Dopingtestad!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Var i Jönköping och skulle jobba nu i går(24/5)Efter avslutat arbete så drar jag till deras Friskis&Svettis gym (fräscht som fan!) och ska träna.

Sitter och kör 1:a axelövningen med hantlar och då kom det fram en man och presenterade sig och sa att han kom ifrån Riksidrottsförbundets dopingkontroll, han sa att han ville testa mig!Hahaha!

Jag som JOBBAR aktivt mot doping och åker land och rike runt och pratar kost och träning! Det jävliga var att jag var tvungen att "producera" 75ml urin vilket visade sig vara svårt som fan för att det sista jag gjorde när jag bytt om och skulle dra ut i gymmet, var att kissa! första försöket blev det inget alls(Numrerad flaska nr1)Gubben var sedan tvungen att gå med mig i gymmet och kolla in mig i väntan på nästa försök, pimplade vattensom fan, in och testa igen(gubben glanande genom toa dörren..)Denna gång 25ml!(Numrerad flaska nr2) var tvungen att ge mig, ut i gymmet, gubben efter, 20 min senare, försök 2, pressade fram
20(!)ml , fortfarande för lite! (Numrerad flaska nr3), Ut i gymet , gubben efter, körde på löpbandet i 15 minuter, Tänkte nu jävl.. In på muggen, och lyckades PRESSA fram 50ml (Numrerad flaska nr 4)! Så det tog "bara fyra flaskor att fixa till mängden!
Frågade varför de var där och varför de valt mig, Det var gymet som beställt sa han och att de ville se att alla som tränade där var "rena", mycket bra initiativ tycker jag , Varför de valt mig var för att han tyckte att jag såg så tränad ut (kul iof)det tråkiga för dom var ju att jag var där och tränade EN gång och tog upp väldigt lång tid fr. 1 av kontrollanterna..

Frågade också vad som händer med de som är positiva, och det var en besvikelse! Det som händer är att medlemmen på F&S blir avstängd och om han tävlar i någon idrott så blir han avstängd fr det.. Det betyder ju att det är fritt fram för alla broilerwannabees att trycka i sig en massa skit, bli testade men det är bara att fortsätta... svensk lagstiftning! :dummer

Ursäkta för ett långt inlägg!
//Kongo

Last edited:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Va då.. Får man inte ens fuska när man inte ens tävlar? Kan dom verkligen tvinga en att göra ett test eller vad det frivilligt?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
*skrattar*

snacka om att ha plockat fel kille...

men du ser nog fan lite anabolapumpad ut!! hahaha :D

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Såååååå.... hur gick det då? :va :tungan

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kongo skrev:
det tråkiga för dom var ju att jag var där och tränade EN gång och tog upp väldigt lång tid fr. 1 av kontrollanterna..

Om det nu var gymet som beställt provtagningen borde de ju valt bort dig iom att du bara var på genomresa så att säga. Särskilt som du jobbar med det du gör. :va

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Kongo skrev:
Var i Jönköping och skulle jobba nu i går(24/5)Efter avslutat arbete så drar jag till deras Friskis&Svettis gym (fräscht som fan!) och ska träna.

Sitter och kör 1:a axelövningen med hantlar och då kom det fram en man och presenterade sig och sa att han kom ifrån Riksidrottsförbundets dopingkontroll, han sa att han ville testa mig!Hahaha!

Jag som JOBBAR aktivt mot doping och åker land och rike runt och pratar kost och träning! Det jävliga var att jag var tvungen att "producera" 75ml urin vilket visade sig vara svårt som fan för att det sista jag gjorde när jag bytt om och skulle dra ut i gymmet, var att kissa! första försöket blev det inget alls(Numrerad flaska nr1)Gubben var sedan tvungen att gå med mig i gymmet och kolla in mig i väntan på nästa försök, pimplade vattensom fan, in och testa igen(gubben glanande genom toa dörren..)Denna gång 25ml!(Numrerad flaska nr2) var tvungen att ge mig, ut i gymmet, gubben efter, 20 min senare, försök 2, pressade fram
20(!)ml , fortfarande för lite! (Numrerad flaska nr3), Ut i gymet , gubben efter, körde på löpbandet i 15 minuter, Tänkte nu jävl.. In på muggen, och lyckades PRESSA fram 50ml (Numrerad flaska nr 4)! Så det tog "bara fyra flaskor att fixa till mängden!
Frågade varför de var där och varför de valt mig, Det var gymet som beställt sa han och att de ville se att alla som tränade där var "rena", mycket bra initiativ tycker jag , Varför de valt mig var för att han tyckte att jag såg så tränad ut (kul iof)det tråkiga för dom var ju att jag var där och tränade EN gång och tog upp väldigt lång tid fr. 1 av kontrollanterna..

Frågade också vad som händer med de som är positiva, och det var en besvikelse! Det som händer är att medlemmen på F&S blir avstängd och om han tävlar i någon idrott så blir han avstängd fr det.. Det betyder ju att det är fritt fram för alla broilerwannabees att trycka i sig en massa skit, bli testade men det är bara att fortsätta... svensk lagstiftning! :dummer

//Kongo

Finns nog mycket annat Konga kan fastna för i kontroller :hihi

Kanske inte för slangen likt mig mig men som sagt Kongo får inte köra hur långt som helst :rolleyes:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
xx skrev:
Kanske inte för slangen likt mig mig men som sagt Kongo får inte köra hur långt som helst :rolleyes:

...mig mig...??

Alteregot?? :)

(kunde inte heller låta bli)

Last edited:

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Tack

Kongo skrev:

//Kongo

För en rolig historia, se det som en komplimang att han la så mycket tid på dig som är så vältränad :hihi (tänkte väll att du måste pumpa in annat oxå

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Klösan skrev:
För en rolig historia, se det som en komplimang att han la så mycket tid på dig som är så vältränad :hihi (tänkte väll att du måste pumpa in annat oxå
Äh, kontrollanten var väl bara sugen på att se Kongo spänna sina svettiga muskler. Fetish? :hihi

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...