Dop-present HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ja, nu skall man bli gudfar o det är skitkul. Men så måste man ju köpa present, MEN VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD för ngt?

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!! :Bugar

När jag blev gudfar så köpte jag en guldhalskedja, och ett hänge som var graverat med barnets namn.

Edit: Sök på google...fanns en massa spännande doppresenter.

Last edited:
Josafan skrev:
Ja, nu skall man bli gudfar o det är skitkul. Men så måste man ju köpa present, MEN VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD för ngt?

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!! :Bugar

Kolla runt i guldsmedsaffärer...brukar ha en del att välja på, det finns hjälmar som på bilden men andra motiv kanske är mer lämplig som doppresent. Annars är ju en reg-skylt för barnvagnar en given present :D

Last edited:
Köp några fina flaskor vin, whiskey eller champange från det år barnet är född och ge dem till honom på hans 18års dag.

Barnböcker, kläder och leksaker är annars alltid uppskattat

Rasorblade skrev:
Håller helt med!!
Halsband kommer inte att användas och bli liggandes. (förresten så kommer ngn annan att köpa det) :D

Ja en penga gåva som denna kan leda till att detta barn har pengar för moped eller körkort eller bil när den är tillräckligt stor...smart att sätta in lite pengar då och då på kontot om man öppnar ett sådant...Smycken läre de bli ändå :)

Tack tack för alla svar!

Jag funderade hårt igår och tycker att present med någon längre tanke kan vara roligt, t.ex. regnskog eller vin/whisky som lagras i en viss tid, låt säga 18-20 år. Dock är ju att ge sprit inte direkt någon moralisk handling, vem vet om han kommer att dricka överhuvudtaget osv...

Ett tag tänkte jag att man kunde planterat ett vanligt träd, men det tycker jag är kanske lite klent. Budgeten är låg, för jag har inte möe pengar kvar... absolut max 500 kr.

Tacksam för alla tips!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...