Varvat spelet nu på alla svårighetsgrader, Veteran är tufft! (ok, Nightmare kvar men ändå)
Går mer än utmärkt att lira i 800x600, Detail Level HIGH och allt annat på High också, V Sync på.
Min dator: 2,6 Ghz, 1024 DDR RAM, Nvidia GF 5600 128mb ULTRA 760 (grafikkort alltså), inga problem, inget lagg flyter bättre än en livboj smord med vaselin.
Drivisar är viktigt, har man inte senaste så är det tortyr att spela något av de nyare spelen.
Jag kör på OMEGA drivisar (förfinad version av de som släpps ifrån kortets tillverkare) klyddig installation (om man är rookie på datorer) drivisarna hittar du här:
www.omegadrivers.net
Tänk på att detta spelet är inte som andra så tänk på att inte köra i 1024x760 såvida du inte har en Top of the line dator.
Ingen egentlig skillnad korten emellan eller level of detail, kolla tester här:
http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0
Varför är det ingen skillnad? Korten idag är inte bra nog att göra en skillnad stor nog att notera. OK, jämför du ett GF 3 med ett 5900 så är det ju klart att där är skillnad men nu förutsätter jag att du iaf har ett någotsånär bra kort såsom 5200.
Tips: Lägg ner allt vad Direct Connect heter, tar en evighet att få ner filer därifrån (och alla satans disconnectare!) installera istället Bittorrent.
Fungerar på ett ungefär likadant som Kazaa, alltså ett P2P program.
Dock har du inget "program" du letar filer i utan de tar du ifrån hemsidor (
www.filesoup.com eller
www.torrentbits.org är bra sidor)
Du sparar torrentfilen på valfri plats, öppnar din bittorrent klient (används vid nerladdning) Azureus är namnet på en klient jag rekommenderar (sök på Google efter det) följ alla instruktioner så går det snabbt och lätt att installera.
Har du router/firwall så måste du först öppna en port (OBS! pga nya ändringar i Azureus måste du ta ett nummer mellan 49552 och 60000 INTE 6990-Kommerinteihåg) öppna porten på router/firewall, för att "forwarda" TCP/UDP, testa porten i Azureus konfigurationen, tuta och kör!
Jag har ADSL 2 Mbit och ligger konstant på farter över 240 kbps på Azureus.