dom måste skoja???

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
ringde och hörde vad en 660 skulle kosta att försäkra.. 32000 hel/hel det var länsf tror jag sen ringde jag folksam och dom ville ha 600 i månaden för halv försäkring ???? ska det inte vara billigare att köra motard med 100 hp mindre? bara undrar.

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
YZF 426
Bilsport & MC, det är något sammarbete med Moderna Försäkringar och något annat bolag, det är det enda som gäller. Kör på dem, alla andra är vansinniga....

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
herriherri skrev:
Bilsport & MC, det är något sammarbete med Moderna Försäkringar och något annat bolag, det är det enda som gäller. Kör på dem, alla andra är vansinniga....
då ska jag testa det.. hörde något om 4000 max? kan det stämma

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
men varför ha helförsäkring?

jag kollade en husaberg motard på mig är 18år..skulle kosta 1400kr halv/helår.. :rock

XXXXX

Ett hjul i taget...
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
R1100S o R1200GS
blom skrev:
ringde och hörde vad en 660 skulle kosta att försäkra.. 32000 hel/hel det var länsf tror jag sen ringde jag folksam och dom ville ha 600 i månaden för halv försäkring ???? ska det inte vara billigare att köra motard med 100 hp mindre? bara undrar.

Offroad-försäkringen gäller bara för hpjar som har ett maxvärde på 65K. Därav den höga premien som du fick som svar.
Kör halvförsäkrat ett år och byt sen till rätt försäkring. :slicka

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
blom skrev:
men du bor säker under en sten i rottne :)

nej inte riktigt...

tror de var folksam
men grejjen var att den var reggad som 11kw tror jag de var pga att klara avgas kraven..

men de är väl dom flesta motarderna?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
XXXXX skrev:
Offroad-försäkringen gäller bara för hpjar som har ett maxvärde på 65K. Därav den höga premien som du fick som svar.
Kör halvförsäkrat ett år och byt sen till rätt försäkring. :slicka
skit snack vet folk här som betalar billigare fast deras är värda mer :arsele och när jag skrev 600 i månaden så var det halv f :arsele :arsele :arsele

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
blom skrev:
skit snack vet folk här som betalar billigare fast deras är värda mer :arsele och när jag skrev 600 i månaden så var det halv f :arsele :arsele :arsele

Olika försäkringsbolag har olika regler!
Sen är det väl inte omöljligt att dom endast försäkrat den för ett värde av 65k?

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Okidoki då är det dags att reda ut ett o annat här. :brynad
Hos Bilsport & Mc går det bara fint att försäkra om man hela tiden har bågen i garage vilket jag ej har möjlighet därför försvann det alternativet direkt för min del (de var inte heller billigast). Hos TH och hos resten, kan finnas något undantag som jag missat går 660 som vägbåge alltså ingen chans att få den försäkrad som offroad. Hos TH är priserna på offroad riktigt vettiga så länge som de är över 1 år gamla. De vill inte ha med helt nya offroadbågar att göra. TH skulle ha närmare 10.000 utav mig o vips så föll de bort...... betalade 2.000 helår/helfök för min XR650 hos dem tidigare :va
Mitt val föll på IF som hade mycket vettig premie samt inte kräver att bågen står i garaget. Räcker med att man låser med 2 st godkända lås (styrlåset är godkännt) då man sover så sött om natten o enbart tjuven är vaken. Ett annat stort + är att det är inga strul om någon annan skulle vilja prova cykeln vilket är bra då tjejen kanske vill ta sig en tur någon gång (om den blir ledig alltså) :banana
Försök hitta bra premie hos IF Blom.

Last edited:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
cRoC skrev:
Nisse: 5000kr? Min tzr kostar 1200 hel/hel (Sken)
Japp, 5000 drygt på mig trafik/hel. Gubben på IF tyckte att jag skulle ha kvar den på farsan tom :) Så den står på han, då går det på 1200 trafik/hel.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...