Dotter fyller moppe, vad gäller ?

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
philsson skrev:
Köp en gammal DT till henne :tummenupp Så behöver du inte oroa dig för dyra reparationskostnader och det är inte så farligt om hon lägger den en gång eller två. Man kan ha så mycket roligare med något som inte är lika värdefullt, nytt och dyrt. :tummenupp
Klokt tänkt! Det finns yngre syskon också så det kommer nog bli en slit o slänggrej vad det lider hursomhelst.

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
jag gled runt på Gileras Supermotard modell, fick hela mitt 2hjuls intresse genom moopen, ar bara inne på bilar innan men den har hjälpt mig alot...

sen det där med skylten är för att det är så JÄVLA FULT att ha kylten hängandes i rumpan, så jag körde in den i hjulhuset istället, vart mkt råare och hastigheten var "lite" smått över det den fick gå med sina 94.6km/h (ja det var äkta, fick fram det när snuten testade den :p)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fuzzman skrev:
sen det där med skylten är för att det är så JÄVLA FULT att ha kylten hängandes i rumpan, så jag körde in den i hjulhuset istället, vart mkt råare och hastigheten var "lite" smått över det den fick gå med sina 94.6km/h (ja det var äkta, fick fram det när snuten testade den :p)
Wow. Vilken rebell du är. Jag blir så imponerad. :Bugar

:rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fuzzman skrev:
jag gled runt på Gileras Supermotard modell, fick hela mitt 2hjuls intresse genom moopen, ar bara inne på bilar innan men den har hjälpt mig alot...

fräääänt

hade aldrig moppe men tror de är jävligt farligt, alla kör ju som ena jävla tokar.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Fuzzman skrev:
2031664 jag gled runt på Gileras Supermotard modell, fick hela mitt 2hjuls intresse genom moopen, ar bara inne på bilar innan men den har hjälpt mig alot...

:corn

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Ducati 749s

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
carleson skrev:
2025900 Hej
Dottern fyller snart femton och jag har inte koll på vilka regler som gäller nuförtiden. Vad får hon köra vid den åldern utan körkort? Och vilken modell rekommenderas?
När jag var femton var det liksom 50 cc och max 30 km/h och inget annat...
Tacksam f svar. :tomten
en ciao tycker jag

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
carleson skrev:
2025900 Hej
Dottern fyller snart femton och jag har inte koll på vilka regler som gäller nuförtiden. Vad får hon köra vid den åldern utan körkort? Och vilken modell rekommenderas?
När jag var femton var det liksom 50 cc och max 30 km/h och inget annat...
Tacksam f svar. :tomten

Jag tycker du tar och köper henne en Bultaco Astro/Lobito, Eu-moppe då såklart. Finns inte många mopeder som är lika stabila som den samt har lika bra bromsar och fjädring. Reservdelar är inget problem eftersom det är en Derbi i grunden.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring