Dodge Charger -70

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Någon som vill byta sin Dodge Charger -70 mot min Honda Accord -92 i briuksskick?? :1pajas

De kunde bygga läckra bilar på den tiden "over there". :)
Unda vad som gick fel?? För nu bygger de bara skit bilar. :(

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Hahaha!..

Det första jag gjorde när jag kollat klart på fastlane (antar att såg det nyss oxxå ;)) var att gå in på mobile.de finns faktiskt rätt många ex :fakta

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Det ska var Cheva :fakta

Har en Chevelle -70SS själv..... den ska bli klar till nästa sommar.... om inte ekonomin trasas sönder av för mycket hoj åkande.....

Mathias

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
syrrans kile har en roadrunner 72 fan den e ju kung om man bara ska rejsa rakt fram annars kurviga vägar kan man nog kör ifrån den med en standard 850 turbo
men den e något skön kommer de upp nån liten bmw eller så å ska kata så behöver man ju bara trycka lite lätt på gasen så blir kraften i motorn sån så att den lyfter lite i ena hjulet (stäcker ut fjädrarna ganska då brukar dom där bmw försvinna bakåt rätt fort

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
MaPe skrev:
Det ska var Cheva :fakta

Har en Chevelle -70SS själv..... den ska bli klar till nästa sommar.... om inte ekonomin trasas sönder av för mycket hoj åkande.....

Mathias

Ska jag var 100% ärlig så har min favorit alltid varit Cheva Camaro -68 (Den modelen)

På bilden: En Camaro 67 Cabba.
Sweeet. :) :rock :rock :bow

Bifogat

• camaro_cabe.jpg
    camaro_cabe.jpg
    10.8 KB · Visningar: 465

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Kan bara hålla med om att Camaro 67-68 är snyggast men den fanns inte i samma pris klass som vellen jag köpte....

Min jänkare kommer att kunna sväng samt stanna... så vi får väl se hur det går för Volvosar å dylikt...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
pini skrev:
syrrans kile har en roadrunner 72 fan den e ju kung om man bara ska rejsa rakt fram

En sådan har farsgubben hemma också...lyckades hitta en bild med...givetvis ska R1 an vara med också :rock

Bifogat

• rrr1.jpg
    rrr1.jpg
    96.5 KB · Visningar: 434

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
cbjorkman skrev:
En sådan har farsgubben hemma också...lyckades hitta en bild med...givetvis ska R1 an vara med också :rock

Chryslers muskelbilar från -68 fram till -73 nån gång är nog det håraste man kan hitta. Personlig Favorit är nog Plymouth Barracuda -70 med 426 Hemi. En av de hårdaste bilar som gjorts.

Polaren har en Cuda -69 som inte är så värst tokig heller...

Hemi Cuda -70:
03CDC465321676A.jpeg

03CDC465321676E.jpeg

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Har själv många gånger blivigt frågad hur jag kan ha en japansk hoj och en amerikanska bil?. Skönt att se att det är många som insätt att man inte behöver åka jordfräs(HD) bara för att man gillar jänkare!. :tummenupp

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
För många år sedan när man fortf bodde hemma hos morsan hade jag en Camaro -71, blåmetallic med feta sulor på kromfälgar. Hemmasnickrade rör med varsin Simons sportljuddämpare...

Även om jag tror jag höll den lokala macken på grön kvist samt gjorde mina veckoinköp på Hansen Racing i Spånga så gjorde mullret och suget i magen när man tryckte på lite så lycklig, så lycklig.

Undrar varför jag inte har någon bild av den inscannad på datan..?

En annan variant på temat förutom ponycars som är jäkligt läckert så är det 50-tals pickisar typ Ford F-100 el liknande med "hotrodstuk" :tummenupp

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Hightuned skrev:
Har själv många gånger blivigt frågad hur jag kan ha en japansk hoj och en amerikanska bil?. Skönt att se att det är många som insätt att man inte behöver åka jordfräs(HD) bara för att man gillar jänkare!. :tummenupp

Fast dom är ju rätt lika. Stora och tunga, låter mer än det går och inget att ha när det svänger. :D

Obs! Jag har inget emot Jänkare. Och inte HD heller iof,,, ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Åhhh, nu har ni ju letat fram min drömbil! En 67'a eller 68'ans camaro, gärna med american racing-fälgar!!! *dreggel*

fast jag såg en fet p1800 i lördags, californiavit och med stilrena 17"-fälgar och en sänkning. En s¨n kan jag tänka mig med en b23-turbomotor isåfall :)

Fast camaro 68'a står högst upp på listan, synd bara att man aldrig har råd :(

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Inte nu längre...
Jag säger bara det......
Dodge Hemi Charger426 -69 eller -70 :) Mer vrid än i en lastbil :skrämd

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag diggar också amerikanska muskelbilar stenhårt, finns mååånga sköna kärror från den epoken men en favorit är Pontiac GTO -66

gtoc.jpg

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
...det bästa av 2 världar, svensk bil med V8'a...sen finns även en Cheva Van Beaville (disel) i ägorna...Jag sjuk? JA!

Bifogat

• v8lv8_2.jpg
    v8lv8_2.jpg
    50.6 KB · Visningar: 144
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...