Djur...

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Körde ihjäl en hare med hojen igår :(, kan dom inte hålla sig från vägen? hojen tar ju inte mycket plats på vägen men ändå lyckas de pricka in en :mad:

Polarn fick en älgklöv i backspegeln eller så förra året, i 160!, han har lätt älgnoja nuförtiden :rolleyes:

I Stockholm verkar det vara mest djur kring i bostadsområdena.

Är de fler som lyckats träffa djur med hojen ?

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Har bara träffat en fet humla med hjälmen å det sjöng bra i skallen... körde på en hare i 200 blås med bil men det märktes knappt (träffade bakhjulet), blev en fälgtvätt efteråt bara.

Djur är lite självmordsbenägna av naturen ;)

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Jag körde på värsta knottet igår. riktigt jobbigt =)

Nej men ex antal trollsländor har jag lyckats mosa. Det sjunger rätt fint i hjälmen när man får en sån på visiret också :död och det blir en hel del kladdig smet som torkar direkt, och inte går att få bort med handsken :D

Virtue

blått är flott
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Rsex
ja plockade en fiskmås med framlyktan, de va rätt spännande då fiskmåsar är större än vad man tror =)

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
Jo en familj med sparvar eller dylikt som satt o picka på en påfart till e4:n fladdrade förbi både på toppkåpan och kring hjälmen, men de drog några loopar o fortsatte:D

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
bivven skrev:
näh.,..men haren tar ännu mindre plats! varför var du tvungen att pricka in just haren?

De där små rackarna kan ju inte bestämma sig åt vilket håll de ska springa, de far lite hit och dit, ifall man siktar rakt på dom så kanske man missar :va

bigmajk

schluurrp.... borta!
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
0,65 l utan turbo men med laddtrycksmätare, dumpventil och kolasås
Plockade en fågel (en svala har jag för mig) med mopeden :rolleyes: för många herrans år sedan.

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
jag vejde för att rådjur för en vecka sedan... missade men la hojen på sidan...trist....

en polare körde däremot ÖVER en grävling med sin R1...Sjuk tur hade han för han klarade sig utan att ens köra omkull!!! vet inte hur gaffeln klarade sig men jag tror den var rak....

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mickez77 skrev:
Körde ihjäl en hare med hojen igår :(, kan dom inte hålla sig från vägen? hojen tar ju inte mycket plats på vägen men ändå lyckas de pricka in en :mad:

Polarn fick en älgklöv i backspegeln eller så förra året, i 160!, han har lätt älgnoja nuförtiden :rolleyes:

I Stockholm verkar det vara mest djur kring i bostadsområdena.

Är de fler som lyckats träffa djur med hojen ?

En gråsparv i kåpan i 90 bara en lätt "Dunpuff", men de väger inte många gram heller.

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
yamaha R1 -08
tjeena måste berätta vad som hände mig i förrgår va ute å körde fint väder va de drog iväg hade upp visiret skulle precis sätta ner det så kom en svärm med gråsparvar upp från diket å en träffade mig mitt i ansiktet som tur va så gick det bara hmm ca. 70 men iaf svällde upp som faan gjorde det... :näsblod :) men det kunde ju ha gått värre typ om den skulle ha träffat ögat eller nåt.

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
snake_415 skrev:
tjeena måste berätta vad som hände mig i förrgår va ute å körde fint väder va de drog iväg hade upp visiret skulle precis sätta ner det så kom en svärm med gråsparvar upp från diket å en träffade mig mitt i ansiktet som tur va så gick det bara hmm ca. 70 men iaf svällde upp som faan gjorde det... :näsblod :) men det kunde ju ha gått värre typ om den skulle ha träffat ögat eller nåt.

haha...sorry att jag garvar lite åt dina sparvar...men känns som en ganska osannolik händelse som händer bara för att den är så osannolik.... snackade med en kille här om dagen om min nära-rådjuret-upplevelse och han hade en historia som jag höll på att dö av... Hans farsa cyklade (obs trampcykel) till jobbet när han plötsligt blir påsprungen (!!!) av ett rådjur och bryter revbenet!!! :rofl Trist att göra illa sig men hans arbetspolare hade ganska kul åt det....Skadeglädjen är den enda sanna....

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Svalt en humla en gång när jag körde cross, pluss att jag fått in nån geting i hjälmen när man varit ute i skogen och härjat med crossen, panikbroms blev det då kan jag lova ;)

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Fick en kråka på axeln i 160 km/h för 2 år sedan. Smällde till rätt bra å hela axeln blev helt vit. Hur det gick med fågeln vet jag inte. Såg bara den rulla ut i diket.

\Masonit

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Mickez77 skrev:
De där små rackarna kan ju inte bestämma sig åt vilket håll de ska springa, de far lite hit och dit, ifall man siktar rakt på dom så kanske man missar :va

Var det mörkt?

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Kawa ZX9R -98
Lyckades få en humla på halsen i 170 en gång, kör aldrig utan buff efter det i alla fall.

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
yamaha R1 -08
Bas_Rutten skrev:
haha...sorry att jag garvar lite åt dina sparvar...men känns som en ganska osannolik händelse som händer bara för att den är så osannolik.... snackade med en kille här om dagen om min nära-rådjuret-upplevelse och han hade en historia som jag höll på att dö av... Hans farsa cyklade (obs trampcykel) till jobbet när han plötsligt blir påsprungen (!!!) av ett rådjur och bryter revbenet!!! :rofl Trist att göra illa sig men hans arbetspolare hade ganska kul åt det....Skadeglädjen är den enda sanna....
he he ja visst har man otur alltid ... men de där med rådjuret e oxå en lotto 7a :rofl helt otroligt :rofl

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Plockat en sparv el dyl. med hjälmen, gick ok för mig men tvivlar på att fågeln klarade sig. Även nitat en fasan med foten i ca. 160 (? bromsa en del från 200 iaf), enligt de som låg bakom var det ett fjädermoln bakom mig :rolleyes: fast det kändes knappt.

Varje gång man ser en häst blir man ju nojig däremot. Låg idag och plöjde väg med ett halvdussin pers bakom. Körde förbi ett par nervösa hästar (de stog i en hage med elstängsel precis vid vägen) och tänkte "fan hoppas de inte kommer ut på vägen". Mycket riktigt, efter att 3 av oss kört förbi hoppade kräken ut på vägen. Men alla klarade sig, tur nog..

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Hinkas skrev:
Svalt en humla en gång när jag körde cross, pluss att jag fått in nån geting i hjälmen när man varit ute i skogen och härjat med crossen, panikbroms blev det då kan jag lova ;)

Svalt en humla. :rofl

Gapar du när du kör? :hihi

Har själv också fått en geting i hjälmen när ja körde cross i skogen, som sagt panikbroms blir d.

Har även varit med om ett rådjur som tvunget skulle skvätta grus på mig o crossen när den passerade på vägen 1 m framför mig. :3freak

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024