DPD - transportföretag

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Har grejer på väg in från tyskland och undrar hur "DPD" i tyskland lämnar sina grejer här i sverige. Är det via vanliga posten eller via nån annan utkörningsfirma? Jag försöker hitta vem det kan vara så att jag imorgon om möjligt kan åka och hämta paketet istället för att vänta tills på Måndag...

Jupp, DPD har posten som leverantör, fick hem däck till min ICA-affär nu i veckan!
/Hasse

Okej, o dessa fuckon levererar inte på lördag va? posten alltså.. hehe.. Men kan man åka till närmaste postkontor o söka paketet då? flundrar

Swedie skrev:
Okej, o dessa fuckon levererar inte på lördag va? posten alltså.. hehe.. Men kan man åka till närmaste postkontor o söka paketet då? flundrar

Har du kollinr så kan du söka på www.posten.se och se om den ankommit servicestället. Har den gjort det så kan man gå dit och tjata på den finniga tonåringen och med lite tur så hittar han ditt paket.

Se till att du får det internationella spårningsnumret och tryck in det under
"Parcel label number" (Paketscheinnummer)

http://www.dpd.de/www_de/g-_idx_n64_c1_l7_lme.html

Klicka på "Search"

Du komemr nu att få upp en ny ruta. Där kommer du att kunna avläsa vilken depå som det ligger i

Gå tillbaka till http://www.dpd.de/www_de/g-_idx_n64_c1_l7_lme.html
Gå upp på "Quick Navigation"
Gå ner till "Your Local Depo"

Välj land och skriv in det depå nummer som du hittade tidigare genom att söka på ditt spårningsnummer.

Nu kommer du att få numret och adressen till var ditt paket befinner sig och du har spårningsnumret på det för identifikation =)

:fyllisar

Last edited:
okej. Jo jag hittade DPD's hemsida i tyskland och har fått att paketet skickades igår kl15:26. Fick ingenting på Posten.se's hemsida.

Dweezil, skrev mitt eget postnummer istället och fick upp Örebro. Lyckat...

Swedie skrev:
Okej, o dessa fuckon levererar inte på lördag va? posten alltså.. hehe..

Vi är inga fuckon. Vi är några tusen pers som till dåligt pröjs ser till att ignoranta tjockskallar som du kan sitta hemma och beställa en massa onödigt miljöförstörande skit från runt om i världen, företrädesvis slaverifabriker i Kina, som vi sen skramlar omkring med hela nätterna i våra gamla sunkiga lastbilar land och rike runt för att det skall kunna levereras nära/till mottagaren. Och alla hatar oss. Tacksamt jobb. Antar att du gärna jobbar helger själv?

Hämta grejerna själv då om det är så jävla besvärligt allting. :blah

Mvh,
Lasse
Posten Företagspaket/DPD SOT Tomteboda

(Är bara lite grining efter att ha sovit för lite efter senaste vändan. Men inget mer sånt där, bitte. Då hackar jag din site och bannar dig. Du har backup va? :hihi )

Nu ska jag sätta på (MONTERA på) mitt nya K&N-filter. Vore kul med en ljuddämpare också.

hahah! "fuckon" kan vara ett snällt ord oxå. T.ex kan en kompis vara ett fucko för att ha är rolig. ;)

Men okejdå! blir o plinga DPD på Måndag.

hrc skrev:
Vi är inga fuckon. Vi är några tusen pers som till dåligt pröjs ser till att ignoranta tjockskallar som du kan sitta hemma och beställa en massa onödigt miljöförstörande skit från runt om i världen, företrädesvis slaverifabriker i Kina, som vi sen skramlar omkring med hela nätterna i våra gamla sunkiga lastbilar land och rike runt för att det skall kunna levereras nära/till mottagaren. Och alla hatar oss. Tacksamt jobb. Antar att du gärna jobbar helger själv?

Hämta grejerna själv då om det är så jävla besvärligt allting. :blah

Mvh,
Lasse
Posten Företagspaket/DPD SOT Tomteboda
:Bugar

Jag är storkund hos Posten via mitt företag.
Ni gör faktiskt ett jävligt bra jobb!
Av 210.000 kolli som jag skickade förra året, kom 98.4% fram i tid.
Respekt!

Henkmaster skrev:
:Bugar

Jag är storkund hos Posten via mitt företag.
Ni gör faktiskt ett jävligt bra jobb!
Av 210.000 kolli som jag skickade förra året, kom 98.4% fram i tid.
Respekt!

Okej, inte riktigt alla hatar oss. :) Tackar tackar.

Faktiskt må jag säga att företagspaket oftast funkar bra, det som brukar fucka ur är kärringen i kassan på Ica när man vill hämta utan avi :D :D

Argh!!! Vart är mitt paket?!?!??

Jag har svårt att sova pga väntan på detta paketet! :(

Måste få det imorgon. annars dööör jag

Swedie skrev:
Argh!!! Vart är mitt paket?!?!??

Jag har svårt att sova pga väntan på detta paketet! :(

Måste få det imorgon. annars dööör jag
Håll ut!
DPD tyskland säger leveranstid på ca tre arbetsdagar, mina däck lades på förrförra måndagen, dök upp en vecka senare på måndagen. Semestervikarier?

HansJ skrev:
Håll ut!
DPD tyskland säger leveranstid på ca tre arbetsdagar, mina däck lades på förrförra måndagen, dök upp en vecka senare på måndagen. Semestervikarier?
Tack då.. mm. så kul o veta!

Va nurå!Å!Å!Å kolla här:

Vad betyder "System return":
07/22/2004
15:26 160
Raunheim (D)
pick-up
165 63359 44

07/26/2004
04:12 160
Raunheim (D)
inbound