Dom här var ju mina. Vad gör man nu då?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
ozeo skrev:
även om han skulle åka dit kanske denna snubbe köpt dom i god tro... :rolleyes:
om han köpt dom i god tro....Så lär han ju ha satt dom på en hoj...
Antagligen har han använt sin budbil o plockat in hojen i....
Firman går väl dåligt, så att han måste dryga ut kassan lite...

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
chukabowa skrev:
du har helt rätt.. dom kommer inte göra ett skit.
jag borde kunna bevisa att dom är mina.. har ju bilder på dom samt att jag har 5-10 personer som kan intyga att dom är mina. sitter ett 42 kuggars drev på.. det står det inget om i annonsen. naven är till honda.. det står det inget om i annonsen. mm.

saken är den att det handlar om för lite pengar. de har inte resurser för att kolla upp såna saker. det skrivs av bara..

sen kan du bevisa hur mycket du vill! och går det så långt att han/de åker in så blir det sällan inget mer än förhör.. grabben kommer säga att han köpt det på annons själv och sen är det stopp. polisen kan inte göra nåt mer. ta det i egna händer! så gör du lite nytta! för alla andra oxå det är förmodligen inte bara dina hjul som fins på den gården!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
chukabowa skrev:
jag e 100% säker på att dom är/var mina. samma bromskiva både fram o bak. distanser på bakskiva så det passar en gammal ktm samt distanser till hjulaxeln. o lika dana däck.samma drev bak oxå. kolla min bild
Det kan mycket väl vara dina grejer, men du är knappast den ende som kört runt med den uppsättningen. Men är du säker på din sak så gör du en vanlig polisanmälan - ett mail till dem räcker inte.

Att det är dina grejer betyder inte att killen som säljer dem har stulit dem eller känner till att de är stulna. Den genomsnittlige domaren ser strängt på slödder som misshandlar hederligt folk, som säljer prylar på annonsforum.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
storken skrev:
saken är den att det handlar om för lite pengar. de har inte resurser för att kolla upp såna saker. det skrivs av bara..

sen kan du bevisa hur mycket du vill! och går det så långt att han/de åker in så blir det sällan inget mer än förhör.. grabben kommer säga att han köpt det på annons själv och sen är det stopp. polisen kan inte göra nåt mer. ta det i egna händer! så gör du lite nytta! för alla andra oxå det är förmodligen inte bara dina hjul som fins på den gården!
Wow, du är verkligen tuff :Bugar :Bugar :Bugar

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Bingo skrev:
Det kan mycket väl vara dina grejer, men du är knappast den ende som kört runt med den uppsättningen. Men är du säker på din sak så gör du en vanlig polisanmälan - ett mail till dem räcker inte.

Att det är dina grejer betyder inte att killen som säljer dem har stulit dem eller känner till att de är stulna. Den genomsnittlige domaren ser strängt på slödder som misshandlar hederligt folk, som säljer prylar på annonsforum.
skulle inte tro att det passar till nån annan model än den jag hadde. ktm från 97. allt är special.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
chukabowa skrev:
skulle inte tro att det passar till nån annan model än den jag hadde. ktm från 97. allt är special.
Men gör en polisanmälan då. Polisen gillar enkla fall som de kan lösa utan någon stor arbetsinsats. Kan du bara få dem att tro att det verkligen är dina grejer så bör det inte vara några större problem. Det finns inget som heter köp i god tro numera. Så vare sig killen som säljer dem snott dem, köpt dem i vetskapen att de är stulna eller är helt ovetande om deras bakgrund så blir han av med dem - så länge du kan visa att de är dina.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Bingo skrev:
Men gör en polisanmälan då. Polisen gillar enkla fall som de kan lösa utan någon stor arbetsinsats. Kan du bara få dem att tro att det verkligen är dina grejer så bör det inte vara några större problem. Det finns inget som heter köp i god tro numera. Så vare sig killen som säljer dem snott dem, köpt dem i vetskapen att de är stulna eller är helt ovetande om deras bakgrund så blir han av med dem - så länge du kan visa att de är dina.
hur funkar det med polisanmälningar om dom inte e mina längre... försäkringsbolaget har ju "köpt" hojen av mej. hjulen är ju deras.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Blanco skrev:
om han köpt dom i god tro....Så lär han ju ha satt dom på en hoj...
Antagligen har han använt sin budbil o plockat in hojen i....
Firman går väl dåligt, så att han måste dryga ut kassan lite...

God tro>>>> Finns väl inget som heter så längre.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
chukabowa skrev:
hur funkar det med polisanmälningar om dom inte e mina längre... försäkringsbolaget har ju "köpt" hojen av mej. hjulen är ju deras.
Hmmm... Bra fråga. Stölden är ju redan anmäld av dig... Ditt mail var nog rätt sak ändå, fast ett telefonsamtal där du berättar vad som hänt, vad du misstänker och där du refererar till din stöldanmälan är nog bättre. Men ring Polisen och fråga, de bör veta vad som gäller.

Lycka till, hoppas någon bov åker fast.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Bingo skrev:
Hmmm... Bra fråga. Stölden är ju redan anmäld av dig... Ditt mail var nog rätt sak ändå, fast ett telefonsamtal där du berättar vad som hänt, vad du misstänker och där du refererar till din stöldanmälan är nog bättre. Men ring Polisen och fråga, de bör veta vad som gäller.

Lycka till, hoppas någon bov åker fast.

Ja jag bryr mej inte om hjulen längre. har ju beställt ny hoj o allt. men det hade varit gött om dom satte dit några as som snor hojar

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Samla ihop ett fett gäng med polare o åk dit o ta saken i egna händer. :smasha

Men har du inga kvitton på de grejorna du köpt o satt på.
Lär ju inte va många som har exakt samma saker på sina hjul om det nu är special grejor?

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
stoooffe skrev:
Samla ihop ett fett gäng med polare o åk dit o ta saken i egna händer. :smasha

Men har du inga kvitton på de grejorna du köpt o satt på.
Lär ju inte va många som har exakt samma saker på sina hjul om det nu är special grejor?
nä tyvärr inga kvitton.. köpte hojen med hjulen på. men jag har en massa bilder där hjulen syns tydligt. och jag kan nämna märken som man inte ser förän man plockar isär delarna.. vet inte om det e lämpligt o berätta det här dock

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Okej men sånna grejor som märken vet ju inte vem som helst.

Hade ju vatt gött om du kan en 5-6 märken som du kan säga.

Borde väl fan va en del bevis bara d? :va

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
stoooffe skrev:
Okej men sånna grejor som märken vet ju inte vem som helst.

Hade ju vatt gött om du kan en 5-6 märken som du kan säga.

Borde väl fan va en del bevis bara d? :va
ja precis. och att jag har ett gäng exakt lika dana distanser till bromsskivan bak ute i garaget.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Men som sagt ring o hör med polisen om de hade tex kunnat följa med dig dit osso hade du kunnat rabbla upp alla grejor du vet så hade han kunnat kolla.

Borde enligt min uppfattning funka.

Men vad vet jag. :rolleyes:

Phr33k

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
1
Vad spelar det för roll att det är f-bolagets grejjer ? Du gör ju både dej själv och mej och alla andra hojjåkare en tjänst om du lyckas sätta dit dom ! Kommer dom undan med dethär så provar dom nästan säkert igen, och vem vet vems hojj dom stjäl då ?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
twinner skrev:
God tro>>>> Finns väl inget som heter så längre.

Du kan väl inte "torska" ifall du har köpt något i god tro? Du blir dock av med sakerna utan att få tillbaka pengarna.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Maciver skrev:
Jopp, det kan du. Du har "skyldighet" att kolla upp att det inte är stöldgods.
Hur?
Ditt problem inte polisens.

Exakt

Lagen ändrades för något år sedan och jag tror faktiskt att det var på grund av EU att man stärke den ursprungliga ägarens rätt till SINA EGNA saker. Så nu gäller det att koll aupp allt man köper så att man inte köper stöldgods för då blir man av med det till rättmätig ägare.

Lycka till och det vore supergott om en tjuv åtminstone får klart för sig att man har ögonen på honnom. Om det nu är deina stulna fälgar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept