Donald Trump är president

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Han säger ju bara det folk (arga, bittra människor) vill höra för att sedan endast främja sig själv. Psykopat med andra ord.
Skrämmande är ju att han inte ens verkar duktig på det med tanke på hur dåligt han lyckas dölja att han är en slemboll.
Och ändå vinner. :crash

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Han säger ju bara det folk (arga, bittra människor) vill höra för att sedan endast främja sig själv. Psykopat med andra ord.
Skrämmande är ju att han inte ens verkar duktig på det med tanke på hur dåligt han lyckas dölja att han är en slemboll.
Och ändå vinner. :crash

Du menar som den genomsnittlige politikern?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
MdESLMK.jpg

It's funny cause it's true :rofl

HD biker

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2016
Hoj
2014 HD Fatboy
Tror absolut att USA kommer att bli klart bättre med Mr. Trump som ledare däremot är jag lite misstänksam på hans relationer med både Rysslands och Nordkoreas ledare vilket verkar klart misstänkt.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Påhittade nyheter delades tydligen avsevärt mer på Farcebook än sanna nyheter.
Inte förvånande egentligen när forskare säger att människor gärna tror på det som bekräftar ens åsikt, sant eller inte, utan att granska särskilt hårt.
Medans man hårdare granskar det som man inte gillar.

Men hur ska jag i framtiden veta vilka nyheter som är sanna? Och hur vet jag att dessa "forskare" har rätt och inte är som de betalda som hävdade att rökning var ofarligt?

Alla som varit med om någonting som blir en nyhet i en kvällstidning vet att det nästan aldrig beskrivs rätt. Även om det vanligtvis finns en sann nyhet som grund.

Även om vi tror att vi kan mycket så är det sällan vi har tillräcklig kunskap utan måste lita på vad andra har kommit fram till.

När det gäller Noll Vision så "vet" vi att den fungerar för det säger Tragikvärket och "alla" nyhetskanaler upprepar det.
Medans majoriteten av oss som kör motorcykel kanske inte håller med...

När det gäller USA så har jag bara sett delar. Jag har, högst troligt, inte träffat de som är "vanliga" amerikanare så jag kan inte veta om våra nyhetsreportrar ger en rätt bild eller bara är turister som ger ett snabbt första intryck.

Jag bara hoppas att "alla" som jämför Trump med Hitler inte har rätt...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Påhittade nyheter delades tydligen avsevärt mer på Farcebook än sanna nyheter.
Inte förvånande egentligen när forskare säger att människor gärna tror på det som bekräftar ens åsikt, sant eller inte, utan att granska särskilt hårt.

lite-som-religion.jpg

Mats Lindvall med (tre) vänner... :hihi

(Jag la in en censurerad bild först, men URLen blev inte godkänd som IMG på forumet...)

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Vad jag sett, hört och läst om denne man, så tror jag han kommer att starta det 3:e världskriget, och det före halvårsskiftet 2020...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Hur kan det vara fördjävligt när det inte är sant? :va :D

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/824344?programid=2795

Expressen publicerade uppgifter ur ett hemligstämplat mejl. Men var det verkligen Stefan Löfven som skrev? Kritik mot UG:s granskning av Sida. Produktionsbolaget Road Runner slår tillbaka mot SVT

Felaktig avsändare på Expressens Löfven-mejl
I veckan kunde vi läsa ett avslöjande som kom nästan samtidigt från Aftonbladet och Expressen. Det var historien om hur regeringens representanter mött ministrar och presidenter för att ragga röster till en plats i FN:s säkerhetsråd. Möten som i huvudsak ska ha ägt rum i samband med en stor konferens i Etiopiens huvudstad Addis Abeba.
Namibia, Madagaskar, Fiji, Somalia och så vidare. Vi kunde kortfattat läsa om vad som berörts på dessa bilaterala träffar och hur nationerna ställde sig till att rösta in Sverige i FN:s kanske viktigaste organ.
Av allt att döma hade båda kvällstidningarna fått del av samma läcka från Utrikesdepartementet. Men resultatet, alltså det som publicerades, det var långt ifrån detsamma.
Vi har i veckan fått ta del av originalhandlingar och kan slå fast att Expressen, i sin iver att dra in statsministern i fallet, dragit väl djärva slutsatser.

En djärv gissning är att ena tidningen inte gillar Stefan Lövén... :D

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
CBS 60 Minutes intervjuar Trump i Kanal 7 nu.
Värt att se.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja jävlar vad billig dollarn blev :näsblod

Nåja, resan och boendet är betalt, och trots att Trump vann torde det vara behagligare i Kalifornien över jul :fyllisar :banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning