Donationssläde/plastraket

ZX6R20007

Storfiskare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
ZX6R-07 gånger 2,GSXR 1000-02,.
Jag tycker att det borde finnas en regel att man skall ha fyllt i donationskort om man skall få ett nytt organ vid behov. Skicka ut papper till alla som fyller 18 som dom kan fylla i.

För enligt min åsikt skall man inte sitta o gråta att man bara har 4 månader kvar om man inte är beredd att hjälpa en annan i den positionen. Eller åtminstonde att alla som fyllt i donationskort har förtur. Det tycker jag vore rättvist.

Samma sak gäller om det är någon som rökt sönder kroppen o behöver nya prylar, ser man dom med en cigg efter operationen så är det bara att slänga upp dom på bordet igen och plocka ut det dom fick. Hårt men rättvist

Lite offtopic: vad kallar dom en tjej som skurit sig, är det en knivslida? :gnissla

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Trafikolycksfall är generellt mycket dåliga donatorer då det krävs en hel del för att kunna ta tillvara på organen. En hjärnblödning som hamnar i respirator är däremot bra skit i donationssammanhang.
Du har inte förstått.
Det som åsyftas är just de sporthojjsåkare som hamnat i koma efter hjärnblödning pga senaste försäkringshöjningen.

njelger

Guest
Gå till pressen och säg att 1 av sporthojsåkarna är född utanför Europa. Då kommer det på Löpet direkt.

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Anmälan är nu gjort. Gör vad ni vill med mitt lekamen spelar ändå ingen roll. Jag är ju odödlig!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- dUma hÅnom! :mad:

struts1.jpg

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K8
oj jag tar åt mig, ska inte köra hoj mer :( NOT!!!
ärligt orka som tidigare sagt.
Är det inte bättre och börja säsongen med lite vättigare och trevligare samtals/trådämnen än död, donation, olyckor, inälvor och dyl ???
bara ett förslag ;)

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Får man nån lista på donationskortet där man kan bocka för vilka man kan och inte kan tänka sig donera till?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
oj jag tar åt mig, ska inte köra hoj mer :( NOT!!!
ärligt orka som tidigare sagt.
Är det inte bättre och börja säsongen med lite vättigare och trevligare samtals/trådämnen än död, donation, olyckor, inälvor och dyl ???
bara ett förslag ;)

Säsongen brukar börja med död och olyckor här på SH vare sig man vill eller inte. Redan innan maj är slut brukar en eller flera medlemmar fått en tråd i minneslunden.

Självklart!

Jag donerar inte till folk med årsinkomst under 400.000:-, grannen på tredje våningen eller till folk som kör bil med tre tums utblås..

Jag som trodde du enbart hade nobbat stockholmare. :va

Nu fick mina fördomar om göteborgare på tasken :D

Last edited:

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag är för donation skall själv genast ge klar tecken att de får använda mina organ.
Vi borde få lägre premie om man är villiga att donera organ... för vem kan använda organ från en överviktig rökande 57+ som kör glidare? Sporthojsföraren är regel yngre och har sjysstare organ...
//Henkan
offtopic:
Jag har åkt mycket haschplanka....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...