Dornas regeländringar?

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Verkar som Dorna tar till hårdhandskarna när det gäller reglerna, fler ändringar till denna säsong och de har redan listat ut nya inför 2010! :confused:

Vi får se hur det blir, men jag tror inte att det är något som främjar sporten! Att bara ha en hoj per förare till en event?

Men det verkar inte som att förbjuda TC är aktuellt!:huvet

MotoGP Class

For immediate application

1. Engine restriction from Czech Republic Grand Prix included

a) A rider can use a maximum of 5 engines until the end of the Championship.

b) New engines have to be sealed before use (practices, warm up, race).

c) A new engine will be deemed to have been used when the motorcycle exits the pit lane.

d) All used engines will have the exhaust ports additionally sealed at the end of each event.

e) A sealed engine can be reused at any time.

f) The penalty for using an unauthorized engine will be a deduction of 10 points from the total point of the Championship ranking of the rider concerned.


2. 2009-2010 tests

8 days in total. Venues and days will be announced.

3. Ceramic composite materials shall not be permitted for brake discs and pads.

4. Any pressurized hydraulic powered system is not allowed. Also engine lubricating oil cannot be used for any other purpose.

5. Electronic controlled suspension shall not be permitted.

6. EGR (Exhaust Gas Recirculation) shall not be permitted.

7. Testing with non-contracted riders is allowed at any track, at any time, but it is subject to the following limitations:

a) Only tyres coming from the Tyre Supplier are allowed, and not more than 240pcs. per Manufacturer can be used from the 1st of January to the 31st of December including after-race tests.

b) After the MotoGP season has started, testing before a race included in the MotoGP Championship is limited to 2 tracks, and no later than 14 days prior to the race.

8. Testing for contracted riders:

a) Contracted riders are allowed to 2 after-race tests. The tyres used by the contracted riders will not be counted.

b) The winter test ban will be extended up to January 31st.

For 2010

1. Only one machine can be used during each MotoGP event.

2. A rider can use a maximum of 6 engines for the entire Championship.

3. A new event schedule will be announced.

4. Carbon composite front brake discs must be of one diameter only and two types of mass. The diameter will be 320mm only.

5. The maximum fuel injection pressure is 10 Bar.

6. MMC (Metal Matrix Composite) & FRM (Fiber Matrix Material) shall not be permitted.

7. Temperature sensor for the tyre will not be permitted.

8. From 2010 to 2012, the rim width shall be limited to 2 sizes for front and 1 size for rear for each manufacturer. Wheels diameter shall be limited to 16.5 inches only.

9. Variable exhaust system shall not be permitted.

10. Variable Valve Timing system and Variable Valve Lift system powered by electric and/or liquid, shall not be permitted.

11. Connecting rod shall not be a hollow structure but less than 2mm oil pass tunnel is permitted.

12. Twin clutch system (known as DSG) shall not be permitted.

13. Automatic transmission shall not be permitted. But manual transmission assisted by small force shall be permitted.

14. Consecutive Variable Transmission shall not be permitted.

15. Only DORNA can supply GPS unit just for entertainments such as TV broadcasting, which can’t connect to CPU unit by any kind of system.

16. Electric/electronic steering damper system shall not be permitted.

17. Minimum weight of motorcycle shall be the existing one + 2 kg. (ex: 150 kg for 4 cylinders).

18. Only 5 persons can work on the machine in the pits.

19. Riders who enter the Championship for the first time (Rookies) must be entered by a non factory Team.

http://www.fim-live.com/en/media/ne...grand-prix-changes-to-the-2009-regulations-6/

Gilla eller grilla? :brinnerup
 
Dorna verkar mer och mer desperata ...
Verkar som om man blir tvungen att riva motorn med blåsen på :o)

Visst känns det som att Dorna:s ledning behöver bytas ut?
 
Spikat eller rykte? Såg på en annan sida att man trodde d va ett tidigt Aprilskämt :tummenupp

En sak e säker, att just inget e säkert!
 
Spikat eller rykte? Såg på en annan sida att man trodde d va ett tidigt Aprilskämt :tummenupp

En sak e säker, att just inget e säkert!
I så fall gick jag på det! :D

Men om det inte är ett skämt så tycker jag att de gamla griniga gubbarna ska ta sig en riktig funderare!

Kanske så är det bara jag som är lite för konservativ! :hihi
 
Är det jag som är virrig i pannkakan efter en hel dag med rtgtolkning eller är keramiska skivor förbjudna under vintertesterna -10 för att sedan tillåtas för säsongen men då bara i 2 utföranden?

I övrigt tycker jag de petar i regelpetitesser men sväljer saker där det finns potential för stora besparingar utan att påverka racekvaliten....
 
Moto2 class
MSMA unanimously proposed “One Make Engine Regulation”. Manufacturers will be consulted to know if they are interested.



Spikat eller rykte? Såg på en annan sida att man trodde d va ett tidigt Aprilskämt :tummenupp

En sak e säker, att just inget e säkert!


FIM är det officiella organisationen/förbundet för motorcykelracing. Det är länkat till deras sida. Det är ingen sida som det skrivs "skvaller" på.
 
Är det jag som är virrig i pannkakan efter en hel dag med rtgtolkning eller är keramiska skivor förbjudna under vintertesterna -10 för att sedan tillåtas för säsongen men då bara i 2 utföranden?

I övrigt tycker jag de petar i regelpetitesser men sväljer saker där det finns potential för stora besparingar utan att påverka racekvaliten....

Inte samma skivor Keramiska är Keramiska och har ingen likhet med Kolfiberfiber Komposit.

Dom vill väl bara vara säkra på att det inte utvecklas, finns det inget förbud är det fritt fram.
 
FIM är det officiella organisationen/förbundet för motorcykelracing. Det är länkat till deras sida. Det är ingen sida som det skrivs "skvaller" på.

Såg ett utklipp på en annan sida utan källfakta och missade att "Gröön" har med källfaktan längst ner :tummenupp
 
Inte samma skivor Keramiska är Keramiska och har ingen likhet med Kolfiberfiber Komposit.

Dom vill väl bara vara säkra på att det inte utvecklas, finns det inget förbud är det fritt fram.

Jag känner också till skillnaden mellan keramiska och koldiber och det är därför jag blir undrande. Keramiska är tyngre billigare och håller längre så varför förbjuda dem om man skall behålla kolfiber?
 
Jag känner också till skillnaden mellan keramiska och koldiber och det är därför jag blir undrande. Keramiska är tyngre billigare och håller längre så varför förbjuda dem om man skall behålla kolfiber?

Dom är nog oroliga, det det finns vidare utveckling av Keramiska skivor.

CARBON FIBER REINFORCED-CERAMIC
MATRIX COMPOSITE FOR BRAKE DISC


MS Production presents a new carbon fiber reinforced
composite material (DMC) with SiC ceramic matrix. The
DMC material exhibits a low density, excellent heat and
wear resistance, high mechanical strength and excellent
dimension stability. Material can be used up to 1400 C. It
was developed to use in highly thermal and mechanical
loaded structural parts. It is an excelent material for brake
discs and also for the tribologically matching brake pad linings.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top