiva_Mito skrev:
den lyser för mig oxå ibland när 2:an är i....! går väl justera men upplevs inte så störande för mig iaf

Inte störande för mig heller, men jag tänkte bara fråga... :)
Ni Mitofolk... Jag måste veta när projektorlampan (eller vad man kallar det) lyser...
Och det där med Avgasporten...

HA DE GÔTT

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
min neutral lampa lyser oxå när ja gasar på 2an men inte om man kör lungt på 2an.

vilken är projektlampan du snackar om?

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
AlpinA skrev:
min neutral lampa lyser oxå när ja gasar på 2an men inte om man kör lungt på 2an.

vilken är projektlampan du snackar om?

Jag har för mig att den högra lampan i det högra glaset kallas projektorlampa... Sitter en H1 lampa på 55w i...

HA DE GÔTT

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Ludde skrev:
Jag har för mig att den högra lampan i det högra glaset kallas projektorlampa... Sitter en H1 lampa på 55w i...

HA DE GÔTT

Den lampan ska lysa på halvljus....sedan används den andra lampan för helljus. Dom lyser aldrig samtidigt utan var för sig...hel/halv

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Cagiva_Mito skrev:
Den lampan ska lysa på halvljus....sedan används den andra lampan för helljus. Dom lyser aldrig samtidigt utan var för sig...hel/halv

Ok... Men j*vligt skumt är det!! Får fram 11-12 Volt, har bra jord och lampan är hel... Men skiten lyser inte... :mad:

HA DE GÔTT

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Men det är ganska allmänt känta tt miton brukar ha problem med elen...

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
kaZmur skrev:
Men det är ganska allmänt känta tt miton brukar ha problem med elen...

Jo, det vet jag, men om skiten får ström och bra jord så ska den ju fungera.... :)
Finns det ingen som vet hur man gör med avgasporten?? Eller har nån länk där det står... Kan ju iofs ta bort pipan och ställa in därifrån, men jag bara tänkte om nån visste... :)

HA DE GÔTT

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Ludde skrev:
Jo, det vet jag, men om skiten får ström och bra jord så ska den ju fungera.... :)
Finns det ingen som vet hur man gör med avgasporten?? Eller har nån länk där det står... Kan ju iofs ta bort pipan och ställa in därifrån, men jag bara tänkte om nån visste... :)

HA DE GÔTT

På min stämde inte pilarna.. men porten ska öppnas max när man vrider på tändningen. är bara riva bort avgasrörer och stickan in fingret och känna efter ;) glömm inte att tvätta händerna bara ;)

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Edholm skrev:
På min stämde inte pilarna.. men porten ska öppnas max när man vrider på tändningen. är bara riva bort avgasrörer och stickan in fingret och känna efter ;) glömm inte att tvätta händerna bara ;)

Ok... Får gå in där å känna! Men avgasporten går väl stängd-öppen-stängd när man sätter på tändningen...

HA DE GÔTT

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Ludde skrev:
Ok... Får gå in där å känna! Men avgasporten går väl stängd-öppen-stängd när man sätter på tändningen...

HA DE GÔTT

Exakt.. Men den är ganska långsam så det är inga problem att hinna känna ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...