GSXR1100R
The older i get the faster i was
Åhh nej ännu en tvitaktsmarodör som bryter depåtystnaden kl 6 på morgonen med ritualen "köra in nya kolvarna"
Grattis
Grattis

GSXR1100R skrev:Åhh nej ännu en tvitaktsmarodör som bryter depåtystnaden kl 6 på morgonen med ritualen "köra in nya kolvarna"![]()
Grattis![]()
Nyteknik skrev:Då ska jag också skicka iväg topparna för anpassning till blyfri bensin. Inga kitdelar om jag förstod saken rätt. Har nyligen bromsats till 79 hk (på bakhjulet).
oscar skrev:Var tog bilderna vägen...!?![]()
Teddy skrev:På motorbanor behövs inga tuppar, det är racerfolket som sköter deras arbete med att gala tidigt på morgonen. Hur många gånger har man blivit väckt kl 07:00 på morgonen av någon som stått och varvat en racer? För många, är svaret. Varje gång har man förbannat det där racerfolket som stör morgonfriden med sitt varvande och nu ska man bli en av dem.
Nyteknik skrev:Jag har faktiskt inga just nu!
Att utföra halv- och helrenoveringar i depån kommer jag i största möjliga mån att undvika genom välplanerad meckning hemma. Skulle bli skitstressad av att stå med en halvt isärplockad hoj strax före en tävling. Varmkörning räcker väl några minuter innan man ska ut på banan? Det låter möjligen motsägelsefullt, men jag gillar inte att mecka och tänker inte låta detta ta mer tid i anspråk än absolut nödvändigt.
Don Quixote skrev:Att det ska vara så svårt att bygga en tvetakt som bara är att köra med?! Känns lite grann som det råder samma mentalitet som med italienska sportbilar för en 20-30 år sedan. Att dom måste servas och renoveras hela tiden är fullt acceptabelt när man emellanåt får nöjet att köra nått så vackert/snabbt/ljuvligt. Pah, bollocks!![]()
Jotack jag vet, packboxbyten och en motor som skakar loss ur motorfästena, men tvitakt är pjuuur räjsing det håller jag med omoFFkeFF skrev:Du har ju också konverterat även om du kanske inte förstått det ännu med din minimoto![]()
GSXR1100R skrev:Jag ska prova en 250SP nu i vår...
Nyteknik skrev:Jag tycker också att det verkar lite mysko detta att lyfta av cylindrarna och kolla läget varje gång man har kört en repa. Är det inte möjligt att sätta upp en något fet bestyckning utifrån givna betingelser som lufttemperatur och tryck istället för att alltid ligga på gränsen till haveri?
Don Quixote skrev:Att det ska vara så svårt att bygga en tvetakt som bara är att köra med?! Känns lite grann som det råder samma mentalitet som med italienska sportbilar för en 20-30 år sedan. Att dom måste servas och renoveras hela tiden är fullt acceptabelt när man emellanåt får nöjet att köra nått så vackert/snabbt/ljuvligt. Pah, bollocks!![]()
Nyteknik skrev:Jag tycker också att det verkar lite mysko detta att lyfta av cylindrarna och kolla läget varje gång man har kört en repa. Är det inte möjligt att sätta upp en något fet bestyckning utifrån givna betingelser som lufttemperatur och tryck istället för att alltid ligga på gränsen till haveri?
Goodstuff skrev:Här är lite bilder på hojen in action. Tejpat kåpglas och allt.
Skitsnack! :kockoChris Ash skrev:Fan, tvåtaktsmaffian kommer att regera nästa år, fan vad roligt det ska bli!![]()
![]()
![]()
![]()
Nr:18 skrev:Skitsnack! :kocko
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson